Mont Roig - Pala Alta - Via Del Lluís - Entrada per Temps de Neu - 20/04/2019

Aquest dies de Setmana Santa hem estat més per la família que per escalar. Tot i així, el dissabte vàrem fer una escapada al Mont Roig. Havíem llegit que la Via del Lluís entrant per la Via Temps de Neu era del tot recomanable. No ens ho hem pensat gaire i ben aviat ja estàvem caminant en direcció al peu de via. Malgrat que a Sant Llorenç de Montgai estava ple de gent, aquí estàvem sols, només quan ja fèiem la tercera tirada han arribat dues cordades.Des de la pista ja podem veure el peu de via.Iniciant el primer llarg, amb una roca abrasiva en general, però en algun tram hem de tenir cura amb algun bloc. Sortint de la primera reunió trobarem uns passos elegants fins la primera assegurança. Progressant per una especie de diedre fins a la 2ª reunió. Uns passos més ja entrem a la 2ª reunió. La segona reunió. Fent el tercer llarg, una placa esvelta i plaent d'escalar. Darrers metres abans d'entrar a la tercera reunió. Pas explosiu per sortir de la reunió. Contents en el cim. Aproximació: des de Vilanova de la Sal agafarem una pista que ens portarà per sota de la paret fins al Coll de la Porta on deixem el cotxe. També podeu deixar-lo en un revol abans. Un cop situats sota del gran sostre i veient el diedre pujar vertical fins el peu de via. Descens: seguir un corriol en direcció a l'Est que ens portarà al Coll de la Porta. 1ª Tirada: 45 metres Vè,  10 assegurances. Si la fem per la Via Temps de Neu, començarem per un diedre on veurem que està ben assegurat en parabolts, de fet hi ha més assegurances  en aquest llarg que en la resta de la via. Progressarem amb passos atlètics, bonics i ben assegurats fins uns metres abans de la reunió on la dificultat cau. Reunió en un còmode replà. 2ª Tirada: 20 metres IV+ 2 parabolts. Sortim per l'esquerra de la reunió i aviat trobem el primer parabolt, després seguim vertical fins que veiem que tenim que anar en diagonal a l'esquerra fins un replà on farem la segona reunió.3ª Tirada: 25 metres IV+, 3 parabolts.  Una placa de bona roca ens portarà a la 3ª reunió. Fem la reunió sota mateix d'un desplom. 4ª Tirada: 20 metres; V+, IV+, Vè. 3 parabolts.  Un pas un xic desplomat per arribar a la primera assegurança, és millor entrar de dreta a esquerra que vertical. Després trobarem un tram un xic més senzill i un segon parabolt. Just a sobre ja veurem un tercer parabolt que ens assegura un pas difícil abans d'arribar al cim. Material: Via equipada, però us pot ajudar un joc d'aliens. 10 cintes exprés.Una via curta però que et deixa bé. Us deixem la nostra ressenya.Apa a escalar que el mon s'acaba!!

El lluís fa 70 anys

Perdoneu, avui m'he deixat anar per les qüestions personals.El company Lluís salta dels seixanta anys i es planta als 70. Ell va ser el meu pare escalador que em va portar a...

Al cel ras, 6c (105 m), Pala Alta, Mont-Roig

Salla ens deixa una via que, a parer nostre, és una de les top de la zona. Coneixem la seva veïna, Gatzara, que tot i presentar un grau semblant no té res a veure. "Al cel...

Integral Mistinc Wall a la Pala Alta.

Després de la trompada de l'altre dia, avui tocava veure com responia la carcanada, així que em deixat les boires a les fondalades (del Segre) per enlairar-nos fins el...

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Torre Alta de Castellferran. Anoia. 100 cims.

29 de juliol de 2023Acabo el meu vagareig per l'Anoia d'aquesta intensa jornada amb una curta però preciosa ascensió a una punta que esdevé un exclusiu mirador de les...

Coll Roig - Bauma de les Gralles - 14/09/2023

Tornem a Coll Roig per anar a la cara sud oest, doncs tenim la via de la Bauma de les Gralles pendent.La nostra ressenyaEntrarem de flanqueig i en el segon parabolt faig un pas...

Ascensió al Mont Bégo (2.872 m)

Avui, en el tercer dia d'estada al Mercantour, hem fet l'ascensió al Mont Bégo, un dels cims més característics d'aquest parc nacional ubicat en els Alps...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...

Punta Alta de Comalesbienes (3.014 m)

Una gran ascensió de muntanya a un tresmil de la Vall de Boí. Ahir vam pujar al refugi Ventosa i Calvell i avui hem completat aquesta ascensió, no massa...

La Faiada. Alta Ribagorça. 100 cims.

5 de març de 2023Entre el Serrat del Cussolo i la Serra de Sant Gervàs, just al damunt del pantà d'Escales i a tocar de Pont de Suert s'aixeca el Serrat de la Faiada, i...

Via MARIOLA MOTORS. PALA ALTA. MONT-ROIG

22/03/23. Avui som colla i anem al Mont-Roig. El Juli, Agustí i Alfons van al díedre Blanqueta, la Isabel i el Ramir a la Miqueluchi,  amb el Felip i el Juan Carlos anem...

Excursió al Pala Alta, La Noguera, 19 de març

Pujada al Pala Alta: Allà on es confonen el cel i la terra. Igual que la serra del Mont-Roig ens dona la benvinguda al pre-Pirineu als que ens hi apropem des del sud, nosaltres...

Díedre blanqueta. pala alta. mont-roig

14/01/23 dissabte. El "Díedre Blanqueta" és la gran clàssica del Mont-Roig, una via imprescindible. La via és repeteix molt cosa què és nota amb la roca polida en els...

La Fita Alta (290 m)

Dimarts 20 de desembre 2022Els horitzons del Pla d’Urgell a la vora de SidamonMatinalHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Pla d’Urgell. ...

Bassal Roig de Moià

Per anar al Bassal Roig, us caldrà  que sortiu de Moià per la Carretera N- 141c direcció Manresa, la deixareu aviat tot anant per la dreta per una bona pista que porta a...

09/10/22 Alta Garrotxa – Beget - Bestracà

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Volta al llac de Mont Cenis

var Latitud_sortida = 45.214035; var Longitud_sortida = 6.966750; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Al Roc Roig de Guils en BTT

Distància: 31 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Saneja.Durada total: 4.30 h. Comencem des de Saneja evitant les complicacions...