Perillosa maria

DIVENDRES, 19 D’ABRILSeguim en Setmana Santa , i cada vegada menys companys poden sortir, despres d’escalar dimecres i on l’Antonio va dir-nos que no podia sortir, vaig trucar a en Pere que segons les darreres informacions també havia quedat penjat per les festes.Finalment serem tres, la Isabel, en Pere i jo.La meteo es dolent arreu de Catalunya, per axó aprofito per introduir una de les meves vies pendents i que no esta dins del radi d’acció d’aquesta turmenta típicament mediterrània.Els proposo la via Perillosa Maria a la Penya de Sant Salvador. Es una dia de la que hi ha molt poca informació a la Xarxa (i la que hi ha és poc concreta).Sortim a les set del pàrquing del hotel Bruc  amb la Isabel . Al Pere el trobem a Carme, perquè ell puja de Vilafranca i li va millor. D’allà amb un cotxe directes a Areny on ens aturem per esmorzar.Cap dels tres coneixem la zona però creiem que no ens costarà gaire trobar el nostre objectiu.Situats a  Sant Orenç  ja veiem la paret i la pista que ens hi portarà. Amb el cotxe arribem al primer collet i el prat de que parla el Luichy en el seu llibre, però també parla d’un segon pàrquing uns metres més amunt i optem per deixar el cotxe en aquest darrer .Sortim per un camí desdibuixat, però que la intuïció ens porta al collet que don pas a la zona de la paret, aquí comencem a trobar les primeres fites i una paret molt vertical plena de parabolts multicolors, superada aquest arribem al peu de via del nostre objectiu.Sabem que la primera tirada comença per un sector esportiu i escollim la que sembla més factible per començar la nostra aventura. Uns primers metres més difícil del que semblen ens deixen en una petita feixa, nosaltres aquí hem tirat pel dret ( bé, mes aviat ens hem escaquejat per l’esquerra i hem superat el tram de l’agulla per un romenaig de darrera fins la reunió. Aquesta tirada, el primer tram difícil i la resta més suau.Ara estem sobre l’agulla  i sobre nostre a uns vint metres veiem la següent reunió, aquesta via no presenta problemes , una fissura romenaig separa les dues reunions, (impossible perdre`t).Ara ve “la tirada” , les poques piades de la via diuen que hi ha un lloc, “on tot s’acaba” i a fe que ho hem trobat. Primer uns metres verticals assegurats amb espit/parabolt, (no vull dir que sigui una assegurança nova, si no que hi ha l’espit vell i al costat un parabolt nou, que dona molta confiança. Superat aquest tram hi ha un díedre- bavaresa que cal protegir i acabat aquest un espit solitari, (aquí s’acaba tot !!!). Per sobre una xemeneia on cal posar-ho tot i sobretot peces grans, que malauradament no portem, desprès de mirar  les opcions de protegir el tram optem per la sortida de cobards. A l’esquerra nostre a uns tres metres, hi ha un parabolt de la via “Rosdina”, si volem sortir per dalt caldrà apretar i fer aquesta variant, (és moolt difícil, amb alguna sortida entre assegurances on cal tibar de valent). La primera idea era aprofitar alguna assegurança per poder entrar a la nostra via despenjant-nos d’una assegurança més alta, però aquesta tirada te tendència a l’esquerra, allunyant-se cada vegada més de la fissura i no és fins arribant a la reunió que no tornen a coincidir les dues vies, (molt de compte sobretot amb les dues darreres assegurances abans de retrobar la fissura que és un slab molt i molt difícil).A la reunió, estem pensant si no deixar-ho, però ja som aquí dalt i la tirada següent no es veu tan potent. En aquesta tirada aprofitem les assegurances de la “Rosdina i d’altres que posem nosaltres , però hem arribat a una reunió amb anelles per rapelar i creiem que estem fora de via, de fet crec que hem fet un pupurri.La ressenya del Jover diu que aquesta es la darrera tirada i per sobre tan sols un tram de tercer. Res de res, encara hem fet una tirada de quart grau amb algun passatge de cinquè per arribar al fil de la carena i desprès encara una altre tirada de trenta metres , aquesta si de tercer grau per arribar al...

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...

Mina – Font de les Hortes de Santa Maria d’Oló

La Font de les Hortes és situada al costat de la carretera local d’Oló a Sant Joan d’Oló, a la zona anomenada de les Hortes perquè antigament hi havia un bon...

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...

La Marià Garriga a la Paret d'Odèn.

No hi ha res com la tranquilitat de la comarca per disfrutar d'un gran jornada d'escalada. Des de la Cor de Roure que no feia una via tant guerrera com la d'avui (probable...

Arbres – Alzina del Pla de Maria de Moià

L’Alzina del Pla de Maria esta en el Pla de Maria entre el serrat de Caselles i el serrat del Rourell. Per sota de Quatre camins. A l’entrada de l’estació depuradora...

Avui destaquem : La Font de Santa Maria del Ginestar de Sant Gregori

Santa Maria de Ginestar és una església del municipi de Sant Gregori (Gironès), situada a prop de la carretera GI – 531 cal entrar pel km 11. Una vegada visitada...

Les fonts de Santa Maria de Martorelles

Comarca del Vallès Oriental Parc del Montnegre i el CorredorRuta circular - Durada: 2 hores - Distància: 8,42 km - Desnivell: 312mWIKILOC: http://bit.ly/3XjeltrLa...

SALT DEL MIR (Sta. Maria de Besora)

El Salt del Mir és un impressionant saltant d'aigua que supera els trenta metres d'alçada i que quan després de pluges, la Riera de la Foradada augmenta el seu cabal,...

Via Josep Maria Andreví.

Ens ha agrdat prou, va cercant la lógica en un esperó tombadet amb algunes fissures. Al primer llarg hi ha algún tram terrós però molt puntual. Paret força...

Pou de Santa Maria del Grau de Fals de Fonollosa

A prop del nucli de Fals del municipi de Fonollosa, hi ha el Mas El Grau, que s’arriba per la carretera BV-3012, tot agafant una bona pista fins aquest mas, al costat esquer...

Arbres – Plataner de Santa Maria del Cairat d’Esparraguera

Santa Margarida del Cairat és una església d’Esparreguera del segle IX-X i d’estil medieval pre-romànic, està ubicada a la carretera B-113 a 500 metres de Can...

El pou de la casa de Santa Maria de Cornet de Sallent

Una vegada situats en l’església de Santa Maria de Cornet de Sallent, us cal que pugeu unes escales que hi ha en la casa del costa, allí trobareu una font i un pou. El Pou,...

Avui coneixerem : La Font de Santa Maria d’Horta d’Avinyó

Santa Maria d’Horta d’Avinyó  esta a prop de la ctra. Avinyó-Artés, km 48,5 d’Avinyó, també es pot arribar per la C-25, sortida 151. Entre l’església i la...

Avui destaquem: La Font de Santa Maria de Cornet de Sallent (Bages)

La Font de Santa Maria de Cornet esta al costat mateix del camí d’accés a l’Església de Santa Maria de Cornet de Sallent. L’aigua surt per dos tubs que estan costat per...

Santa Maria de Vallverd. Tragó de Noguera.

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Santa Maria de Palau de Rialb

Santa Maria de Covet

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa Natura 2000 Serres...

Santa Maria de Gualter. La Baronia de Rialb.

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

Avui coneixerem : La Font de Santa Maria de Terrassa

Està situada en el torrent Monner del Parc de Vallparadís, en el mur de la tanca i a sota les esglésies de Sant Pere, però antigament estava en la cruïlla del camí que...

Arbres – L’Alzina de Santa Maria de Vallvidrera (Barcelona)

Aquesta Alzina, esta situada en un costat de la gran explanada front el Bar – Restaurant en la zona de lleure de Santa Maria de Vallvidrera (Barcelona). Es calcula que aquesta...

Avui destaquem : La Font Viva de Santa Maria de Besora

Cal agafar la carretera GIP-5227 de Sant Quirze de Besora direcció a Vidrà. A l’arribar al Coll de Vidrà, al costat d’una bassa, veureu un cartell que indica a la dreta...

De la Clua a Santa Maria de Meià (838 m)

Dissabte 19 de setembre de 2020Hora de sortida: 2/4 de set del matí. Ubicació: Comarca de la Noguera. Temps aproximat: 4 h (12,3 km) Desnivell: 440 m...