15 anys de... l'Anglada Cerdà a la Roca de l'Ordiguer.

L'Anglada Cerdà de la Roca de l'Ordiguer és la clàssica indiscutible del lloc i parada obligada. Jo la vaig repetir avui farà 15 anys aprofitant el desitjat pont de la Mare de Déu d'Agost en els temps en que no tenia vacances (per sort, algunes coses canvien a millor, jeje!).Moltes piades i informació extensa trobareu per la xarxa,, així que poc més aportaré jo. Només dir que la recordo elegant, evident i notablement més fàcil que la seva veïna i rival en repeticions.Apa! Fins aviat i porteu...

15 anys de... la Maquis a Busa.

L'obertura de la Maquis a Busa va aixecar un xic de polseguera entre els escaladors de Solsona i Cardona que mig trencava aquell pacte no escrit que teníem que ja he explicat...
15 anys de... la Jardí Botànic a Busa.

Durant molt temps escalar a Busa era bastant més aventurer que ara: arribar a peu de paret i trobar la via era ja un repte per si sol. En el meu cas, trobar la Jardí Botànic...
Mantecas, 6b (160 m), Roca Alta

No és estrany que sigui de les més freqüentades de la zona. Bona roca, grau assequible i ben protegit als trams més durs. El seu reequipament al 2006 aporta tranquilitat a...
15 anys de... El Dorado al Racó del Corb.

El Racó del Corb és d'aquells llocs amb un magnetisme especial on l'escalada pren un caire diferent substituint el verd del bosco pel blau del mar. Jo que sóc de terra endins...
15 anys de... Cassiopea a Penya Roc.

De les parets alicantines, jo només coneixia les més emblemàtiques i les de més renom (Ponoig, Puig Campana, Penyal d'Ifach, per dir-ne algunes) i em vaig quedar bocabadat...

15 anys de... la Bikini al Serrat dels Monjos.

Segurament després de la Guateque i la Picnic, la Bikini sigui la tercera clàssica del Serrat dels Monjos a Montserrat. Jo vaig fer la meva repetició avui farà 15 anys i...
Same, 6b (155 m.), Roca dels Arcs

Petita i molt bona via ubicada a l'extrem oriental de la paret. Poc feta, potser pel poc equipament que hi trobareu, tot i que, ohh sorpresa !!, ens la trobem restaurada. Han...
15 anys de... la Tope Clàssic al Cap del Ras.

Al Cap del Ras del Montsec d'Ares hi ha diverses vies prou xules per passar una bona jornada d'escalada, i la Tope Clàssic, repetida avui fa 15 anys, és una d'elles. Com que...
CONTRAFORT ROCA DELS ARCS Sector ECAM

Avui dimarts amb el Cesc, hem quedat a Vilanova, no hi ha ningú i la temperatura és ideal per escalar. Ens encaminem al contrafort de la roca dels Arcs, amb la guia no ens...
Via MANYOS a la Prenyada, 36 anys després

Dissabte 19 d'octubre de 2019La via Manyos va ser la primera via que vaig escalar a la roca de la Prenyada el maig de 1983. era una escalada que combinada l'artificial i el...
Dodeskaden a la Roca Punxeguda,Cadí.

Alpinada per gaudir en la intimitat del rocam i entorn tant peculiar del Cadí.La dificultat tècnica no és molt elevada ni mantinguda però hi ha altres factors que ens han...
15 anys de... la Còmix al Serrat dels Monjos.

Fa 15 anys ja coneixíem les virtuts (i perjudicis) d'escalar al Serrat dels Monjos de Montserrat, així que amb les poques ressenyes de que disposàvem vam repetir l'oblidada...
15 anys de... la Normal al Puro.

I després de la Visera i el Pisón, tocava el torn al famós Puro de Riglos. Recordo que aquella nit de fa 15 anys va ploure i bastants dels que feiem bivac per l'entorn ens...
15 anys de... la Mosquitos a La Visera.

Anar a Riglos sempre m'havia fet una mica de mandra: per lo lluny que ens quedava i per la gentada que sempre hi ha. Però era evident que algun dia o altre i havíem d'anar,...
Coll Roig - Via Malalts de Roca - 02/10/2019

Coll Roig és un lloc que ens atrau, el paisatge és idíl·lic, i ara que comença la tardor encara més, doncs poc a poc van canviant els colors dels arbres. És d'aquells...
15 anys de... la Festa del Paca a Canalda.

Com moltes altres parets, Canalda també té la seva Festa del Paca i, ara farà 15 anys vaig acabar de repetir-la. Ho dic així per què al anar en solitari vaig tardar dos...
Maria de ca l'Anglada a la paret del Devesó.

Ens ha agradat molt,la típica escalada de navegació plaquera de Malanyeu amb una roca de somni.Ens ha semblat igual de bona i del mateix estil que la Nadal i la Aromes de...
15 anys de... la Joc Brut a Canalda.

El nom de Joc Brut no atrau gens ni mica, a més a més, si el portem a Canalda fa venir fins i tot por. Però la via estava allà (de fet està, està allà) així avui fa 15...

“C.A.D.E.” a la Roca 92

C.A.D.E. (150 m MD+) a la Roca 92 de Montserrat, amb en Joan Brunet… o bé com suar més que …Continua llegint →

“Del Corb” a la Roca Gran de Ferrús

DEL CORB (250 m MD+) a la Roca Gran de Ferrús, amb en Kiku Soler… o bé com passar més …Continua llegint →
Deu anys del blog El col.leccionista de Vies

19 de juliol de 2009 - 19 de juliol de 2019Ja fa deu anys que vaig començar a crear aquest blog sense tindre gaire be les coses massa clares, de com funcionava tot això, de...
Via del Quart Home a la Roca del Migdia.

Aquests darrers dies he navegat en un mar de dubtes per decidir on anar escalar: ahir al vespre vaig optar pel Cadí i fins aquest matí al prat no he triat la via. Finalment,...

466 - Costabona Roca Colom 100718

466 Costabona Roca Colom 100719Si us voleu baixar la traça del Avifont: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc, per Avifont:Si voleu més detall des de Wikiloc, per Avifont:...
Vies cerda verges + gran diedre

DIUMENGE, 07 DE JULIOLAquest diumenge no se com anirà la cosa, he quedat amb el Pere, per sortir, en principi per anar al “Pedra”, però jo sortiré després d’un sopar i...
15 anys de... la Rasta a Cavallers.

No sé exactament com vam anar a parar en aquesta via de Cavallers, avui farà 15 anys. Suposo que devia voler escapar del sol de la plana i escalar quelcom fàcil pel...
Malalts de Roca (renovada)

Aquest dissabte vàrem pujar a Coll Roig a veure com havia re-equipat en Santi Sanz la nostra via.Mentre en Jòse i jo comencem per escalar la via del Jony, en Jordi i el Joanet...
Roca espana = roca estimada

Fa anys, quan vaig pujar al pic del Mont-roig, vaig admirar una agulla que atreia els meus ulls amb força. Quan vaig arribar a casa vaig cercar com es deia aquella altiva roca,...