Integral vies blaves: cajoleta - montgros - roca plana dels llamps

Feia dies que havíem quedat per fer aquesta travessa. En tenia moltes ganes. No ens va defraudar. Va ser pur orgasme. Mireu sinó el vídeo que vam fer:Mira que vam arribar a dir de tonteries!!!Descripció de les vies:Aresta Bruc/Blava a la Cajoleta:Ens situem al peu de l'agulla de la Cajoleta. Ens cal buscar un punt blau que indica l'inici de la via. Coordenades UTM: 31T  x=400517  y=46055431a tirada (II-III - 50 metres - un parabolt): Llarg tombat, rampant que vas a quatre grapes. Volia posar un friend i em van fotre bronca perquè era massa fàcil. En un ressalt trobem un parabolt , localitzar-lo és la principal dificultat del llarg. La reunió es troba darrera d'uns arbres.2a tirada (III - 25 metres - un parabolt): Continuem amb la tònica, encara que comença a fer-se més dret cap a la mena de "glande" que ens corona.3a tirada (III - IV - 25 metres - 2 parabolts i un buril vells): Ens anem adreçant progressivament. Munten la reunió sota d'una placa més clara. Ja es veu que ara arriba el llarg digne. Passarem una vella reunió.4a tirada (IV+ - V- - 30 metres - 6 parabolts): Pugem recte amunt, ara ja dret. Posteriorment anem girant a la dreta. Ambient total. El pas és exigent però hi ha molta ferramenta posada a la paret.5a tirada (II - 30 metres - net): Tirada de transició que ens permet sortir de la paret.assolim el cim de la Cajoleta. Fem un ràpel de 15 metres.Tirem carena enllà. Passem a tocar dels Plecs del llibre.24 min Ens situem sota de la paret del Montgrós que està travessat per una característica diagonal que és per on puja la nostra via.Gran diagonal o via blava al Montgrós: Passem per sota de la gran Diagonal i ens situem a la seva dreta (mirant la paret). Coordenades UTM: 31T  x=400429  y=4605881No veiem cap indici blau que ens indiqui la via però és molt evident pujar per aquí. Resulta que més amunt sabrem que aquesta via ha estat sabotejada per integristes radicals.1a tirada (IV - 45 metres - merlet): Pugem per una gran placa on no trobem cap assegurança. Quan arribem a l'alçada d'un arbre girem a l'esquerra. Passem per un canalò. En la part de dalt podem posar un merlet. Entrem en la gran diagonal. Uns metres més enllà hi ha la reunió.2a tirada (III+ - 30 metres - savina i friends): Ara pugem per l'esquerra de la gran fissura que dibuixa la Diagonal. Tècnicament més fàcil i protegible.3a tirada (III - 55 metrs - 2 parabolts): Anem vorejant el llavi del ressalt quan acaba observem les restes d'una vella reunió. Girem a la dreta. Trobem un parabolt (potser no van arribar fins aquí els integristes) i més amunt un altre. Pugem per una mena de llom.4a tirada (II+ - 35 metres - neta): Sortim dalt del contrafort i damunt nostre observem la bola cimal. Anem per la dreta - una mica per on volem - però cerquem la roca (també podríeu anar caminant). Assolim l'esperò cimal on trobem la reunió.Als pocs metres trobem el cim del Montgrós. Continuem carena enllà i ens situem en el coll que hi ha entre el Montgrós i la roca Plana dels Llamps (4 min).Roca Plana dels Llamps:Damunt tenim un ressalt dret que hem de superar. Cal arrapar-nos a uns arbres, al pur estil Tarzan, i uns metres ja damunt apropar-nos a la paret i escalar uns 5 metres prou verticals (IV) que són els metres més exigents de la nova via. Ens assegurem en una alzina.Coordenades UTM: 31T  x=400419  y=4606114Anem per l'ampla aresta fins a arribar a una alzina on muntem la reunió.2a tirada (III - IV- - 35 metres - dos burils): Pugem  per l'aresta. Arribem a un ressalt que voregem per la dreta. Quan es rebaixa girem a l'esquerra i ens posem sobre. Hi ha una bella reunió amb espits que ens saltem. La muntem en una altra reunió també d'espits vells.3a tirada (I - II+ - 25 metres - net):  Anem caminant per l'aresta fins que trobem el darrer ressalt que voregem per l'esquerra, ja que sembla que tingui millor roca (II+).Per baixar vam muntar un ràpel de 60 metres fins a la base perquè dalt teníem una reunió amb parabolts i no ens vam fiar gaire dels...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...

Matinal a la roca de les onze hores

DIMECRES, 28 DE FEBRER Aquest dimecres som tres i proposo anar a Sant llorens del Munt ara que ja tenim la B-40 enllestida en el tram fins Terrassa. Fa molt temps que no...

Pigmeos a la roca de les baumes

DIUMENGE, 25 DE FEBRER Tot i tenir-ho ben a prop, la regió de Frares la tenim força oblidada, però aquest diumenge amb la previsió de temps que tenim ha estat el...

El Rey del Kanto a la Roca dels Arcs.

Un nom ben escaient per a qualsevol via de la Roca dels Arcs, hi trobarem tres trams on hi regnen els bons agafadors però també hi ha lloc per les Repúbliques...

Crustipànic, roca dels Ports

Los esquimales reconocen cerca de 30 tonalidades de blanco, desde el pálido azul del hielo hasta el blanco inmaculado de la nieve recién caída. En nuestro país, el...

Via de l'Aina a la Roca Llarga de Mu.

El carnaval s'acaba, les escalades tornen i els virus segueixen. I és que aquest any, quan agafes alguna d'aquestes pestes modernes, costa un ou recuperar-se'n (almenys a mi)....

El Rei del Kanto a la Roca dels Arcs.

I semblava que ja no es podien obrir més vies a la Roca dels Arcs a Vilanova de Meià i, últimament, no són pas poques les que hi han de noves. Avui hem repetit El Rei del...

Tots tenim un Mestre a la Roca Alta.

Hi ha dies de rauxa i dies de seny. Tot i el radiant dia d'avui, el costipat (i malastrugança) que arrossego no m'aconsellava que fos dia de rauxa i, certament, la proposta del...

Nostàlgics a la Roca dels Arcs.

La darrera proposta a la Roca dels Arcs que ha sabut escolar-se fins el cim esquivant la Tàrrega,la Buenas Vibraciones i potser alguna més. Si ens decantem per escalar aquesta...

Via Salvador March a la Roca Llarga

Amb el buche ben entorronat d'aquests dies nadalencs, avui em fet aquesta via històrica.I dic històrica perquè surt en una de les primeres guies d'escalada del nostre...

manifest anti-100 cims: roca bartal

(Opinió personal que us podeu saltar… M’agafo al dret a la llibertat d’expressió i expresar la meva personal opinió, sense afany d’ofendre, però no puc...

Turpial, 6c (A2/6b), 135 m, Roca Alta

No fa gaires dies, fent el cafè amb Juanjo (un dels aperturistes), ens diu que la Turpial és una bona via i que la podem fer sense problemes. No sé jo, però al tio se'l veu...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...