Tacte de calcària: via d'estiu a la nou

En acabar d'escalar la via d'Estiu en Ricard em diu que li agrada el tacta de la roca calcària i que avui ha fruit palpant-la. Jo que estic molt habituat - segurament és la roca que més toco - no li trobo tant encant. Cal que un amic d'Igualada vingui a dir-m'ho. Reflexiono, i si, la roca calcaria té una noblesa especial. Especialment si es variada com la roca que trobarem avui.Per mi ha estat una descoberta la via d'avui - no en tenia cap referència i trobo que és bestial. D'on trau la informació aquest Toni Vilaseca???Penseu en una via d'aproximació zero que després del rapel, 3 minuts fins al cotxe. No es pot demanar res més.Segurament deu ser una via amb ombra, per això es diu via d'Estiu però no us ho puc dir ja que avui estava núvol i no ens ha fet res de calor.Descripció de la via:Arran de la pista observem un esperó rocós i veiem tres parabolts de la via. A por ellos!!!1a tirada (V - V+ - 15 metres - 3 parabolts):No us enganyaré es veuen drets.Els primers metres es dret però la veritat, hi ha unes bústies que fan fruir de l'escalada. Ara damunt tenim dos parabolts més exigents. Principalment perquè la paret escup una mica a fora. Es pot fer en A0.2a tirada (II - III - 30 metres - neta): Pugem per una mena d'aresta formada per blocs, alguns de sueltos. Es pot protegir amb facilitat. El que fem és enllaçar dos contraforts de la roca.Fem la reunió en un arbre.Baixem a un collet i anem a l'esquerra tot baixant. Als 10 metres retrobem de nou la paret del nou contrafort.3a tirada (6a/dos passos de Ae - V - IV - 15 metres - 4 parabolts): El mur és dret i desprotegit de preses. Està pensat per fer en artificial amb els estreps. La sortida també és exigent (V) i entrem a una mena de canal amb els primers metres que tiben però a mesura que anem pujant va baixant la verticalitat i hi ha més preses. Tram amb alguna vegetació. La reunió es munta també en un arbre.4a tirada (IV+ - IV - V - IV - 30 metres - 3 parabolts i 4 ponts de roca); Aquesta tirada és súmmum. Des de sota sembla impossible i en canvi es deixa fer i et deixa feliç. Segurament es tracta que aquesta tirada es troba al meu nivell i per aquest motiu em vaig trobar tan bé.Comencem per uns blocs que formen un esperonet (alguna pedra es mou) i després anem a la paret on hi ha una bona recula de ponts de roca (3) per on pugem per unes regletes que són encantadores (IV+)(em recorda els primers metres de l'inici de la via. Pas d'equilibri i de situació (IV+) i, seguidament, ens anem a l'esquerra. Aquest tram no es veu des d'avall i sembla més dificil del que és (IV). Dalt arribem a un mur llis on hi ha un parabolt que veiem des de lluny. Les preses són petites però les justes per sortir (V) per l'esquerra (una mena d'aresta) i pugem ara per una canal herbosa ja sense dificultat (IV).Descens:Vam muntar dos ràpels un de 25 metres i l'altre de 20 a les reunions per on hem pujat. El segon en un arbre. D'altres van fer un rapel de 60 metres però em fa por el tema de recuperar cordes.Una vegada estem a la base de la tercera tirada pugem els 5 metres fins al collet per on hem anat i agafem un senderó que va baixant. En 3 minuts estem a la pista.Accés:En la part alta del poble de La Nou (carretera C-16 al túnel del Cadí km. 108 on agafem un trencall a la dreta a La Nou (5 km.).En la part alta del poble trobem un trencall a la dreta cap a La Clusa - Cuirols. Als 5 km., aproximadament, trobem un mur de pedra amb un trencall a la dreta. A l'esquerra posa La To. Aparquem aquí.Aproximació:Agafem la pista de la dreta i als 100 metres trobem un contrafort. El voltem i a l'altre costat ja veiem la ristra de parabolts de la primera tirada.FITXA TÈCNICA:Dificultat:  6a/2 passos Ae - V/V+Desnivell: 90  metresTemps d'aproximació: 2 minuts.Descens: 3 minutsGrau d'exposició: Baix.Material: 7 cintes exprés, estreps, friends i reunions.Via equipada encara que nosaltres vam posar molts friends que creiem que són necessaris, per la qual cosa creiem que és semi-equipada.Roca: Calcaria en general bo encara que cal parar...

Solstici d'estiu al Pollegó Inferior.

Clàssica recent,mantinguda i generalment de fissura.La via resta parcialment equipada i de bon reforçar;resulta una escalada lliure prou potent per aquells que rasquem el 6a...

Via d'Estiu a la Nou de Berguedà.

Les tirades en si són guapes però són ressalts que no acaben d'agafar ambient.Hem enllaçat la primera i segona tirada.Si quan acabem la via ens queden ganes de seguir...

Escalades d'estiu per Montserrat

Aquí deixo 4 vies que hem fet aquest estiu ,molt variades i  cada una molt bona  en el seu estil i terreny…són de les que...

Solstici d'Estiu a la Nord del Pollegó Inferior.

La tartera és la mateixa i la pujada també, però la petita rentada de cara que l'hi han fet al camí fa que l'aproximació a la cara nord del Pollegó Inferior del Pedraforca...

Sortides d'estiu 15 - 16/8/15

Aquest estiu estem fent sortides ocasionals mirant de reüll els 2 esdeveniments que ens esperen al setembre, en aquest cas les imatges corresponen al cap de setmana del 15 amb...

Rocòdrom: Horari d'estiu

Horari estiu 2014Juliol : dimarts i dijous de 18:00 a 22:00Agost: TancatA setembre es tornarà al horari habitual.