Tres mil quatre-cents quatre

Estasen, PD (300 m) Aneto, Massís de la Maladeta. Intento trobar una posició còmoda per apagar els pensaments i descansar fins l'endemà. Aquest acte que repeteixo cada dia amb més o menys èxit, avui esdevé gairebé impossible. Estic dins d'un sac que alhora està dins d'una funda de bivac, vaig vestit i estic a punt de suar, i la superfície que em fa de jaç dista força de ser plana. A més a més, l'espai vital d'avui el comparteixo amb tres individus, que a cada moviment i a cada respiració em recorden que són allà. Per acabar-ho d'adobar estem dins d'un clot excavat a la neu, fa fred i no tenim sostre. No és fins avançada la matinada que aconsegueixo dormir de debò, quan l'esgotament supera la incomoditat. Aquesta situació "precària", però totalment buscada, comença vint-i-quatre hores abans.Serà la tercera, que diuen que va a la vençuda. El vent i l'exagerada quantitat de neu pols ens van fer desistir de la nostra empresa dues vegades. Aquest cop sembla que l'epicitat meteorològica i la desconeixença, donaran pas a un temps primaveral i a ni tan sols donar un cop d'ull al mapa. Divendres, amb presses, sortim cap a Benasc carregats amb totes les andròmines necessàries. Bivac plaent a Senarta i inici de l'aventura a hores intempestivament poc alpinístiques. Tornem-hi. El Sol pica amb una força impròpia d'aquestes èpoques, la pista és igual de pesada que cada vegada i els peus van infusionant dins les botes.Primera parada al refugi de pescadores on mengem quatre coses i refresquem els peus. N'hi ha un que ja sap el que l'hi espera i se'n va abans, comença a tirar cap amunt. Els altres dos viuen en una ignorància logística i es comporten com si després de la tortuosa pista ja fes tot costa avall. Malgrat que sento dues opinions que convergeixen cap al mateix objectiu, no penso rendir-me. D'objectiu només n'hi ha un i és arribar a l'ibón del mig. Superem el bosc, el pedregar, el primer toll d'aigua, la rampa inclinada, el segon toll d'aigua i finalment arribem al tercer toll d'aigua. Comença a bufar el vent i un pànic reminiscent s'apodera de la situació.En un principi vam pensar que seria una bona idea dormir en alçada i prendre una tenda, però davant la ignorància logística d'uns i el fanatisme d'altres, acabem pujant tan sols els sacs i les fundes. Una decisió encertada de cara a l'aventura i a l'experiència, potser no tant de cara al descans i la comoditat, veient que el pes era gairebé el mateix. Davant la situació busquem ansiosos un lloc resguardat del vent i comencem a cavar un clot, aprofitant la neu que traiem per alçar un mur. La neu no és del tot compacte, trobem pedres, però el resultat és força satisfactori. Ja només queda sopar i dormir sota un cel net i estrellat, envoltats d'un silenci profund.Com que som ben bé a una hora del peu de via ens ho prenem amb calma. Sóc el primer a sortir del sac, no precisament d'hora, cansat de ser a dins i cansat de no haver dormit prou. La resta tarden uns minuts encara. Tot esperant que ens toqui el Sol, prenem un cafè, desfem quatre litres d'aigua i mengem quatre galetes. Quan els rajos de llum ens toquen de ple ens posem en marxa, abandonant la trinxera de neu que ens ha resguardat dels elements durant dotze hores. Sota una bonança meteorològica excepcional, ens acostem veloços fins al nostre objectiu.És hora de canviar els esquís pels grampons i els bastons pels piolets. Ens endinsem en la penombra de la muntanya, sota el camí que avui ens portarà al cel. La neu, ni massa dura ni massa tova, permet un ritme ràpid i segur. Els piolets es claven sencers i amb facilitat, i els grampons esculpeixen sense esforç còmodes esgraons a cada pas. El recorregut s'adreça ràpidament fins a l'entrada del corredor, però un cop a dins va minvant suaument fins a gairebé al final, on de cop torna a redreçar-se sota la sortida, completament despullada. Delicat final amb roca trencada i poc franca, que dóna pas a tres o quatre metres de neu dura. Sortim del corredor però encara no som al cim. Un curt flanqueig...

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una...

Pico marboré i els tres pics de la cascada

Ara fa més o menys dos anys estàvem conduint direcció el Pirineu aragonès per tancar la temporada d'esquí de muntanya sense un destí clar. Dins el cotxe érem en Dani, en...

Els Tres Turons de Barcelona. 100 cims

21 de febrer de 2024Aquesta vegada el repte dels 100 cims de la FEEC em porta a fer una proposta diferent, al mig d'una gran ciutat, i de passada a practicar una nova...

Via "Els tres pollets"

La darrera via oberta a sota el Santuari de Corbera, a la paret del torrent de Tagast, es la via dels tres pollets, dedicada als tres joves escaladors, l'Alejandro,...

Arbres – Els tres Eucaliptus de El Bruc

Els tres Eucaliptus que ens referim, estant en un costat d’una plaça i a la vegada es aparcament a prop de l’Església de El Bruc. Són amb branques molt allargades cap a...

Els tres pobles de Els Estels del Sud

Un ruta de muntanya en solitari és quelcom més que una activitat física en un entorn més o menys bonic i atractiu. Al llarg de les diferents etapes a part d’observar els...

Arbres – Els Tres Pins de Moja d’Olerdola

Els Tres Pins de Moja esta al Sud del nucli de Moja, al costat del camp de futbol. S’hi arriba des de l’interior de Moja o des del camí de Moja a Daltmar, municipi...

Arbres : Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu de El Bruc

Aquesta setmana dedicada a Arbres destacats Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu estant situats al Bruc de la Parròquia, al torrent de l’Illa, al final del...

Llibres recomanats: Tres llibres de Pous i Fonts d’Eivissa

En Josep Joan i Marí és un mestre d’escola d’Eivissa jubilat, poeta i enamorat de les fonts de la seva illa. És conegut pel sobrenom de «Pep Xomeu». En Pep ha compost...

Els quatre Mollons. Montsià. 100 cims.

16 de juliol de 2022  A partir del juliol d'aquest any el repte dels 100 cims de la FEEC, amb un llistat de 308 cims entre essencials i normals, es veu incrementat en...

Cerler: ruta de les tres cascades

La ruta de les tres Cascades de Cerler es tracta d'un itinerari turístic i molt concorregut, segurament perquè es una excursió prou interessant i no gaire exigent que ens...

Pic dels Tres Senyors (2.198 m.)

var Latitud_sortida = 42.806363; var Longitud_sortida = 1.411435; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Mirador de la plaça dels Quatre Vents d’Ullastrell

El Mirador de la plaça dels Quatre Vents, està emplaçada en l’extrem de ponent del nucli urbà, pel camí de les Monges en la Plaça dels Quatre Vents d’Ullastrell. El...

Circular a Alcossebre, travessant tres Colls.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui al mateix temps que la Irene està una estona a la platja, vaig a recórrer aquesta zona. Faig...

Puig de les Tres Esteles (2.093 m)

Dissabte 4 de juny de 2022Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca del Conflent.  Temps aproximat: 4 h (7,9 km)  Desnivell: 375 m  Dificultat (1):...

Arbres – El Roure de tres branques de Vacarisses

El Roure de tres branques  esta al sector sud de la urbanització de Torreblanca, pel Passeig de l’Estació de Torreblanca. Roure de grans dimensions, situat al darrera...

Els Tres Ateus a la Paret de l'Extrem.

Dia gris i lleig avui a la Paret de l'Extrem del Montroig (sort que al galliner sempre hi ha escalfor). Em repetit una de les últimes vies del lloc: Els Tres Ateus. I potser...

Arbres – El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari d’Abrera

El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari està en un angle dels antics camps de la masia i ermita de Sant Hilari, a prop del carrer de Premià, en una franja boscosa en...

"Els tres ateus". Paret de l'extrem. Montroig.

Via nova que ens ha agradat força i ens ha fet treballar i escalar de valent.Solca el marcat diedre sota la via de la Lara i la Serp de dues cares per anar fent diagonal...

Pedró dels Quatre Batlles (2.386 m.)

var Latitud_sortida = 42.214797; var Longitud_sortida = 1.526818; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

La mesa de los tres reyes 2439 mts (desde linza)

... hoy es el gran día, la gran excursión de la zona, la MESA DE LOS TRES REYES !!!La noche la pasamos en el parkin del refugio de Linza y cenamos prontos pues, mañana el...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...