Mirador de Trampa. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333; min-height: 22.0px} span.s1 {font-kerning: none} 11 de febrer de 2019 Una nova aproximació al Racó dels Mangotxos, però aquesta vegada pujant per Lo Canalat, per visitar una de les joies de la Serra: el Mirador de Trampa, i arribant al capdamunt del racó d'en Baló. Mirador de TrampaDificultat: "Difícil". L'accés al mirador tampoc no té cap sender transitat, tot i què nombrosos corriols recorren la zona entre alts cingles. Per tant cal intuició i sobretot precaució. Aproximació: Des de la N-340 a l'alçada de les Cases d'Alcanar, pujo pel camí asfaltat de davant de Can Conill, al mateix entrador de les Cases, per l'esquerra d'una botiga de mobles tancada, en direcció a la serra i amb el barranc de Sant Jaume a l'esquerra. El segueixo 1,14 Km fins a una cruïlla de quatre camins, però continuo pel principal que s'endinsa a la serra entre conreus. S'acaba el camí encimentat i segueixo encara uns metres per l'estret camí fins que trobo un apartador on poder deixar el cotxe. Desnivell: Uns 700 metres acumulatsDurada: Uns 4h. comptant parades. Uns 8km.Itinerari. Un cop he deixat el cotxe segueixo remuntant el mateix camí, en la mateixa direcció. Entro a una gran finca plana d'oliveres, i cal fixar-se a la dreta, per veure una curiosa alineació de tres grans forns de calç, el tercer habilitat com a caseta... Són els forns de Gori. Torno al camí, i a la bifurcació prenc el ramal de l'esquerra, el camí principal, atent a una fita de pedres a la dreta. Pujo pel corriol que en pocs metres em deixa davant d'una bonica barraca de pedra en sec. Per darrera la barraca emprenc, fora sender, la pujada cap al turó que s'aixeca al davant, entre vegetació molt escassa, i cercant el pas millor entre grans lloses de pedra i margens baixos. Forns de GoriBarraca al sender del CanalatBarranc de Roca RojaSender al CanalatArribo al sender que remunta cap al Canalat i el segueixo guanyant metres cap a un bosquet frondós de pi. Només arribar veig un revolcador d'argila de porcs senglars. Estic a la zona coneguda com la mina de Plàcito. A la soca d'un pi, una fita de pedres ens marca l'entrada del corriol que ens portarà cap al mirador. Com he dit abans, per vells corriols i entre alterosos cingles, que faran que estiguem ben atents al GPS i al terreny. A una punta de cingle encarada a la serra del fandango que tenim al davant, un petit baixador ens farà davallar al peu d'un cingle on trobem el Mirador de Trampa. Una gran paret de pedra en sec, tapa l'entrada a una àmplia balma. Només una senzilla finestra s'obre des de dins la cova cap a llevant. Uns metres més endavant de la paret trobem la petita entrada a la cova. Refugi d'algunes famílies durant la guerra civil, i de més d'un pastor quan en altres temps pasturaven aquestes serres. Una veritable joia!! Mina de PlàcitoEntrador cap al MiradorMirador de TrampaEntrada a la covaRacó dels MangotxosBaixador al Mirador i Serra del FandangoTorno pel mateix corriol fins a la mina de Plàcito, per retrobar el sender bó que remunta fins al cim del Canalat. Fa molts anys, vaig remuntar directament des del mirador fins al coll del Canalat, però el terreny és molt escarpat i la vegetació s'ha menjat els antics corriols. El sender recorre plàcid la lloma del Canalat en direcció nord, regalant-nos grans panoràmiques dels dos barrancs que l'encerclen: el de la Roca Roja, per la dreta, que s'acaba al racó dels Mangotxos, i el barranc Fondo, per l'esquerra que remunta fins al Racó d'en Baló. L'ampli sender s'acaba de sobte en passar a tocar de les restes de dos casetes, i es converteix en un corriol que passa el coll que separa els dos barrancs i ens porta entre vells bancals a trobar el sender entre el racó...

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de...

Avenc del Mirador (Garraf)

Avui hem iniciat la temporada de sortides "de tarda" amb una sortida relativament curta a un petit avenc situat molt a prop de casa, al costat de Castelldefels,...

Puig de sa Font, el mirador de Son Servera

Son ServeraEl puig de sa Font és una petita muntanya de 273 m de la comarca de Llevant, als peus de la qual trobem la vila de Son Servera. Al principi de la ruta, trobem...

Ballenato a l'aresta bruc al mirador de la miranda

No us diré que sigui la millor escalada de la meva vida, però mira, ens ho vam passar bé. El problema va ser que només vam fer aquesta via ja que s'estava fent fosc. Anàvem...

El mirador de la Mola Ferrana

Coll de s'Heura. Portell al camí de l'ermita.Una curta excursió circular pels alzinars de la mola Ferrana, al terme municipal d'Esporles.(WP-01) Àrea recreativa de Son Tries...

Ventana indiscreta, al mirador de Gresolet

Amb la calorada hem anat a buscar una ombra còmode i, onze anys després, tornem a la paret del mirador de Gresolet. Llavors va ser la via Corona de reina, ara hem anat un xic...

Puig Rodó (1.061 m.) mirador del Moianès

Diumenge 29 de novembre de 2015Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Moianès.Temps aproximat: 3 h. 30 m. (9 Km.)Desnivell: 300 m.Dificultat: Normal.Programa:...

Puig del Far, mirador de Sau

14.11.15  Curta i fàcil excursió matinal pels boscos i cingleres de Vilanova de Sau, amb ascensió al Puig del Far, excel·lent mirador al pantà de Sau i als cingles de...