Inner

DIMECRES, 11 DE SETMBREDimecres i tot torna a la normalitat, aquesta setmana que la meteo no ens dona gaires opcions, decidim anar a ponen ton sembla que el temps és millor que per el litoral o prelitoral.Aquesta setmana, sortim, l’Isabel , el Josep i jo.Encara sense tenir clar l’objectiu anem fins Artesa on decidirem per quina zona optem.Amb l’estomac ple, hem decidit arribar-nos fins Abella de la Conca i tantejar que podem fer, no sabem si anar a Carranima o a Roca Vilella.Arribats al Pallars Jussà, el temps és molt bo, no hi ha núvols i el temps esta encalmat, una bona oportunitat per fer la via Inner .Arribats al pàrquing, cap cotxe, o sigui que endavant amb la proposta. Una aproximació curta, uns deu minuts  sense preses ens deixen a peu de via.Hi ha tres vies que comencen al mateix lloc i comparteixen (mes o menys) la primera tirada, la via 20.000 gossos , la Guillermo Amor i la nostra l’Inner.La primera tirada comença amb un petit flanqueig , més espectacular que difícil per arribar a una placa on hi ha el primer pas finet, desprès una rampa ens porta a un segon ressalt molt vertical on cal tibar fort i finalment per una feixa fins la reunió.La nostra via és la primera que deixa la canal per la dreta i s’enfila per unes plaques compactes fins una feixa situada per sobre d’un mur molt compacte. La tirada és contundent i amb un parell de trams on cal fer Ao o millor posar-hi un estrep. No obstant entremig hi ha passatges força obligats.La tercera tirada , molt ben buscada va cercant les debilitats de una paret molt compacta on destaquen dos trams molts difícils, un a mitja tirada amb passatges de finura i equilibri i un tram final on cal apretar fort per sortir a la carena cimera.A la mateixa reunió hi ha un ràpel que ens porta a un coll i al peu de la darrera tirada, un díedre molt marcat.El primer tram del díedre és suau però la segona és potent i on cal apretar les dents per superar un desplom. Superat aquest, hi ha dues opcions , seguir amb off- win per la fissura o agafar-ne una de paralel·la que també puja sobre l’agulla. Jo he fet dues vegades aquesta tirada i sempre he pujat per aquesta segona opció.Una vegada a la carena , s’ha acabat la via i cal baixar amb dos rapels fins arribar a la feixa i seguint aquesta desgrimpar la resta de paret.Una vegada al cotxe, comencem el camí de retorn però ens aturem a Isona per fer una cervesa.J. ESTRUCH

Bèrnia

Les nostres muntanyes a cau d’orella.Programa II. Gravació 31/10/2023Títol: Bèrnia.Pluja d’idees:1. Definició. Què és Bèrnia per a tu?Víctor: La serra Bèrnia...

Circular i cima d'Oltà

La sierra de Oltá es una pequeña elevación montañosa enEn las proximidades de Calp y Benissa.. Es un excelente mirador del litoral de la Marina, desde Serra Gelada hasta...

Col dei Bos (2.559 m), VF Degli Alpini

Avui, últim dia de la nostra estada a les Dolomites, hem d'agafar l'avió al vespre per retornar a casa. Per això hem programat una activitat curta que ens...

Ens anem de ruta...

Ruta pel camí de la Serp,barranc de Garsivà i cala Llebeig del Poble Nou de BenitatxellPer la seua importància ací teniu l'enllaç trobat per internet de la història de la...

Escalada Darnius,Pantà de Boadella.

Penjo el recopilatori d'informació que tinc d'aquest sector a l'espera de poder-lo visitar en breu i fer-ne unes bones ressenyes.S'agraeix qualsevol dada sobre aquest...

Inner a la Serra de Carrànima.

Dissabte de pluja a dojo i avui dilluns es notava i força a les fonts i riuets d'Abella de la Conca. He tornat anar a la Serra de Carrànima a fer la Inner, via que ja vaig...

Diamantfinner

Em trobava escalant el final d’un nervi de magma totalment descompost quan vaig sentir com una pedra força grossa impactava contra el cap d’un dels meus companys....

SERRA DE CARRÀNIMA. Via EMILIO AMOR.

23/12/17. Avui la boira està instal·lada a la Noguera però a Abella de Conca no hi arriba. Anem a la Serra de Carrànima o fer la darrera obertura. Quan arribem encara...

20.000 gossos

DIMECRES, 01 DE NOVEMBREAquesta setmana , el dimecres és festa, per tant serà difícil trobar company, el Josep no pot sortir i no estic acostumat a sortir els dies...

Seismotectònica i espeleotemes. (5)

Traces of earthquakes in the caves: Sakarlak Ponor and Kepez Cave, Mersin (Southern Turkey)Murat Akgoz & Muhsin ErenJournal 0f Cave and Karst Studies 77. 2015.Neotectonics...

Seismotectònica i espeleotemes. (3)

Neotectonics of the Inner Western Carpathians: Liptovský Ján area, case study northen slopes of the Nizke Tatry Mts. Slovakia).Juraj Littva & Jozef HókActa Geologia...

Li Ming, escalada i alguna cosa més.

I amb aquesta entrada continuo amb la nostra estada a Li Ming, amb alguns sectors, vies, llocs per veure i altres coses per fer que no siguin escalar.  Després de ISU...

And the winner is... Sorribes 'norribes'

Més d'una vegada hem parlat de les cures d'humilitat que hem rebut del nostre propi país... quan et penses que ja ho tens tot apamat i que només et queden per conèixer algun...

Huautla

El sistema mexicà de Huautla és d'una extraordinària complexitat, 17 entrades que donen accés a una xarxa d'un recorregut de 66.858m i un desnivell de -1.508m. L'expedició...

Finisher Tracks Non Stop Eutiches'14 Plata

Non Stop Tracks Eutiches Silver'14 from Txaeska on Vimeo.Ja sóc un auriga de la Tracks Non Stop Eutiches!! Si més no, això és el que posa el diploma que m’acredita com a...