Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.430847; var Longitud_sortida = 1.942101; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track = 'http://www.engarrista.com/tracks/2019/2019-07-14_Gorges_del_Segre/2019-07-14_Gorges_del_Segre.KMZ'; var photosetId = '72157709710300681'; var num_foto = new Array (1, 2, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18); var carpeta_flickr= 'set:' + '72157709710300681'; Iniciem la ruta a l'interfluvi dels rius Segre i Reür i pedalem de pla cap a Oncés on prenem un caminet pedregós fins a Gorguja. Tot seguit una pista planeja cap a Er, on prenem el GR que s'enfila a un turó i baixa cap als banys de Llo. Aquí comencen pròpiament les Gorges del Segre, i pedalem costa amunt amb un primer tram asfaltat molt encaixonat entre grans parets de roca. Seguim el riu amunt, i sota el mas Patiràs comença la pista de terra que puja paral·lela al Segre fins al petit refugi de la Culassa, després de 6 km. pujant per les gorges amb algun tram força dur. Creuem l'incipient Segre, nascut poc més amunt, canviem de direcció i seguim pujant fort fins al Pla de la Creu. Aquí comença una deliciosa baixada per pista i camins panoràmics cap al refugi del Camí de Núria, i un seguit de zig-zags en forta baixada ens porten de nou cap a Er. Seguim el GR cap a Naüja i Oceja, i tanquem el cercle arribant de nou a la Guingueta d'Ix. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet       {lang: 'ca'} Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: La Guingueta d'Ix (Cerdanya) Distància: 41,40 quilòmetres Desnivell positiu: 1.100 metres Temps: 3:55 hores Dificultat: Blava / IBP=73 Sensació de dificultat: Fàcil Principalment pistes. Algun tram de camí on cal fer més atenció Cartografia: Cerdanya Editorial Alpina (1:50.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) La Guingueta d'Ix 00:00 00:00 0,0 Er 00:50 00:50 9,8 Llo (entrada Gorges del Segre) 00:15 01:05 13,1 Refugi de la Culassa 00:45 01:50 19,2 Pla de la Creu 00:35 02:25 23,8 Refugi del Camí de Núria 00:25 02:50 26,7 Er (piscines) 00:20 03:10 21,5 La Guingueta d'Ix 00:45 03:55 41,4 Crònica El diumenge es lleva gris a la Cerdanya, amb una previsió meteorològica de ruixats i tempestes en qualsevol moment. Però com que sembla que la pluja no ha de ser imminent m'animo a sortir amb la bicicleta, amb l'impermeable al mallot, i pensant una ruta que em doni marge de maniobra en cas que el temps empitjori. Avui surto sol i decideixo encarar-me cap a les gorges del Segre, on ja hem estat altres vegades, a peu i amb bicicleta. La ruta circular de les gorges del Segre pròpiament dites, comencen i acaben a Llo o a Er, i té uns 22 km., però sortiré de la Guingueta d'Ix de manera que la ruta s'allarga gairebé el doble però per terreny força planer. Vull provar això sí alguns trams de camí per on no he passat mai, i així vaig descobrint territori. Com que el dia és lleig i l'expectativa baixa, surto lleuger, i no porto ni càmera de fotos, de manera que només faig alguna foto amb el mòbil, i el reportatge fotogràfic és curt i de poca qualitat. Al costat de l'oficina de correus de la Guingueta surt un camí que passa sota el pont del tren groc i marxa paral·lel al Segre. Aviat es transforma en...

Núria - Lló

Sortida a la Vall de Núria el passat 22 d'agost de 2023 amb l'Antoni Llagostera, fins a la Vall de Lló. Si seguiu aquest blog o el programa Caminant per Catalunya, sabreu...

PIC DEL SEGRE (2.843 metres).

Descripció de la ruta; El pic del Segre o Puigmal del Segre, és un cimall de 2.843 metres que es troba al serral que separa les comarques del Ripollès i la Cerdanya....

A peu al Puigmal de Llo des de Llo

Distància: 21 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat: baixa.Durada total: 6h.Punt de sortida: Llo (als Banys).Sortim des dels Banys de Llo i ràpidament prenem un sender que...

Tautavel. Les gorges de Gouleyrous

El dijous, marxem de la zona del Pirineu per l'elevat risc de pluja i anem a la zona d'escalada de Tautavel, proper a Perpinyà i al costat mateix de Vingrau, una de les zones...

Les gorges de Núria

Baixar de Núria fins al poble de Queralbs per les gorges de Núria és una de les excursions més recomanables que es poden fer al nostre país. El recorregut és de 8,1...

La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix.

Feia temps que tenia ganes de fer La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix i, com que ara començo a tenir la Móra Comdal bastant trepitjada doncs he pensat que seria un...

Aiguabarreig del Segre i Noguera Pallaresa

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

DO Costers del Segre i el Montsec

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa Natura 2000 Serres...

Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.442603; var Longitud_sortida = 2.032138; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...

Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.454002; var Longitud_sortida = 2.059380; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...

Les gorges de Nyer i la Capella de la Roca

Les gorges de Nyer ofereixen un espectacle grandiós en un lloc sorprenentment poc conegut.     Sortim de Nyer i enfilem per un camí asfaltat que es...

L'entranyable pic del segre des de núria

Dins del marc de la 1ra Jornada Nacional Senderista ens hem instal·lat a l'hotel de Núria. Recordo quan vaig estar una altra vegada fent un bivac, feia el GR-11. Crec que vaig...

Passejada pel Segre a prop de Talltorta

Sortim de Talltorta i ens apropem al Segre tot passejant.   El poble de Talltorta es troba a la plana, a la riba dreta del Segre, en confluència...

Les Gorges de la Fou a Arles de Tec - Vallespir

Anem a les Gorges de la Fou, és un congost a la Ribera de la Fou, un afluent de Tecal Vallespir.Trobem les gorges entre els municipis nord-catalans d'Arles, d'on surt...

Llo-Gorges del Segre-Finestrelles-Vall d'Eina

Sortida genial i espectacular amb en Joan i en Gerard per la zona del Pirineu Francès-Català,sortint del poble de Llo seguint per les Gorges del Segre,neixament del Segre,Pic...

Gorges del Segre en BTT

//--> Pedalem per la plana ceretana camí de Llívia Entrem a les Gorges del Segre Pujant fort per la pista al peu del riu Arribem...

Per les gorges del Segre

5.04.15  Passejada matinal per l’entorn de les gorges del Segre des del poble de Llo, a l’Alta Cerdanya, que ens permetrà gaudir, amb molt poc esforç, d’una extensa...

Les Gorges de Sant Aniol

Les Gorges de Sant Aniol són, segurament, el millor barranc de Catalunya i un dels millors dels Pirineus. Nosaltres ja havíem fet aquest descens l'any 2005 però teníem ganes...

Passejada per les Gorges de Carança

Senzilla però espectacular (per inesperada...) excursió a l'entorn de les Gorges de Carança des del llogaret de Thues, al peu de la carretera N116 a la Cerdanya. Per no pagar...

Via ferrada de les Gorges du Gardon

A Collias, un poble del departament de Gard, al Llenguadoc-Rosselló, França, hi ha una via ferrada molt divertida que té unes vistes privilegiades sobre el riu Gardon. Es...