Pic de Mortiers i Pic de Terrers. Circuit de muntanya pel Capcir.

IntroduccióLa vessant nord del Puig Peric, al límit de la Reserva d'Orlú, amaga uns indrets de gran bellesa. Estanys, muntanyes de formes suaus i natura es miri cap on es miri. L'accés és relativament còmode perquè hi ha vàries estacions d'esquí (Les Angles, Formiguères, Puyvalador...).Una molt bona opció per conèixer aquesta zona del Capcir és la circular que us presentem. Sortint del l'estació de Formiguères, enfilarem cap a la Serra de Maurí, passarem a tocar del refugi de Camporells, pujarem al Pic de Mortiers, Pic de Terrers i retornarem seguint la Vall de la Galba.És una circular llargueta però gens complicada on l'únic tram on cal parar especial atenció és en el descens del Pic de Terrers perquè es fa fora de camí, perdent altura ràpidament per la vessant herbosa de la muntanya.Tot seguit us deixem els detalls de la ruta.Fitxa tècnicaPunt de sortida: Formiguères (1729 metres)Punt d’arribada: Formiguères (1729 metres)Horari: 6 hores 55 minutsCims: Pic de Mortiers, 2605 metres             Pic de Terrers, 2540 metresDistància: 19,9 kmDesnivell acumulat: +1153 metresMaterial: En condicions hivernals és una ruta ideal per fer amb esquí de muntanya.Dificultat: Mitjana. És una ruta d'alta muntanya amb les dificultats que això comporta. Atenció amb el descens del Pic de Terrers si les condicions són adverses.Track: Aquí Perfil de la ruta AccésVeure com arribar al punt d'inici a través de Google Maps.ItinerariEl punt d'inici és l'aparcament de l'estació de Formiguères. No veiem gaire moviment de cotxes, cosa que està molt bé.Seguim la pista, deixant les instal·lacions a la nostra esquerra i aviat trobarem l'indicador cap a Camporells.Deixem la pista (la retrobarem més endavant) i enfilem el corriol marcat amb franges grogues.Enrera tenim la Serra de Madres.El camí ens porta a la cota superior de les pistes d'esquí.Continuem per la pista......encarats cap a la Serra de Maurí.Arribant a la carena de la Serra de Maurí, el pendent es suavitza i les vistes s'eixamplen.Avancem encarats als Perics i el Puig de la Portella Gran.Al fons apareix la carena del Pic de Mortiers amb l'objectiu al centre.Arribats a l'extrem de la Serra de Maurí, baixarem en direcció als estanys de Camporells.De nou, l'espectacle dels Perics ens fa aturar i contemplar l'entorn.Estany de Camporells. No ens hi acostarem per no allargar encara més la ruta però l'entorn és molt bonic.Deixem la zona de Camporells i seguim el camí marcat amb franges grogues i vermelles (Tour du Capcir) cap a la Serra de Morters.Aquest tram el fem per intuïció, deixant els corriols i tornant-los a agafar més endavant. Cal seguir en direcció a la carena pujant per pendents molt suaus, recs i algun estany.Una mirada enrera. Finalment ens posem a la base del Pic de Mortiers. Només falta encarar el tram final de l'ascens.Últims metres. Ja el tenim!!!Pic de Mortiers (2605 metres).No cal dir que és un mirador excepcional. Valoreu-ho vosaltres mateixos. La Dent D'Orlú.Pic de TarbésouSerra de Madres.Saint-Barthélemy.La zona d'estanys per on hem pujat.El descans en aquest cim és un regal. Estem envoltats de grans muntanyes i el dia ens acompanya. Però és hora de marxar. Deixem el Pic de Mortiers i continuem el nostre camí.Seguim la carena cap al Pic de Terrers. A sota, l'Estany del Diable.Sense presses i gaudint de l'entorn ens acostem al Pic de Terrers.Pic de Terrers (2540 metres).Les vistes des d'aquest cim també són molt extenses. El Pic de Morters i la carena que hem seguit.No tornarem a posar les imatges que ja hem mostrat abans però realment val la pena seguir aquest circuit de muntanya. És hora de començar el descens. Aquest tram és el més delicat de la ruta i cal extremar les precaucions, sobretot si trobeu el terreny moll o glaçat.Per aquí hem baixat.Deixem la carena enrera... ...i seguint el Rec de la Peira Escrita arribem a la Vall de la Galba.Al final de la pista creuarem el torrent...

Esquí de muntanya al nord-est d'Andorra

Cap del Port (13 km / 1000 m / S2-S3, ME):Des del Port d'Envalira s'ascendeix suaument fins al Pic de Maià punt on es comença a descendir cap al Collet d'Ortafà. A...

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Abeurador per animals de muntanya en Castellgalí

Avui us presento un curiós abeurador que esta situat en el municipi de Castellgalí, en una camí a prop de la pista que porta a Marganell. Esta destinat per poder disposar...

Terreny d’alta muntanya força mal parit

Rogaine de Boí-Taüll Campionat de Catalunya 2023 19.6 km. 5-51-52  17-59 x km. 1140 metres de desnivell positiu, 100 punts, 20 fites 1r. Ultraveterants i 41è de...

La muntanya de sal de cardona i el seu castell

... marxem cap Cardona a visitar la Muntanya de Sal i com no, el Castell de CArdona, dues visites que estan molt lligades al llarg de la història de CArdona.Les mines de Sal...

Espai de Muntanya de Sant Jaume de Vilafranca del Penedès

La muntanya de Sant Jaume és un espai d’oci i lleure per a famílies i grups, situat a menys de dos quilòmetres de Vilafranca. Està situat en una àrea natural propera...

Avui coneixerem : La Font de la Muntanya de Les Fonts de Terrassa

La Font de la Muntanya està situada a l’esquerra al final del carrer Fornot de Les Fonts de Terrassa. Es molt similar a la Font del Fornot, que esta molt propera i ja la...

Àrea d’estada de ca n’Amat de la Muntanya de Terrassa

Tenim de situar-vos en la carretera B -122 direcció a Rellinars, tot sortim de Terrassa i a mà dreta està el restaurant l’Hípica, al costat del restaurant trobareu una...

Descobrint la muntanya màgica

Molts de nosaltres hem pujat a Sant Jeroni. És aquella fita que tots ens hem posat algun dia: “algun dia pujaré a Sant Jeroni”. Alguns heu pujat moltes vegades,...

Montserrat, muntanya amb silueta

Montserrat és un massís muntanyós de Catalunya, situada a cavall de les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat. És força prominent i té un paper destacat...

Una clàssica de la muntanya amb esquís

Vallter - Vall de Núria - VallterFITXA TÈCNICATravessa: Vallter - Vall de Núria - VallterZona: Ripollès, Pirineu catalàDificultat global...