El frare gros: via blava?

Quedem amb els companys anar a fer la Normal al Frare Gros. Sense saber-ho em conviden a anar a l'única via blava que em quedava per escalar. Valoració: això és una via blava?Us explico com entenc jo les vies blaves. Eren vies fàcils, relativament protegides (encara que no sobreprotegides) que havien escollit alguns dels millors escaladors montserratins i que les recomanaven per la seva bellesa i pensades per a gent gran i per iniciar al personal. Després ens queixem que no hi ha gent jove que faci via llarga i en canvi no donem facilitats per començar... Faig una llista de les vies blaves que conec (i fet, per si a algú li pot servir):Salamandra, Gorro Frigi (GEDE), Bisbe (Esperó del Llabeig), Cajoleta (Aresta Bruc), Pastereta, la Torta, Miranda del Pas del PríncepSi me'n falta alguna ja m'ho direu. Gràcies.Crec que el concepte de Via Blava de Montserrat ha deixat d'existir. Les vies han deixat d'estar marcades i cada vegada veiem com els talibans van fent de les seves desvirtuant el sentit de les vies.Perdoneu-me la reflexió. El Frare Gros és una excursió llarga on heu de pensar que part de l'encant de la sortida serà anar-hi i tornar-hi (fruir d'agulles) si no us amargareu del pateo.Va ser un dia molt fred (i això que la previsió meteorològica deia que faria calor) i vam fer una variant d'entrada que sols s'explica si teniu els dits geladets...

Sigiriya al Frare de Baix.

Segurament no sigui ni de les més bones ni de les més repetides de la paret però no està malament. Combina l'artificial amb el lliure, si no s'està molt valent segurament...

Bernat i Amalia al Frare Gros.

Típica proposta de ressalts dels germans Massó: ben trobada i ben resolta. L'escalada hi és prou assequible tant el lliure finet com l'artificial sobre peces relativament...

Via Normal al Frare de Baix.

Segons la icònica guia d'en Picazín es tracta de la via de IV grau més bonica de tot Montserrat. Cardeu-li cas i aneu-la a fer que si el gurú de l'escalada...

Avui destaquem : La Font del Frare de Viladecavalls

La Font del Frare esta situada en el Torrent del Frare en el municipi de Viladecavalls. Des de Ca n’Oleguer pel camí que va a Cal Tarumbot, cal vigilar perquè es un...

El Frare Gros, via Bernat i Amàlia

29.06.21  Per tancar el mes de juny, i abans que comencin les vacances de debò, tornem a Montserrat a fer una altra via dels germans Oscar i Albert Masó: la Bernat i...

Shin-Chan al Frare de baix.

Bona proposta esportiva,amb roca excel.lent.La tirada inicial fa 25 metres i te la dificultat concentrada a la primera meitat on haurem de fer un bon ball de peus si volem...

Video normal al frare gros

Com estem en captiveri forços (confinació) he pensat que estaria bé veure els videos que hem fem amb la Miquel Àngel Produccion. Ja veureu que bé ens ho passem mentre...

Bernat i Amàlia al Frare Gros

Vist des del sud el Frare Gros presideix, amb la seva presència altiva, el conjunt d’Agulles dels Alts Frares. Des del sud, aquest conjunt de monòlits conforma un bosc...

Estudiosos del Massís al Frare de Baix.

A la primera tirada la roca te una capa de sorreta que ens pot aigualir la festa,tot i aixó te la gràcia d'haver de trobar el camí correcte i quan estas perdut enmig de la...

Saelicke-Mir al Frare de baix.

Clàssica del Frare de baix que ha quedat parasitada per altres vies més noves. De fet, hi ha alguns punts on es pot xapar sense problemes els parabolts de les vies del costat,...

TBO al Frare de baix.

Via encabida en el poc espai lliure que quedava a la paret. A la meitat del primer llarg passes molt a prop d'una assegurança de la via Estudiosos del massís, de fet no...

Via apia al mollo gros: descobrir un racó de món

Davant del Castell de Claramunt hi ha unes roques que, malgrat esser menudes, destaquen com element diferenciador entre tanta verdor. Es tracta dels Mollons que constitueixen un...

Aresta Brucs del Frare Gros

Al Frare Gros hi conviuen dues realitats oposades, la vertiginosa contundència del vessant nord i assolellada amabilitat del vessant sud, que alhora domina la banda de migjorn...

Bernat i Amàlia - Frare Gros

12-05-2016 Montserrat Frares El Frare Gros Via  :  Bernat i Amàlia Nois ...!! cada dia anem a pitjor Avui he arribat al Bar a fer la cervesa i estava baldat,...

Via BERNAT i AMALIA al Frare Gros

Dissabte 19 de setembre de 2015Fa molt temps que coneixia aquesta via però mai m'habia decidit anar-hi, fins que fa un parell o tres de setmanes, arribant al cim del Lloro,...

15 anys de... la Barrufets al Frare Gros.

El temps passa que vola i encara que no ho sembli ja fa 15 anys que vaig fer la meva primera i única Barrufets. L'escollida la del Frare Gros a Montserrat. Recordo que feia un...

El Frare Gros, via Aresta Brucs (Montserrat)

24 de novembre de 2013El Frare Gros es la roca més alta de la regió dels Frares Encantats i la segona de tot el macís a 1.132 metres sobre el nivell del mar. Es una roca...

Barrufets al Frare Gros. Montserrat.

Desde la restauració que van fer d'aquesta via, he tingut ganes d'anar-hi. A veure com ens en sortiem. Fa unes setmanetes vaig coincidir amb el Thiago. Fàcil de convencer...al...