Ambiko (3170 mts.) Ras Dashen (4553 mts.) Ambiko (3170 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Mapa Simen Mountains Ethiopia 1:100.000El dia anterior a l'arribar al campament vàrem poder comprovar que aquesta gent no estaven massa preparats pel fred, el dia de Chennek Camp no es notava per què tenien una tenda comunitària per cuinar i dormien al campament fixe que hi ha a la zona. Però aquí, al no poder arribar a Ambiko amb el cotxe (jo crec que no s'ha arribat mai) i muntar el camp al mig de la pista, ells no tenen tenda-cuina, han d'improvisar amb uns plàstics per poder cuinar. Nosaltres a les 18.30 per sopar ho hem de fer dins del cotxe on després dormirà el conductor perquè no té tenda, els hi comuniquem que si baixem de pressa del cim baixarem a dormir a Debark, cadascú a casa seva i nosaltres ja buscarem algun hotel. Ells ho veuen impossible per la llarga pujada i baixada fins al cim i després la pista en mal estat. Quedem en què si podem sortir abans de  les 13h. ho intentarem ........ i així marxem a dormir.A les 3 de la matinada sona el despertador, ja fa una estona que no dormo però he descansat molt bé, em trobo perfecte, aquesta parada de dues setmanes que he fet m'ha vingut perfecte després d'enllaçar la temporada hivernal amb la d'estiu sense quasi descans. Al costat de la tenda tenim la petita taula amb les dues cadires on Taddy i jo ens bevem un té i mengem una mica (aquestes hores poca cosa), el vent que ha fet durant la nit s'ha parat i tot i fer fred, la nit és magnífica amb mils d'estels al cel i ni un núvol. Cap a les 4 de la matinada m'acomiado de la Irene que es queda dormint a la tenda i sortim cap a dalt. Continuem per la pista fins a la cota 3270 on baixem uns metres per travessar el riu i d'immediat el camí comença a guanyar metres ràpidament, aprofito per treure una mica de roba. Arribem a la cota 3730 on el pendent decreix, en una mica menys de 2 kilòmetres hem pujat més de 500 metres de desnivell, aprofitem per fer la primera parada del dia, encara és negra nit i el vent comença a bufar amb ganes, ens posem les jaquetes i continuem.Iniciem un franqueig ascendent a l'esquerra i assolim els 3850 on trobem una antiga pista per on havien arribat a pujar 4 x 4, aquesta primera part en lleuger pendent però després trobem un tram llarg completament pla. De cop comença un altre cop a pujar, anem tallant la pista per petites dreceres fins que assolim el coll (4270 mts.), aquí ens toquen ja els primers raigs del dia cosa que agraïm, el Scout està molt cansat i li dóna l'arma al Taddy i ens esperarà aquí a què baixem, aprofitem per beure una mica i continuem.Aquest darrer tram és el més agraït de la sortida amb un suau pendent fins  que a la llunyania podem veure el cim, continuem igual guanyant metres a poc a poc fins a situar-nos al peu del cim. L'ataquem per la part esquerra amb una fàcil grimpada amb un pas de II amb molt bona roca en general. En una mica menys de 5 hores assolim el cim del Ras Dashen (4553 mts.), el cim més alt d'Etiòpia i el 10è més alt d'Àfrica. Li comento al Taddy que 5 minuts i iniciem la baixada però em diu 10 minuts, finalment 7 ni per ell ni per mi.El camí és el mateix que el de pujada, al passar pel coll (4270 mts.) recollim al Scout i tots tres iniciem la baixada, ens creuem amb un grup que ha sortit a la mateixa hora que nosaltres, encara els hi queda com a mínim 1,5 hores fins al cim, ens desitgem sort i cadascú amb el seu pensament. Tornem a parar al mateix lloc que aquesta matinada i després directes fins al campament, al veuren's de lluny estan molt contents per què passen pocs minuts de les 12 quan arribem al campament i saben que dormiran a casa.A les 13h ja està tot desmuntat i carregat al 4 x4, poc abans de les 18 arribem a Debask on parem a fer un cafè i acomiadar-nos de tots menys del conductor que demà ens ha de portar fins a Gondar.Passades les 19h arribem al millor hotel del poble (no hi ha aigua calenta i quasi sense llum) on podem gaudir d'una bona dutxa i un sopar en condicions.Ara uns dies de cultura Etíop pel Nord-est del...

Matagalls (1697 mts.) des de Viladrau.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Continuant amb el procés de recuperació, avui pugem un graó més i marxo al "gimnàs" del Xavier Martí, aquí ell passa dos...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Pic de la Mine (2683 mts.) a les palpentes.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Tot i que les previsions meteorològiques no són les millors, les ganes de fer esquí de muntanya...

Pic de Ginèvre (2382 mts.) des de Puigvalador.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui serà el primer dia d'esquí de muntanya de la Teresa des d'aquella sortida a Carança el 8/03/2020, veient els dies que fa...