Ramonage a trois a l'Agullola de Rupit.

Bona i fresca escalada,pels amics dels ofwitchs amb una fissura final per variar.La roca és bona però si no aneu gaire fins amb els ofwitchs segurament furgareu més del compte a les entranyes de la xemeneia i fareu baixar petites llastres.La segona reunió no l'hem vist i hem pujat fins la creu del cim,fent un tinclado amb la corda per fer una role homologada amb el darrer dels químics que soms trobats a l'aresta.Les expansions són espits i bolts del 8 ( 1 del 10 a R1 ).Accés: Al poble de Rupit hem de prendre la pista que du al Salt de Sallent.Estacionarem com un quilómetre abans del Salt.La pista fa un revolt marcat a esquerres i en aquest punt hi neix una pista que transita pel Pla de Fàbregues.Aquesta pista l'hem trobat tancada amb una cadena,sinó amb un turisme una mica alt recordo haver circulat per la pista uns 500m. Aproximació: Seguim aquesta pista fins que veiem la característica Agullola Xica. Hem d'anar en direcció a aquesta agulla, girant a la dreta i deixant la pista que va recte. A sota de l'agulla hi trobarem l'entrada del Grau de Saltabocs. Desgrimpem per aquest pas i arribem al peu del cingle,actualment l'iniçi del grau disposa de corda fixe,pot no ser-hi. El seguim cap a l'esquerra passant pel bolts que marquen l'inici de la Casal,els bolts de la Dones i estreps així com les terrases de la Via Normal.Passada aquesta zona continuem bordejant la base de la paret fins arribar a un coll d'on es veu el Salt de Sallent i on comença la Ecolight.Passem el coll i saltem a la cara nord.Uns vuitanta metres més enllà localitzarem el peu de via en una evident xemeneia.Placa amb el nom,pont de roca i expansions visibles.Grau obligat: 6a/A1.Material: Unes dotze cinte exprés,un estrep si no passem en lliure i un joc de friends des del Camalot del 0.5 al 5.El del 6 l'hem possat però només entra en un punt concret de la primera tirada,no serveix per trampejar cap tram difícil ni expossat,si repetís a via no el portaria.Orientació: Nord.Horaris: Aproximació 40',del cim al cotxe 45' i via 2 hores.Descens: Nosaltres hem baixat amb un sol ràpel per la Via Normal ( 60 metres,fraccionable?)

Ascensió al Pic des Trois Conseillers (3.039 m)

Hem iniciat una estada de tres dies a la zona del Néouvielle amb una ascensió de categoria. Un tresmil dels Pirineus sempre és una gran ascensió i si, a més, cal una mica...

Ascensió al Pic des Trois Seigneurs (2.198 m)

El Pic des Trois Seigneurs és una gran talaia de l'Ariège. És un pic de poca altitud, no arriba als 2.200 m, però té una gran prominència, de més de 680 metres. A més,...

Via Romenage a trois a l'agullola de Rupit

Santornemi a la bonica Agullola de Rupit!! Aquesta vegada  a la seva northface. Ens fiquem en una tremenda i recomanable via, tota en bona ombra estiuenca.La via no te cap...

Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...