Ports mítics del pirineu francès en bicicleta

Després d’un estiu de retrobar-nos amb la bici de carretera i fer  quilòmetres i quilòmetres per terres catalanes (que per cert, hi ha racons i carreteres molt i molt solitaris per on és una delícia per pedalar)  vam decidir  acabar la temporada estival amb uns dies per la zones franceses dels Alts Pirineus i els Pirineus Atlàntics.  I vam tenir la oportunitat de descobrir a cop de pedal  alguns dels ports més mítics i preciosos  del ciclisme.  Doncs bé vam carregar la furgo  amb les bici i material d’ escalada i vam a creuar el túnel de Bielsa. Evidentment  vam fer una parada als  populars  sectors de Devotas y Foz de la Canal a inflar-no els avantbraços, però l’escalada i les muntanyes que vam  descobrir ho deixo pel proper post, Pel que fa informació pràctica:      Vam fer aquest viatge  la primera quinzena de setembre. Va tenir una meteo més que bona, gairebé estiuenca i en totes les sortides ens va acompanyar un sol radiant i unes temperatures molt agradables per pedalar. Sempre que hem sortit el setembre hem trobat condicions meteorològiques molt bones, la meteo és més estable i la calor no és tan asfixiant com la d'estiu.  El dormir ho vam fer a la camper, a França donen moltes facilitats i gran oferta de àrees per  per viatjar amb autocaravana o furgoneta. I si no, en qualsevol poble de la zona ( com Sant Lary e Sola, Lourdes, Campan …) hi ha una bona oferta d’allotjaments per a tots els gustos. Quant a àpats, doncs anàvem al super i ens ho cuinavem nosaltres,  per tant poca recomanacions gastronòmiques us puc donar.  Això si, si sou amants dels formatges n’hi ha d’espectaculars. Nosaltres vam anar a parar a una granja  concretament aquesta:  Ferme Doumecq Henri 64260 Aste-Béon, França 43.036818, -0.420888. On en vam comprar directament al pagès i estaven deliciosos. Pel que fa a les sortides en bici la informació la vam treure una mica de tot arreu, online vam trobar força cosa a http://1001puertosdemontana.blogspot.comi  i també vam  consultar bastant el wikilok.  Sobre les rutes, comentar que sempre que podem fer itineraris  circulars ja que ens agrada tornar per paisatges diferents als que hem vist d’anada. I en  la majora d’ascensions vam poder baixar  per la cara contrària a la de pujada i ens van sortir unes voltes llargues , variades i molt panoràmiques. Van ser uns dies molt intensos sobre la bici, on vam gaudir de l’entorn i de la vida ciclista . Les que van patir van ser les cames amb tants quilòmetres i desnivell!!. Tot plegat va valer molt la pena i com sempre que fem algun viatge hem tornat amb una bona llista de “coses pendents”, és a dir rutes i colls que ens vam quedar amb ganes de fer, i tard o d’hora hi pensem tornar.Un mapa esquemàtic dels   4 itineraris i  colls i que vam fer: TOURMALET. Pujant per Bareges i baixant per Campant. 97,72 km  i 2400 m desnivell positiu Per assolir  aquest coll vam sortir del poble de Peirahita e Nestalàs.  Vam fer una volta començant  per la banda  Oest, baixant per l’Est i  ho vam arrodonir fent-la circular pel pobles de Bagneres de Bigorre i Posac   a on vam desviar-nos  cap a la  D26 que ens va dur  al poble de Luganhan i d’allí per la D13 per tornar al punt d’inici. Serà el Rei, el més mític, el més llegendari, famós però el que menys ens va agradar.  Vam trobar molt  tràfic, (cotxes, autocaravanes, motos..)  Era el primer que fèiem de les vacances i vaig pensar “Si tots els ports de per aquí són així jo me’n torno cap a casa..” (per sort no tots van ser “així”). El paisatge és bonic en els darrers quilòmetres però no ens va semblar dels més espectaculars  que vam veure aquells dies. Sincerament ens va decebre bastant, però bé és el  Rei i té un gran pes en la...

La Torre de Marboré 3.010 metres. Pirineu Central

Dies 25, 26 i 27 de juny de 2023Com cada estiu, si es possible, planegem una sortida al Pirineu amb el Vicenç i em proposa La Torre de Marboré que és l'unic tresmil que...

Turó de l'Home amb bicicleta de carretera

Sant Esteve de Palautordera, La Costa del Montseny pel Mortirolo, Plana del Coll (Font Martina), Mirador de les Goitadores, Turó de l’Home, Coll de Santa...

Marató Salomon Ultra Pirineu (42 km, 2500 d+)

Una de les coses boniques que té el trail és que és un esport on pots compartir la sortida d'una cursa amb algun dels grans atletes que el practiquen. Ni al futbol, ni al...