Via sufi

DISSABTE, 13 D’ABRILAquesta setmana teníem previst fer una activitat però al darrer instant al company van sorgir-li compromisos i va tocar improvisar i cercar una sortida.Per sort la colla de companys de Manresa sortien i van acollir-me.També va influir que visitaven una zona bastant oblidada , on tan sols he fet una via d’escalada..El seu objectiu una via que fa poc temps va fer en Joan i que va dir que tot i la seva graduació suau, calia tenir en compte per les seves característiques. La via Sufi.A les 8, 30 quedem a Sant Joan de Vilatorrada i ens trobem set companys, allà repartim cotxes i enfilem direcció Solsona on ens aturarem per fer un mos.Camí de la paret ens desviem un xic per controlar la zona de la Paret de la pluja, tot aprofitant que en Alarcon ens acompanya .Desprès reculem uns quilometres i baixem fins el pàrquing on tenim que deixar el cotxe.Mentre fem material , ens repartim cordades i decidim que en Toni, el Jaume i jo anirem davant i la resta en diferents cordades darrera.La via respon a les expectatives, via suau en dificultat però on cal estar atent .La primera tirada amb tres assegurances ens deixa en un bosc penjat. La dificultat no és molt gran ni mantinguda.La segona, no té cap dificultat, però és complicada perquè cal travessar un bosc molt tupi’t i cal endevinar el millor camí per fer-ho . La reunió està just al final de la zona boscosa i és difícil de veure. Aquí hi ha un creuament de vies perquè recte amunt per una placa compacte es veuen un ponts de roca llaçats.La tercera segueix el flanqueig a la dreta que hem iniciat en l’anterior tirada, però aquí ja no hi ha arbres i una petita cornisa molt aeria ens porta fins l’aresta de la dreta on trobarem la següent reunió.La quarta tirada és la més intensa i cal saber llegir la roca, un tram vertical fins un arbre que cal superar com podem per la dreta, (molt incòmode) . Superat aquest cal anar en diagonal a la dreta superant i travessant plaques de roca compacte amb algun slap interessant fins arribar a un espit de col·locació recent i a la dreta trobarem la reunió.Hem trobat un pitó casolà i varies bagues en arbres, (aquestes bastant podrides).La cinquena tirada comença amb un díedre fàcil que puja fins un pitó, visible des de la reunió, una vegada al pito , hi ha dues opcions, anar a la dreta o a l’esquerra per la sortida original. Nosaltres hem optat per aquesta.Una vegada al cim, cal carenejar uns metres (bastants) fins veure una instal·lació de ràpel. Amb un ràpel de 60 metres al terra.Desprès de recollir material tornem al cotxe i directes a Solsona per fer una bona cervesa.J. ESTRUCH

Via Sufi a la paret del riu Lacó, Solsonès

La paret del riu Lacó és una franja de roca calcària ben curiosa. La carretera que va de Sant Llorenç de Morunys cap a Cambrils la travessa poc després de Canalda. La...

Via SUFI a la Paret del Riu Lacó, El Solsonès

Aquesta via feia molt de temps que la tenia guardada en les pendents, tant de temps que la veritat, no sabia on era ni com arribar. Via d'aventura total, amb un recorregut...

Via Sufi a Riu Lacó.

Diria que es tracta de la via més fàcil de tota la paret i probablement amb la Regal de Reis de les més repetides de l'imdret.Te una placa fisurada ben maca i una...

Via SUFI a la Paret del Riu Laco. Solsones.

Segons la guia del Solones la via Sufi es un curios recorregut , amb travesia descendent fins al fil de l'espero, on comencen les dificultats. A partir d'aqui ens veurem...

SOLSONÉS. PARET DEL RIU LACÓ. Via SUFI.

26/01/19. Al Solsonès no trobem gran parets, essent una de les més característiques la paret de Canalda i darrerament també la Serra de Busa on trobem una escalada austera i...

Via Tsering al Serrat de les Lluernes.

Via suficientment equipada amb parabolts perquè tothom la pugui escalar sense que ningú hagi de passar por. La dificultat obligada tampoc és massa elevada. Nosaltres ens vam...

Regal de reis

DIMECRES, 8 DE JULIOLL’Estiu segueix fent de les seves i presenta un panorama força tòrrid per aquesta setmana , per sort jo amb la família passarem uns dies al Solsonès a...

Via "Regal de reis" a la paret del riu Lacó

ressenya de l'Eduard "Escalatroncs" Aquest dissabte tota la colla vàrem pujar al Solsonès, a la paret del Riu Lacó, a fer un parell de les vies que l'Eduard havia ressenyat...