Mola de Mitja-Vila. Coratxà. Tinença de Benifassà.

Aquests darrers dies he tornat a visitar la Tinença de Benifassà en diferents propostes força interessants. De fet el passat cap de setmana vaig tornar a visitar un racó d’una bellesa i pau indescriptible: la Mola de Mitja-Vila, al Coratxà. Pujant a la Puntassa em va venir a la memòria la ruta que vaig fer, ara farà un any,  a aquest mateix lloc, amb la companyia d’un altre enamorat de la Tinença, l’amic Josep Capilla. Us deixo la crònica i les imatges d’aquella sortida inoblidable.30 de juny de 2018Aproximació: Millor en tot terreny, la pista està una mica descarnada! Des del Coratxà prenem una pista que surt per la part est del poble, en direcció nord. A la primera bifurcació prenem el ramal de l’esquerra que va en direcció oest, pels Plans de Roda. A la següent bifurcació prenem ara la pista de la dreta que comença a remuntar, un altre cop cap al nord, la Solaneta. Un cop al capdamunt, a una nova cruïlla seguim la pista de l’esquerra que puja fins al Maset o Paridora del Serenero, al costat d’una bassa, on podem deixar el cotxe.Bassa de Josep a la carretera del CoratxàMaset de Josep a la carretera de CoratxàBassa del SereneroMaset del SereneroDesnivell: Uns 1000m. acumulatsDificultat: ModeradaDurada: Unes 6h. 14,6 km.Itinerari: Com és habitual amb les meves rutes, l’objectiu és veure i descobrir raconades interessants i per tant algun tram transcorre camp a través, fora sender, a la recerca d’indrets singulars. Per tant, com sempre, aconsello estudiar detingudament el track, i decidir si es vol seguir al peu de la lletra les meves petjades, a estones de “mal pair”, o aplicar el sentit comú que a mi em falta, i seguir senders i pistes evidents i propers, que us poden estalviar sorpreses o passos complicats. Som-hi!Des del maset del Serenero seguim la pista que remunta cap al capdamunt de la Mola de Mitja-Vila en direcció nord-est, la pista però gira també cap a l’esquerra per un ramal que rodeja una punta rocosa, a la que ens apropem per visitar la primera perla de la jornada: L’avenc de l’Ase. Un potent avenc d’uns 37 metres de profunditat, amb una primera sala espectacular on destaca una gran columna càrstica, i al seu costat el pou d’uns 20 metres que porta a la zona inferior, només accessible a gent experimentada i equipada, i on des de la base i després d’un tram vertical d’uns 5 m, s’accedeix  a una altra sala plena de colades, un estretiment i una petita sala final.Avenc de l'AseDeixem enrera l’avenc i remuntem cap al cim de la Mola: la Puntassa, i el seu vértex geodèsic a 1344m.  La zona és d’una bellesa extraordinària, a més de ser una talaia de primer ordre de bona part de la Tinença i de l’horitzó que cap a l’oest se’ns obre a Terol, és també una microreserva de flora, que en aquesta època pimaveral ens regala un festival de vistosa floració de tot tipus de plantes. La PuntassaCingle de Sant JaumeEns assomem a la balconada del cingle més septentrional de la Mola, i a una esclexa oberta al rocam trobem la boca de la Cova de la Puntassa. Un abric d’uns 6 metres d’alçada d’on surt una galeria en pendent descendent d’uns 80 metres de recorregut. Una cova carregada d’història: a la boca es va fer una excavació arqueològica l’any 85, i es van trobar abundants indicis de l’edat del bronze. Més contemporani, el segle passat, va ser refugi d’un famós bandoler de la zona: el Floro.Cova de la PuntassaTornem al centre de la mola, on un petit nucli d’arbres ens assenyala la petita depressió on trobem amagada la boca de la Cova de Mitja-Vila. Una altra galeria en pendent d’uns 30 metres de recorregut, que a la part final ens regala unes boniques formacions arrapades a les parets.Cova de Mitja-VilaTornem a la mola, però en lloc de baixar per la mateixa pista que ens ha pujat, prenem un petit barranc, fora sender i per la dreta que va baixant fins a un  primer nivell de cingles, en direcció sud-oest. A una raconada del barranquet trobem una curiosa balma, on un forat...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Lassarell - La Mola - Els Camps Llargs

Powered by Wikiloc Des de Lassarell pugem pel camí Llarg a la contrada anomenada els Camps Llargs, entre les cases de la Mola i la Tossa del Llamp (594 m). Una zona de...

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

La Mola per corriols canals i ferrades

Dijous 12 gener 2023 Parc de Sant Llorenç de Munt. Camí dels Monjos, Canal Amagada (ferrada Lucky Txei ), Canal de l’elefant,  Les Castellasses de Can...

Cova de la mola de colldejou

Tot i que som al Baix Camp, Colldejou es troba envoltat de muntanyes, la Serra de Llaberia i la Serra de l'Argentera limiten el seu paisatge i entremig d'elles, la Mola de...

Cova de la Mola de Colldejou

La Cova de la Mola de Colldejou és una curiosa cavitat que travessa un cingle sota el cim de la Mola. L'entrada està a peu pla però a la sortida per l'altra...

Portell i Pas des sa Mola – Serra des Teixos

Hora Inicio: 9:26 26 feb. 2022Hora Fin: 17:15 26 feb. 2022Distancia recorrida: 7,8 km (07:49)Tiempo en movimiento: 03:19Altura Mínima: 546 mAltura Máxima: 1258 mGanancia...

Volta a la Mola de sa Bastida

Casal de sa BastidaInici: deixem el vehicle a l'aparcament de sa Bastida, al barri de Los d'Amunt d'Alaró.(WP-01) Alaró (Los d'Amunt) - 0,0 km - 0 minuts - 241 m d'altitud.Des...

Mola de Son Pacs i Penyal Vermell

Pas de s'UllastreInici: camí de la Coma d'en Llobera, a la carretera vella que va d'Esporles a Valldemossa per la vall de Son Cabaspre (Esporles).(WP-01) Camí de la Coma d'en...

Les coves de la Mola de Catí

La sortida d'avui ha estat molt intensa. Hem visitat quatre coves, totes força interessants, a la zona de la Mola de Catí en el Massís dels Ports. Ha estat una jornada molt...

Puig de sa Mola de Planicia, pel pas d’en Sito

Hora Inicio: 8:55 6 mar. 0000Hora Fin: 16:58 6 mar. 0000Distancia recorrida: 11,1 km Tiempo en movimiento: 03:45Altura Mínima: 251 mAltura Máxima: 941 mGanancia Altitud: 779 m...

La Mola Vertical, i una mica més.

1,6 km. 34-49 min. 406 metres desnivell La tercera cursa de la lligavirtual Egaramossenaire és una Mola vertical, gairebé pel mateix recorregut que la Crono-Mola de la primera...

Cova Galiassa. Mola de Catí. Port

25 d’octubre de 2020Feia temps que em cridaven l’atenció unes grans balmes que es veuen des de la pista del Pla d’Avària, a la cinglera de la cara sud-est de la...

Ruta del Maquis. Tinença de Benifassà

17 d'octubre de 2020  El passat 3 d'octubre es va inaugurar de manera oficial la nova ruta del Parc Natural de la Tinença: la ruta dels Maquis, o ruta lila; la...

Via Pell Roja a la Mola de Lord.

Aquests dies de tardor suau ens acostem a fer la bonica i contundent via Pell Roja a la Mola de Lord. En un entorn brutal i força tranquil. Aproximació curta i en baixada,...

Cova de la Mola (Colldejou, Tarragona) – Atravesando la montaña

Cova de la Mola es un recorrido muy singular, es una mezcla de senderismo, barranquismo y espeleología para atravesar la montaña de Mola de Colldejou.

Magí Alegre a la Mola de Colldejou.

Probablement la Magí Alegre seria la clàssica de la Mola de Colldejou si s'escalés amb regularitat en aquesta paret.El més assequible de tots els itineraris que...

La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...

La Mola (100 Cims) desde Can Pobla (Sant Llorenç de Munt, Barcelona)

La Clásica subida a la Mola de Sant Llorenç de Munt desde Can Pobla que se ha de hacer al menos una vez en la vida. Además en la cima hay un restaurante. El camino es bonito...

Miradors de la Mola de Son Poquet

Carretera del VergerL'excursió comença a la vila d'Esporles, a l'inici de la carretera del Verger, anomenada Costa de Son Tries.(WP-01) Esporles (Costa de Son Tries) - 0,0 km...

Puig dels Boixos i Mola de Son Pacs

Pont a S'Estret de ValldemossaEl punt de partida és s’Estret de Valldemossa (Km 14,4 de la carretera Ma-1110 Palma a Valldemossa). Devora el pontet de la carretera antiga,...