Del mirador de Gresolet a Cal Cerdanyola - 3ª i 4ª etapes dels Cavalls del Vent (1.635 m)

Dissabte 17 d’agost de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 5 h 30 m (15 km)Desnivell: + 600 m / - 1.240 m (acumulats)Dificultat (1): Mitjana.Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per la C-16 en direcció a Berga. Passat Berga, ens aturarem a fer el tallat al bar de l’estació del Petromiralles de Sant Jordi (Cercs)Després seguirem i abans d’arribar a Guardiola del Berguedà, agafarem un trencant a mà esquerra en direcció a Saldes.Per la carretera B-400 arribarem al poble de Saldes, cal passar-lo de llarg en direcció a Gósol. Aproximadament a un quilòmetre agafarem un trencant a mà dreta cap al mirador del Pedraforca o de Gresolet (està senyalitzat). Cal seguir aquesta carretera veïnal durant 4,5 quilòmetres fins arribar a l’aparcament del mirador. Des d’aquí es pot arribar en 20 minuts a peu al refugi Lluís Estasen (1.640 m – tel.: 608 31 53 12) Al peu de la paret nord del Pedraforca, el refugi és tota una icona per als escaladors catalans, la majoria dels quals s’han forjat en bona part en aquesta impressionant paret de roca. Porta el nom de l’home que el 1928 va obrir les primeres vies d’escalada al Pedraforca. Avui tenim 150 vies d’escalada al Pedraforca.Des de aquest mirador, situat sota mateix del Pedraforca, hi ha una espectacular vista sobre el santuari de Gresolet i els entorns.Itinerari: Començarem a caminar per la pista i agafarem un sender estret en baixada fins a la baga de Gresolet. La baixada és pronunciada i envoltada de torrents, pins i faigs, fins al refugi de Gresolet (1.280 m) La baixada és accentuada i caldrà estar atents. Al final, una rampa pronunciada ens deixarà, rebufant, davant del refugi de Gresolet.Tram frondós i refrescant, ja que baixarem pel mig del bosc. Baixada forta, en arribar al refugi el millor són les vistes que tindrem. De tots els refugis de Cavalls del Vent, aquest és el que està a la cota més baixa, i està entremig dels boscos.Aquest refugi és l’edifici recuperat a l’any 1997 de la casa de Gresolet. Tel. 600 60 55 30, www.refugidelgresolet.comLa riera de Gresolet proporciona gorgs i aigua fresca, la fageda de Gresolet tanca la vall per l’est; hi habiten els mussols, isards, guineus, senglars, el picot negre i fins hi tot els llops.Els faigs ens acompanyen vers llevant fins al coll de la Balma (1.577 m), on apareix una pineda immensa fins al coll de la Bena on hi arribarem seguint un sender local en un tram força pla. Trobarem el GR del camí dels Bons HomesComençarem a pujar de mica en mica. L’itinerari continua cap a l’est en direcció a Sant Martí del Puig i la seva bonica església romànica. (Des de aquest punt s’ha de trucar al taxi)Des d’aquí baixarem al punt menys elevat del recorregut, Cal Cerdanyola (910 m) també conegut com la casa rural La Salle.Aquí ens recollirà un taxi per dur-nos fins al Mirador de Gresolet (45 minuts de recorregut)Taxi Trail – Llorenç, tel.: 637 83 99 69, https://taxitrail.com/ taxi de vuit places, preu: 55.- Euros a repartir entre els que siguem.Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/cavalls-del-vent-mirador-de-gresolet-cal-cerdanyola-40122085Observacions: Fer una excursió a la zona del Pedraforca resulta encisador. És una de les zones naturals més emblemàtiques de Catalunya, amb una gran riquesa biològica i en un context geològic únic. Observar-lo ja és tot un regal. Des de Saldes es pot admirar a la perfecció.Situat a 1.215 metres d’altura, Saldes està íntimament lligat a la popular silueta del Pedraforca, veritable símbol de la comarca del Berguedà. Aquest petit poble és una important base i centre d’excursions, especialment a l’espectacular massís i a les serres del Cadí i Ensija. Saldes està documentat als segles X-XII en l’acta de consagració de la catedral de la Seu d’Urgell. Al segle XI s’esmenta ja el castell de Saldes, on, segons la llegenda, tornen les bruixes totes les nits de Sant Silvestre i fins i tot les de Sant Joan. Del patrimoni arquitectònic també en...

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de...

Esperó del Vent a la Proa.

Bona via de placa montserratina, farcida de bons còdols i amb unes vistes espectaculars. L'itinerari més asequible i repetit de la Proa. Els que tinguin ètica i coses...

Avenc del Mirador (Garraf)

Avui hem iniciat la temporada de sortides "de tarda" amb una sortida relativament curta a un petit avenc situat molt a prop de casa, al costat de Castelldefels,...

Bassal d’aigua del torrent de can Coll de Cerdanyola del Vallès

Aquest Bassal d’aigua, esta situat en el torrent de can Coll, en la pista forestal que va de Cerdanyola del Vallès a can Catà. En la corba a la dreta del torrent en el...

Menorca: cami de cavalls (nord de l'illa)

El camí de cavalls és un itinerari que recorria la costa de l'illa de Menorca per facilitar la defensa de la illa davant de les constants ràtzies de pirates i d'altres...

Pou – Moli de Vent de cal Oller de Martorell

L’antiga casa de Cal Oller, està situada en el carrer de la Cambreta 3 de Martorell. Actualment es de l’Ajuntament, hi ha la seu del Patronat de Cultura i l’Escola...

Molí de vent de can Vilaró de Montornès del Vallès

El Molí de vent de can Vilaró està situat en l’avinguda de l’Onze de Setembre, al davant del número 61 de mas de can Vilaró, de Montornès del Vallès. Historia:...

Moli de Vent de carrer de Catalunya de Castellar del Vallès

El Moli de Vent del carrer Catalunya esta en una illeta amb cantonada al carrer de Mossèn Joan Abarcat front la rotonda de la Ronda de Llevant de Castellar del Vallès. No fa...

Molí de vent de Can Vinyers de Matadepera

El Molí de vent de Can Vinyers està situat en el carrer de Pompeu Fabra, s/n de Matadepera. Us passo la seva historia: Tot i que la documentació més antiga de la casa es...

Aguantant el fort i fred vent a Port del Comte.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse. Tot i el pronòstic de fort vent pel dia d'avui, a l'estar encara tancada l'estació no deixem passar l'oportunitat de...

Molí de vent de la Urbanització de can Font de Castellar del Vallès

Per anar-hi cal que us situeu en la carretera C- 1415a, entre el km. 22 i el km. 23, on hi ha l’entrada a la Urbanització de can Font de Castellar del Vallès. Us adreçareu...

Puig de sa Font, el mirador de Son Servera

Son ServeraEl puig de sa Font és una petita muntanya de 273 m de la comarca de Llevant, als peus de la qual trobem la vila de Son Servera. Al principi de la ruta, trobem...