Parc Natural de la Serra del Montsant – Itinerari M-4 - Cabacés (605 m)

Dissabte 9 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 4 h 45 m (12,5 km)Desnivell: 490 m (acumulat)Dificultat (1): Normal.Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Tarragona per l’autopista C-32 o la AP-7. Ens aturarem a fer el tallat a l’àrea de servei de El Médol.Després seguirem fins a la sortida 34 i seguirem en direcció a Reus, Les Borges del Camp, Falset, Gratallops, La Vilella Baixa i finalment Cabacés.Itinerari: Sortirem de l’aparcament situat a l’entrada del poble de Cabacés. Pujarem pel carrer Major fins arribar davant de l’ermita de Sant Joan |4.1|.Agafarem el camí de l’esquerra. Trobarem la Canal i els antics rentadors. Seguirem el camí en la mateixa direcció. Deixarem a l’esquerra un camí cimentat que baixa fins l’Aubereda. Al cap d’una mica trobarem un pal indicador, allí mateix agafarem el camí que surt a l’esquerra.Després de passar el pont d’en Solà, trobarem un altre pal que ens indica el camí que hem de seguir. Passarem pel costat d’una olivera i agafarem un antic camí empedrat que comença a pujar dret. Cal seguir les fites i passar un altre indicador fins arribar dalt de tot de la serra dels Solans |4.2| per la seva part esquerra.Hem de continuar pujant suaument per la carena. El camí planeja, al cap d’una mica trobarem la cabana de Peret Bassetes |4.3|.D’aquest sender surten diferents corriols que porten a les balmes que ha format l’erosió en els cingles, per exemple les Coves Altes |4.4|, trobar-les requereix atenció.Seguirem sempre per la carena fins arribar a una pista. Un pal ens indica la direcció a seguir, cal anar a la dreta. Al cap de poc travessarem el barranc Tancat. Seguirem per la pista, en aquest tram podrem contemplar diversos fenòmens geològics a les parets dels Solans. En trobar el senyal agafarem el camí que puja a la Foia. Al cap d’una mica, veurem al fons del barranc la Covassa |4.5|.Sortirem de l’ermita de la Foia |4.6| per la pista que primer puja un collet i després passa pel costat de camps d’olivers fins arribar a una cruïlla.Agafarem el camí de la dreta que ens porta a l’ermita de Sant Roc |4.7|.Travessarem l’ermita pel passadís cobert de la dreta (com si entréssim a l’ermita) per agafar el sender de la sèquia. El sender es converteix en pista i finalment entra al poble pel mateix lloc que hem sortit.Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/parc-natural-de-la-serra-del-montsant-itinerari-m-4-cabaces-43402992   Observacions: Recorregut pel vessant occidental de la Serra de Montsant aconsellat per a gaudir del patrimoni històric i espiritual dins d’un entorn natural privilegiat.L’itinerari passa successivament per tres de les nou ermites que es troben a l’interior del Parc Natural de la Serra de Montsant. Tant el tram ascendent, al començament una mica dur, com la baixada són força accessibles i no presenten massa dificultat.Cal seguir les indicacions del Sender de la Serra de les Pinedes-Coves Altes i després seguir el Sender de les Ermites que estan senyalitzats amb pals de fusta de Turisme de Catalunya.És un recorregut adequat per fer-lo a qualsevol època de l’any, excepte els dies de més calor que és millor no fer-lo.Vàrem fer un recorregut similar en part, el 28 de març de 2015. Aquí podeu veure la ressenya i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2015/03/serra-dels-solans-607-m_25.htmlDinarem al restaurant Ca l’Artur, c/. Priorat, 9 de La Vilella Baixa, tel.: 977 83 94 54..Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.

Camino natural del somontano de barbastro

Sería a finales de los setenta que hojeando el libro "Pyrénnées Les 100 Plus Belles Courses et Randonnées" de Patrice de Bellefon descubrí que en una de las sierras...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

El Sortidor del Parc de la Plaça de Catalunya de Terrassa

La Plaça o Parc de Catalunya es troba al barri de l’Escola Industrial-Plaça de Catalunya, situada entre els carrers del Dr. Pearson, Pau Marsal, Lleó XIII i Avinguda de...

Bassa i canal del Parc Nou del Prat del Llobregat

El Parc Nou del Prat de Llobregat es troba al costat de la carretera d’accés a la platja, adjacent als barris de Sant Cosme i la Granja i molt proper a l’aeroport....

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...

Bassa i Sortidor del Parc de les Morisques de Sant Quirze del Vallès

El Parc de les Morisques, es també conegut com la Taula Rodona, esta situat en la Rambla de Lluís Companys i  l’Avinguda Camí del Mas, s/n, de Sant Quirze del Vallès...

Avui coneixerem : La Font del Parc de La Cogullada de Terrassa

El Parc de La Cogullada esta situat a sobre el carrer d’Edison, la Font a peu de carrer, on forma una petita placeta. Es una font metàl·lica  al costat de la paret, amb...