El Talló des del coll de Pera

24.11.19  Abans no comenci la voràgine de les festes nadalenques, el darrer diumenge de novembre ens reunim una bona colla per fer l’última col·lectiva de l’any. El lloc escollit és l’Alta Garrotxa, terreny sempre agrest però ara endolcit pels colors de la tardor. El nostre objectiu és el cim del Talló (1276 m), muntanya situada a ponent del poble d’Oix, d’alçada modesta però suficientment aïllada per oferir unes impressionants vistes del Pirineu ja ben nevat. Hi pujarem des del coll de Pera, amb un itinerari lineal d'uns 14 Km de recorregut (anada i tornada) i 590 m de desnivell.Vista del Pirineu des del cim del TallóAixí és que ben aviat fem cap a Oix, que no tenim gaires hores de llum, i des d’aquí continuem per la carretera GIV-5221 en direcció a Beget. Al Km 17, al coll de Pera, deixem els cotxes en un petit aparcament que hi ha a l’entrada de la pista d’accés al veïnat de Pera, un petit conjunt de masos al voltant de l’església d’origen romànic de Sant Miquel.Situats al coll de Pera (760 m), comencem a caminar per la mateixa carretera durant uns 600 m fins que, a l’alçada del coll del Salomó, ens desviem per una pista que surt a mà esquerra, amb marques del GR 83.Marxem uns metres per la carreteraDeixem l’asfalt i comencem l’aproximació al TallóPer aquesta pista, amb vistes al Montmajor, anem pujant suaument i a mitja alçada del vessant solei de la serra dels Masos, tot elevant-nos per sobre la profunda vall de la riera d’Oix. Així arribem a una esplanada amb una bifurcació de pistes. Aquí aprofitem per a fer un petit descans i, en acabat, prenem la pista de la dreta que continua pujant entre alzines i arbres vestits d’or d’aquesta tardor que sembla no s’acabi mai.Marxem entre preciosos arbres vestits de tardor......i entre llargarudes alzinesArribem a la Collada, amb vistes al TallóAixí arribem a un gran prat dit la Collada, encara que un pal indicador anomena aquest lloc com a coll Sagordi. Des d’aquest prat ja tenim una bona vista del nostre objectiu: el Talló. Continuem pujant fins a un altre prat que, segons els mapes, és el coll Sagordi. En aquest punt nosaltres ens desviem a l’esquerra per un camí carreter, amb pal indicador, que aviat esdevé un sender que s’endinsa en un espès alzinar on els boletaires del grup es fan un fart de recollir fredolics (Tricholoma terreum).Ens endisem en un alzinar......on els boletaires fan el seu agostAnem planejant pel contrafort est del Talló tot seguint els senyals del PR 186, marcat amb els colors verd i taronja i també en groc. Finalment el corriol deixa de planejar i s’enfila de valent, primer pel Pujant del Matxo i després pel Pujant del Burro i així, en un tres i no res, salvem un desnivell d’uns 200 m.Per un camí de grau salvem un fort desnivellAixí, cansats com a “burros”, arribem als Solanets de Llonganya, bell prat envoltat de grans roures i guardat per un tímid cavallet que ens mira encuriosit. En aquest prat, per on hi passa una pista, reposem una mica abans de continuar.l’ascens.Arribem al pla dels Solanets de LlonganyaL’altiu cim del BassegodaContinuem per aquesta pista en direcció nord tot entreveient, entre les clarianes del bosc, les altives muntanyes de l’Alta Garrotxa on hi destaca la piràmide del Bassegoda. Al cap d’uns metres, al Pla de Resclusanys, la deixem i ens desviem a l’esquerra per una altra pista menys definida que marxa a ponent per sota una carena dominada pels faigs encara vestits d’or... només per això valia la pena pujar fins aquí.Marxem a ponent sota els faigs dauratsAl final de la carena, la pista es desdibuixa molt i hem de guardar les càmeres per estar atents als senyals de pintura, ja que el camí, fa un gir brusc al sud i creua un petit torrent. En aquest punt hem de seguir el curs d’aquest torrent aigües amunt en direcció al coll del Faig.Creuem un torrent i seguim pujant pel vessant nord del Talló......fins una esplanada al mig del boscPoc abans d’arribar a aquest coll, el camí marcat en verd i taronja deixa el...

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Off/road cardedeu-pista coll de te-arbucies

MOTOS: BMW F650GS / HONDA CRF 450De Cardedeu fins a Arbucies en OFF (l´ultima tram de Arbucies a Sant Hilari de Sacalm per carretera per anar a dinar)Bonica ruta sense cap mena...

Via LA BAUMA DE LES GRALLES a Coll Roig

Diumenge 8 d'octubre de 2023 Fa poc vaig veure una via nova tot i que es del 2018, a Coll Roig i sembla ser que a part del començament del primer llarg, és prou...

Via Libellium al Coll del Portalet.

Via que ens ha agradat força i és molt ràpida de fer. La trobem a  l`oest del Coll du Portalet i en uns 20 minuts i serem als seus peus.Resta completament equipada....

Forts del coll de Tenda

var Latitud_sortida = 44.149272; var Longitud_sortida = 7.561579; var Mapa_defecte = 'ALT1'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...

Ariege i coll de girabal

La vall d'Orlú, que me la va descobrir el meu estimat mestre i amic Russi, un racó molt especial, un petit paradís a la terra tant a l'estiu com a l'hivern. Avui no hi hem...

El jardin de keleden + socol coll de porta

DIUMENGE, 29 DE GENER DE 2023Les temperatures per aquest diumenge segueixen baixes, però les ganes d'escalar poden més que el fred i quedem amb la colla de Vilafranca...

Bassal d’aigua del torrent de can Coll de Cerdanyola del Vallès

Aquest Bassal d’aigua, esta situat en el torrent de can Coll, en la pista forestal que va de Cerdanyola del Vallès a can Catà. En la corba a la dreta del torrent en el...

Via DIAMANT. SÒCOL COLL DE PORTA. MONT-ROIG.

30/11/22. Després de fer la via del Lluís, com encara hi ha temps, anem a la via Diamant al Sòcol del coll de Porta, que el Ramir i el Felip no han fet i que en tinc bon...