El Talló des del coll de Pera

24.11.19  Abans no comenci la voràgine de les festes nadalenques, el darrer diumenge de novembre ens reunim una bona colla per fer l’última col·lectiva de l’any. El...
GR3: Alp - Estació de Coll de Pal

La segona etapa del nostre recorregut pel GR3, el Sender Central de Catalunya, ha estat sens dubte l'etapa reina d'aquest llarg GR que gairebé acabem de començar però que...
Via TARDOR CALENTA a Coll Roig. Montgrony

Dissabte 9 de novembre de 2019La via que proposem aquest cop està total equipada amb parabolts, escalada de poc compromís i discontínua però molt divertida i ràpida....
15 anys de... Cassiopea a Penya Roc.

De les parets alicantines, jo només coneixia les més emblemàtiques i les de més renom (Ponoig, Puig Campana, Penyal d'Ifach, per dir-ne algunes) i em vaig quedar bocabadat...
RIPOLLÈS. COLL ROIG. Via TARDOR CALENTA.

6/11/19. Quan vam repetir la via Malalts de roca al Coll Roig, recent re-equipada per Santi Sanz vam coincidir amb ell, li vaig preguntar per unes plaques de...
D'ossera al coll d'ares - ruta nico de winter

L'any passat em vaig quedar sorprès en veure que a Ossera havien senyalitzats uns senders. En aquella ocasió vaig recorrer l'extrem del Cogulló Aquest cop volia anar al...
El coll de Malrem (1131 m.)

S'apropa un nou 11 de setembre i de ben segur que un milió de persones sortirà de nou al carrer a demanar la independència, però hi va haver un temps en que la lluita per la...
A la penya telera no pugen les vaques

L'altre dia estant a Panticosa, vaig estar observant la Penya Telera i em vaig adonar que era un dels cims més destacats del Pirineu i que encara no hi havia pujat.Així que...
Obsessió per la penya foratata

La penya Foratata és una mola  que s'imposa damunt nostre com un vaixell de pedra que atrau fortament, obsessivament, als excursionistes el desig d'assolir el seu cim ....
Modificacions agulla de coll de port

L'estiu passat vam estar treballant i millorant la via que puja a l'Agulla de Coll de Port però entre  una cosa i l'altra no havia posat cap entrada al blog. Veure...
GR7: Coll de Miravet - Paüls

Avui el nostre recorregut del GR7 que vam començar a Porta, a la Cerdanya Francesa, ha arribat a un punt clau: hem travessat l'Ebre a prop de Benifallet. Una fita important en...
Trio de vies al Barranc Fondo.

Tal i com s'ha llevat el dia semblava indicar que no en faríem ni cinc cèntims, tot i així em posat rumb a ponent per intentar salvar quelcom. Al final a quedat una jornada...
GR7: Tivissa - Coll de Miravet

Una etapa singular del GR7 que ens ha portat fins a l'Ebre. Avui no hem travessat el riu però hem arribat a la riba i l'hem vorejat durant una part del recorregut. Ha estat una...
El Negre del Falaguer

Continuem amb la sèrie d’articles de vies d’escalada tradicional que s’estan obrint a la zona de l’Estartit, a la Costa Brava. Aquesta vegada ressenyem les últimes...
1a ETAPA RUTA DELS MAQUIS: SUCS - BASSA NOVA

Hi ha projectes que són molt potents. El que aquí explicaré té la intenció de dibuixar una ruta que recorri els principals emplaçaments que coneixem del pas del maquis per...
La Talaia Gran, via Cervera-Raúl

26.03.19  La Talaia de Montserrat és un conjunt d’esveltes agulles situades al bell mig del coll del Migdia, entre les gegantines parets de Sant Jeroni (a llevant) i...
Cervera Raül a la Talaia Gran.

Bonica Areta Brucs amb una escalada majoritariament de placa,prou mantinguda amb trams de roca excel.lent i d'altres més puntuals a controlar.Itinerari tremendament lógic i...
GR7: Coll de la Teixeta - Llaberia

Hem fet una nova etapa del GR7, avui per les serres del Pradell, d'Argentera i de Llaberia. Una etapa força interessant pels camins del Baix Camp, amb una breu incursió en el...