OBSERVATORI DE LISTER (371,7m, 457,1 m, 445,8 i 499,8 m

CIM: Ruta Observatori de ListerCOTAS: 371,7m, 457,1 m, 45,8  i 499,8 mCOMARCA: Ribera d'EbreDESNIVELL: + 282 m (aprox)HORARI: 2h 30 min (1h 15 + 1h 15 min)DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFIA: Serra de Cardó Nord. 1: 20.000. Ed Piolet.La Ruta de l'observatori de Lister recordant al militar Enrique Líster que va salvar la major part de les forces sota el seu comandament i retirar-se a la riba nord de l'Ebre te un recorregut de 4 cotes destacam l'Atalaia (371,7 m), Coll del Cânter o Cantir (457,1 m) i Coll de Pins (499,8 m).COM ARRIBAR-HIACCÉS PER CARRETERA.Accés per la carretera N-340, per l’autopista A-7 sortides (39) l’Ametlla de Mar-El Perelló i (39 A) l’Ampolla-El Perelló i per l’Eix de l’Ebre fins el Perelló seguin des d'aquesta població la TV 3022 fins Rasquera. Un cop a la població seguir pel carrer Sant Domingo les indicació a l'ermita. Arribats a una bifurcació cal seguir el carrer de l'esquerra amb forta pujada. Pocs metres després nova bifurcació seguir a la dreta fins camí asfaltat que porta a l'ermita de Sant Domingo on es deixa el vehicle.ACCÉS EN TRANSPORTS PÚBLICEn trenRodalies de Catalunya/ RENFEfin l'estació de lÀldea-Amposta des de on cal seguir en autobús empresa HIFEfins Rasquera. Un cop a la població seguir pel carrer Sant Domingo les indicació a l'ermita. Arribats a una bifurcació cal seguir el carrer de l'esquerra amb forta pujada. Pocs metres després nova bifurcació seguir a la dreta fins camí asfaltat que porta a l'ermita de Sant Domingo on comença la ruta.En autobúsEmpresaHIFEAutocars Carrera TAXISRasquera:Tel: 652 66 14 75 / 680 34 99 62DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUTApunt: Normalment es segueix la ruta de l'Observatori fen les quatre cotes0 min: ermita de Sant Domingo. Unes escales davant de un parc infantil son l'inici de la ruta de l'Observatori de Líster i amb aquest cas del cim de l'Atalaia, la primera cota de la ruta marcada amb punts de color blaus.20 min: Cim de l'Atalaia (371,7 m). Fita de fusta. Cal gaudir del paisatge, Castell de Miravet...Seguir per la carena passant per diferents cotes sempre seguint les marques blaves per un sender ample però amb molt “pati” a banda i banda.44 min: Cim del Tossalet de Cànter o Càntir, seguin les senyals i superat un nuo pic seguin pujant per un terrens de bosc camí del cim.1h 15: Coll dels Pins amb restes de l'Observatori de Líster i vèrtex geodèsic.Descens pel mateix itinerari de l'ascensió.EQUIPAMENTMotxilla, calçat de trekking, pals, aigua, telèfon, màquina fotogràfica, farmaciola. Roba segons de l'època de l'any. Cal saber que acostuma a fer vent. Si es te que pernoctar al refugi cal portar sac de dormir.ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIÓTot l'any tot i que a l'estiu cal estriar les primeres o darreres hores del dia per evitar l'horari de més insolació.NOTARasquera és el bressol dels pastissets uns dels productes més habituals de les Terres de l'Ebre, els més clàssics son els farcits de cabell d'àngel, també farcits amb brossat i altres productes. Una copa de mistela sol acompanyat la seva degustació.ON MENJARA el PerellóCan Subirats Carrer Lluís Companys, 12, Tel. 977 490 020A RasqueraA la Gasolinera del Poble. Bar Restaurant Bon Appetit, Crta, C12 km, 50- Tel 697 790 410 Rasquera que des de 10/2018 te un nou propietari. Sense valorar.ON DORMIRA el PerellóHostalLa Panavera. Plaça Del Forn, 25, Tel 977 490 318 / 977 490 653A Mora la NovaAlbergMas de la CoisaQUE VISITARLa VilaLaCooperativa Agrícula “Sant Domingo”FormatgesMas de les CodinesDIRECTORI DE SERVEISAjuntament de RasqueraRasquera, 25 de maig de 2019