Cap Gros - Punta de Sóller - Sa Falconera

Pujada al farSortim de l'aparcament de la platja d'en Repic, situat en la carretera Ma-1134 del Port de Sóller.(WP-01) Aparcament Platja d'en Repic - 0,0 km - 0 minuts - 2 m d'altitud.A les 7:41 h comencem la caminada per la carretera que ascendeix al far des Cap Gros i al refugi de Muleta. És una pujada tranquil·la per asfalt que ha mesura que anem guanyant alçada, gaudim de les primeres vistes del Port de Sóller. A les 8:15 h arribem a l'esplanada aparcament del refugi de Muleta, deixant abans les instal·lacions del Far des cap Gros, amb torre de 22 metres, casa blanca i teulada roja.Far des Cap Gros(WP-02) Desviació dreta - 2 km - 35 minuts - 104 m d'altitud.Deixem el sender del GR a l'esquerra i prenem el camí que surt a mà dreta. Es tracta d'un camí carreter que baixa lleugerament en sentit sud-oest i ressegueix la línia de la costa a una considerable distància, però sempre amb vistes a la mar blava. Al cap d'uns vint minuts, el camí es desdibuixa i la tendència és baixar recte amb fort rost. Nosaltres voltem a la dreta i entre carritxeres retrobem el camí original, el qual en suau descens ens mena al fons d'un comellar on finalitza. Són les 8:44 h.El nostre itinerari continua seguint un tirany que ascendeix cap a l'oest per damunt el roquissar. Seguint les fites i marques de pintura, ben aviat creuem una baixa paret seca i ens enfilem per les roques que ens menen a passar pel costat de la Punta des Canet, una formació rocosa que penja damunt la mar i tot seguit, assolim la Punta de Sóller, un espectacular penya-segat que cau vertical a la mar.Punta de Sóller(WP-03) Punta de Sóller - 3,6 km - 1 hora i 18 minuts - 127 m d'altitud.Aquí hi trobem una roca amb forma de covatxa i just damunt el cim. Gaudim d'una espectacular panoràmica. Cap a l'oest, sa Dragonera, Cap Fabioler, Mola de Planícia, sa Foradada, els Còdols Blancs de la cala de Deia i Llucalcari. I cap a nord-est, la Torre Picada, puig de Bàlitx, Puig Major, Penyal des Migdia, ...És un bon lloc per berenar i hidratar-nos, doncs la calor ja estreny fort. Després del descans [25'] reprenem la marxa baixant cap a l'est per un escarpat tram de roques on ens hem d'ajudar de les mans. És una baixada precipitada i incòmode. Després voltem a mà dreta (sud) i davallem cap al torrent del Salt d'en Moixina on es localitza un  bassol mig cobert (WP-04).Després de creuar el torrent, ascendim en forta pujada pel vessant oposat, fins assolir un collet (cota 154 m), llavors seguint les fites, més aviat planers, arribem a les ruïnes d'una caseta de roter.Punta des Canet(WP-05) Desviació - 4,2 km - 2 hores i 17 minuts - 156 m d'altitud.Abans d'arribar a la caseta, voltem a la dreta, creuem un rotlo de sitja i anem voltant cap al sud per damunt els penya-segats de sa Falconera. Avancem entre la garriga i antigues marjades d'olivar, fins trobar una parateta, on a l'altre cantó es troba el pas de sa Falconera, als límits dels penya-segats.Des de sa Falconera(WP-06) Pas de sa Falconera - 4,6 km - 2 hores i 32 minuts - 170 m d'altitud.Retornem enrere i ascendim en fort pendent cap a l'est, fins desbocar al tirany principal, el qual, per damunt el roquissar ens mena a un vial de la urbanització de Muleta.(WP-07) Vial - 4,9 km - 2 hores i 51 minuts - 202 m d'altitud.Prenem l'ampla pista tot recte, ignorem dos braços de camí a l'esquerra i, amb pocs minuts, assolim el sender del GR-221, provinent de Son Bleda.Camí de Muleta(WP-08) Desviació esquerra - 5,5 km - 3 hores i 5 minuts - 201 m d'altitud.En aquest entreforc, voltem a l'esquerra direcció al Port de Sóller. És el camí de Muleta, que discorre més o menys planer direcció nord-est, flanquejat per camps ben arreglats d'oliveres. Ben aviat, trobem la desviació que du al refugi de Muleta i seguim tot dret per camí de carro. Passem un portell i ensopeguem un nou entreforc de camins. Continuem en el mateix sentit de la marxa i a uns vint metres de la cruïlla, ens desviem pel camí de la dreta. El camí descriu una volta, passa pel costat de la possessió de Muleta Gran i...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Tossal Gros d'Almatret. Segrià. 100 cims.

24 de setembre de 2023 Nova proposta de descoberta del territori. Aquest cop torno al Segrià, a la Terra Ferma! Prop d'Almatret s'aixequen petits turons que...

2790- punta est pla del carlit

Agafant mapes en paper i dedicant un temps personal que avui en dia no és molt apreciat a descobrir per un mateix racons interessants pots trobar vida més enllà del Carlit si...

Healing Soul, 6b (130 m), Punta Camarasa

Em diu Gerard que és una via de diumenge de ressaca i que ens quedarem amb ganes de més. I a mi que m'estranya. Com ja anem amb les expectatives no gaire altes, ens acabarà...

Mi Agüita Amarilla a la Punta Camarasa.

Les refrescades estivals són tant (o més) benvingudes que l'aigua de maig, tot i que en els temps que corren no sabria amb quina quedar-m'he. Sigui el que sigui, avui a...

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Narcoalpinisme a la Punta de la Vinyola.

Ens ha semblat una via ben reeixida.Sinó ens encantem la podrem combinar amb l'Esperit Lliure aconseguint així un bon maridatge. Diuen que les comparacions són...

Todo por la tapia, 6c (140 m), Punta Camarasa

Ahir, el Club d'Escalada i Muntanya de Pardinyes (CEMP) organitzà -amb Jesús com a mestre de cerimònies- una reunió/xerrada/debat sobre escalada sostenible. Ens apleguem...

Arbres : El Pi Gros de Begues

Aquesta setmana dedicada a Arbres destacats El Pi gros era un pi majestuós, però va morir fa uns anys, sols queda el tronc sec. Per anar- hi cal situar-se al final del carrer...

Avenc Gros des Puig de s'Avenc

Seguint amb el treball d'exploració de les cavitats d'Eivissa i després d'un parell de jornades de recerca infructuosa de cavitats per diversos racons de...

Puig Gros de Bendinat

Powered by Wikiloc Aquest itinerari puja dalt del puig Gros de Bendinat, el tercer més alt de la serralada que confronta Palma amb els municipis de Calvià i Puigpunyent. És...

Què bé que em vas a la Punta Sorpresa.

Hi ha dies en que les coses surten al revés, i avui a Camarasa ha estat un d'aquests dies. El pla inicial no l'he vist del tot clar i em improvitzat sobre la marxa escalant...

Arbres – El Roure Gros de Caldes de Montbui

El Roure Gros estava en la cruïlla de camins a prop de les ruïnes de Sant Miquel de l’Arn i el camí de Torre roja, en una zona d’oliveres. Es pot arribar per varis...

GR223: Punta Prima - Sa Mesquida

Avui hem completat la nostra estada a Menorca amb la cinquena i última etapa del Camí de Cavalls sud, des de Punta Prima fins a Sa Mesquida. L'etapa prevista...

GR223: Cala en Porter - Punta Prima

L'etapa d'avui pel Camí de Cavalls ha tingut dues parts clarament diferenciades. La primera part era bàsicament per camins interiors, una mica allunyats de la...

Esperit Lliure a la Punta de la Vinyola.

Una via molt ben trobada, amb les tirades 4 i 6 especialment boniques. S'endevina una bona feinada dels obridors alhora de netejar l'itinerari però hem vist uns grans...

Arbres – El Roure Gros de la Sèquia de Sallent

El Roure Gros esta en l’encreuament de la Sèquia amb el camí del Mas Martorell, i a prop de l’església de Santa Magdalena de (Nova) de Sallent. Actualment és mort,...

Cala Ortigues i punta de Na Foradada

Hora Inicio: 10:07 11 jun. 2022Hora Fin: 18:24 11 jun. 2022Distancia recorrida: 6,1 km (08:16)Tiempo en movimiento: 03:53Altura Mínima: 0 mAltura Máxima: 218 mGanancia...

Via Diedre Vallès a la Punta dels Cavalls.

Fot una calorada inusual per l'epoca i ens anem a cercar la bona ombra matinal a la Punta dels Cavalls.Via molt elegant i amb pasos de qualitat  , donada la...