GR-92: Tamariu - Begur (260 m)

Dissabte 18 de gener de 2020Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Empordà.Temps aproximat: 4 h 45 m (12,2 km)Desnivell: 730 m (acumulat)Dificultat (1): Mitjana.Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Girona per la AP-7. Ens aturarem a fer el tallat a l’àrea de servei del Montseny i després seguirem fins a la sortida 9A – 9B en direcció a Palamós. Passarem Palamós i passarem per Palafrugell i anirem fins a Tamariu. Aparcarem a la zona d’aparcament del carrer Riera.Itinerari: Començarem a caminar baixant pel carrer de la Riera i girarem pel primer carrer a l’esquerra que és el carrer dels Pescadors. A la cantonada d’aquests dos carrer ja veurem el primer pal indicador.Pujarem pel carrer dels Pescadors i tot seguit pel carrer d’Aiguablava fins a una rotonda on seguirem pel carrer del Cadí i seguirem per una pista de terra on trobarem una senyalització vertical que ens indicarà dues opcions per anar a Begur. La primera de poc més d’una hora i mitja de durada que és la opció del GR per l’interior i la segona de quatre hores i mitja que proposa seguir el GR pel camí de ronda. Nosaltres agafarem aquesta opció.Anirem a sortir al carrer de la Cova del Bisbe que forma part d’una urbanització. Passarem pel davant de l’entrada al Parador Nacional d’Aiguablava i sortirem a la platja d’Aiguablava amb alguns restaurants.Seguirem les senyals del GR i passarem pel port d’Esclanyà. Seguirem pel camí i arribarem al Port de Fornells.Aquest antic sender litoral ens permet passejar arran de mar tot connectant a les petites cales de Fornells, amb alguns trams amb escales i túnels amb balconades al mar.Aquí ens endinsarem en el barranc de Rec ses Gralles. Cal seguir-lo, passant al costat d’una torrentera i unes cases, i afrontarem la pujada més dura de tot el recorregut, amb forta pendent però sense cap dificultat tècnica i gaudint de molt bones vistes.Sortirem a un carrer que deixarem immediatament per agafar un camí que ens durà al camí del semàfor.Arribarem a un pal indicador, que ens indica seguir a la nostra esquerra en direcció a Begur i la opció de seguir recte uns minuts per la carretera que va al far, per sortir a un balcó a la dreta, abans d’arribar al far on hi ha un mirador excepcional.Tornarem enrere fins al pal indicador i agafarem de nou el GR en direcció a Begur, per un camí en baixada. Sortirem al carrer del Rec de l’Aigua.Més endavant, arribarem a la platja de Sa Tuna i iniciarem la pujada fins a Begur, seguint diferents carrers i travessant algun tram de la carretera fins arribar al Camí Vell de Sa Tuna fins a sortir a la carretera de Circumval·lació.Farem un tram de carretera i acabarem la caminada a l’aparcament El Sot d’en Ferrer de Begur.Un taxi portarà els xofers a recollir els cotxes (Taxi Said de Begur, tel.: 600 63 12 59).Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/gr-92-tamariu-begur-45679395Observacions: Vàrem fer una part d’aquest recorregut el 8 d’abril de 2017. Aquí podeu veure la ressenya i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2017/04/gr-92-daiguablava-aiguafreda-275-m.htmlDinarem al restaurant Can Nasi de Begur. c/. Camí del Mar, 5 tel.: 972 623 411. Menú de 25.- Euros en un lloc acollidor, amb un bon menjar i un servei immillorable.Tornarem a casa a quarts de set de la tarda.

Llafranc - Tamariu - Llafranc

Que bé que s'està a la Costa Brava fora de temporada d'estiu, sense gent i amb tranquil·litat i a més en aquesta temporada tan atípica on a la muntanya en prou...

Llafranc – tamariu (camí de ronda).

Descripció de la ruta; excursió circular situada en plena Costa Brava, que ens portarà de Llafranc a Tamariu, passant pel Puig Gruí, per retornar a Llafranc pel GR-92...

SuperTeixi, 6b (260 mts), Puntals d'Àger

No vaig tenir la sort de conèixer al Xavier Teixidó. Em diuen que era un muntanyer fort, amb mentalitat, multidisciplinar, i per sobre de tot, una persona de pau, de...

Camins de ronda (2). Tamariu -Tamariu

Excursió realitzada el 14/06/2015Excursió que ens porta de Tamariu fins a Llafranc, tot passant pel Far de Sant Sebastià, per tornar a Tamariu per l'interior. De Tamariu fins...

Cap de Begur i Cap Roig

Dediquem un cap de setmana a caminar per l'Empordanet arran de costa, vorejant escarpats penyasegats i enfonsant-nos en platges paradisíaques. El primer dia ens acostem fins...