Diari

Un blog esdevé amb el temps el dietari d'un mateix,sobretot quan s'han acabat les històries sorprenents, les aventures, o les apertures exigents.Llavors hi expliques sentiments o vivències que no vols que se t'oblidin, més per tu que pels pocs altres que podrien tenir interès.Dues vies ben boniques que hem repetit recentment i que m'atreveixo a recomanar sense recançaVia del Tronko, paret de Catalunya.Hi vam anar amb l'Ester farà mes i mig. L'havia posat a les recomanacions de Montrebei sense...

214 - Ets Homonets i sa Falconera 19-10-2019

Podríem dir que aquesta ruta és la més exposada i vertiginosa de senderisme que es pot fer a Mallorca. Dic senderisme perquè hom no pot anar assegurat, ja que no hi ha on...
Circuit pel Cambradase

22.08.19  La muntanya del Cambradase (o Cambra d’Ase, 2750 m), situada entre les valls d’Eina i de Planès, a l’Alta Cerdanya, forma un característic circ glacial...
Cova des Fum

Avui, per fi, al tercer intent, he trobat la Cova des Fum. Es tracta de la cova més important de Formentera, amb una gran extensió (uns 8.000 metres quadrats) i amb una llarga...
Castellot i Castell de Marmellar. 100 cims.

23 de juliol de 2019Interessant proposta per descobrir la serra del Marmellar, al cor del Penedès. Al llarg de la ruta podrem descobrir velles masades fortificades com la Torre...
Volta integral a Montserrat

Dijous 6 de juny 2019Distancia      18,71 kmDesnivell      1.450 mTemps         ...
Volta al Puigsacalm

Dimecres 15 maig 2019Sant Privat d'en Bas (Àrea recreativa Els Pins), Santuari de les Olletes, Ermita de Santa Magdalena del Mont, Puig dels Llops, Puigsacalm, Puigsacalm Xic,...
La Talaia Gran, via Cervera-Raúl

26.03.19  La Talaia de Montserrat és un conjunt d’esveltes agulles situades al bell mig del coll del Migdia, entre les gegantines parets de Sant Jeroni (a llevant) i...
Retorno a Torrelletes (Penedés).

Hoy hacemos una buena matinal en Torrelletes, junto con mi compañera Mar, una zona mas que conocida para nosotros y sabiendo donde nos metemos, queremos apretar !!!  Zona...
 El Cabeçó d'Or per la Canal de l'Homenet

30/01/2019Aquesta vegada ens desplacem al Cabeçó d'Or, una espectacular serra ubicada en els termes municipals de Xixona, Relleu i Busot. Es tracta d'una serra allargada de...
Tossal de la Nevera. Catí

16 de desembre de 2018L’any 2018 s’ha declarat la Pedra en Sec com a patrimoni inmaterial de la humanitat per la UNESCO. Finalment s’ha reconegut el coneixement relacionat...
Puig Cornador (1.229 m.)

var Latitud_sortida = 42.050851; var Longitud_sortida = 2.035278; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pedalant pel front del Segre

Per tal de commemorar el 80è aniversari dels bombardejos que tingueren lloc sobre Bell-lloc d'Urgell, des del Club Alpí Bell-lloc hem organitzat una ruta BTT per alguns...
COLL DEL VENTALL (532,4 m) per Sant Blai

CIM: Coll del Ventall (532,4 m) per Sant BlaiCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Ribera d'EbreDESNIVELL: + 231 mHORARI: 1h 32 min (48 min + 44...
Pico Areeiro i Pico Ruivo

No podíem marxar de Madeira sense pujar el seu cim més alt, el Ruivo. És un cim modest, de només 1.862 metres, però és el més alt que hi ha en aquesta illa atlàntica i...
Rødtinden (470 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Top 300, Trømso- Kvaløya, 1:50.000Avui últim dia sencer a Trømso l'havíem de dedicar a visitar la ciutat per què...
Setmana de neus i allaus

*allò de no plou mai al gust de tothom es podria aplicar a la neu aquest hivern. La manca de l'anticicló "típic" del gener que posar el comptador a zero pel que fa a allaus...
La perla

Normal cara sud, III (55 m)El Moro (o Montcau, o Roca de Migdia), MontserratL'últim dia Montserrat em va posar a puesto. Ni ella ni jo teníem un bon dia però tampoc ni ella...
Escenas de matrimonio + cita a ciegas

DIMECRES, 8 DE NOVEMBREAquest dimecres serà un dia complicat per sortir, hi ha aturada de general i totes les carreteres estaran col·lapsades, però amb el Pere volem intentar...
Per dignitat, ens aturem!

L'Espeleobloc ha estat publicant diàriament durant més de 10 anys; prop de 4.500 notes sobre espeleologia i carst. En aquests greus moments on s'ha desfermat una...
Olvido

Ya somos el olvido que seremosbajo el indiferente azul del cieloversos de JL Borges, y título de un libroLa enormidad de Peña Artíes (peña de Sin) exige siempre grandes...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Anys cada vegada més càlids

Acabem de passar un estiu molt càlid, que se’ns ha fet llarg. I això em motiva a fer una anàlisi amb dades concloents que ens confirmen l’avanç imparable del canvi...
Tour del montblanc (7): relais d'arpette - trient

Avui ens toca ascendir a la Fenetre d'Arpette que és el punt més alt per on passa el Tour del Montblanc. Té alguna cosa de pujada mítica amb els seus 2665 m. i els seus mil...
Sistema del Hayal de Ponata 70 km.

El Sistema del Hayal de Ponata (SHP) es una gran caverna de 70 km de longitud y 415 m de profundidad (2016) que atraviesa de E a O la Sierra...
Coves dels Nerets (1)

Aquestes particulars cavitats situades en l’estret de Susterris, en el terme municipal de Talarn, en un paquet de gresos on s’instal·là la presa de l’embassament de Sant...
Situació de cavitats a l'Espeleobloc

Aquest bloc, al llarg de 10 anys d'existència amb publicació diària, ha anat acumulant al llarg de més de 4.000 apunts un bona quantitat de materials.En principi l'objectiu...
10 anys d'Espeleobloc

Per desè any consecutiu continuem publicant diàriament aquest bloc amb continguts diversos tant en la seva varietat temàtica com la qualitat de lectures o visualitzacions que...
LONDON.  De camí a la feina.

LONDON. De camí a la feina.

En el meu trajecte a la feina que vai tindre dos mesos a Regent Street creuava una zona prou turística. Vet aquí quatre afotus del meu trajecte diari d'algun dia que amb...
Folgueroles – Salt de la Minyona (864 m.)

Dissabte 25 de març de 2017Itinerari Jacint VerdaguerHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 4 h. (11,6 km.)Desnivell: 400 m....
Córrer de por

Recupero el conte que vaig escriure fa un temps al taller "Teixint contes" dirigit per l'Andreu González i organitzat per la Biblioteca de Santa Eulàlia de...
Coloracions amb fluoresceina.

Aquests darrers dies els media (premsa, TV,...) s'han esverat per la possible toxicitat d'una coloració que ha tenyit la Valira andorrana. He cregut oportú dedicar aquest...
Olas 92 (2). El diari.

En les campanyes d'estiu, encetarem uns diaris on tothom feia les seves aportacions, tant els que restaven al camp base com els que retornaven de les exploracions. En principi...
Olas 92 (1). Memòria de la Campanya.

Un lector anònim ens demanava que publiquéssim la memòria de la campanya Olas 92, i en aquest apunt i el següent, inserirem dos documents que entenem que donen bona resposta...
El pessebre, la Candelera i el pas del temps

El 2 de febrer se celebra la festa de la Candelera, que recorda la presentació de Jesucrist al Temple de Jerusalem, uns quaranta dies després del seu naixement. El 2 de febrer...
On és el material del Solencio de Bastaras?

Parlant amb un company, em diu que perquè no escric sobre el tema del material del Solencio, ja que va ser un episodi dels més forts dins l'espeleo catalana. De "picar-se...
La Mina de Montclar

Ja feia temps que pensaven fer una visita "turística" a aquesta construcció hidràulica gestionada com un conjunt amb el castell de Montclar. Finalment el dijous 8.12.2016 vam...