Pic de la Tribuna (2495 mts.) des de l'estació de Puigvalador.

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Mapa IGN francès.A inicis d'aquesta setmana em va arribar una foto de l'usuari de Twitter @hostolenc on des del cim del Puig del Pla Bernat va fotografiar la cara sud del Pic de la Tribuna (2495 mts.) on es pot apreciar la bona innivació de la zona, és un cim que feia molts anys que hi volia anar. Quan l'estació de Puigvalador estava oberta, la veritat és que feia una mica de mandra, per què et trobaves amb tots els esquiadors en coincidir la primera part amb pistes de la mateixa estació i si volies anar quan l'estació ja estava tancada era massa tard.L'any passat ho vàrem intentar però el mal temps no ens va deixar continuar a l'arribar al Pic de Ginèvre (2382 mts.) i ho van deixar per un altre dia.I aquest dia ha arribat avui, sortim passades les 10 del matí (volem que el sol escalfi la neu de la cara sud del Tribuna) de l'aparcament de Puigvalador (1705 mts.) amb el Martí, l'Oleguer, el Miguel i el Xavier Martí.Iniciem la pujada per la part esquerra de l'estació (crêtes) fins a la part superior de l'estació (2120 mts.) per aquesta part. Baixem lleugerament uns metres fins a situar-nos al peu del Pic de Ginèvre i agafem l'antiga pista de Rhododendrons i a l'arribar a l'alçada de 2300 mts. iniciem un franqueig a l'esquerra per a situar-nos a la part superior dels Clots de l'Egua. Continuem franquejant per la part superior i finalment parem per treure pells i preparar-nos pel primer descens del dia.La primera part és per pendents suaus i bosc obert, però arribem a l'alçada 2250 on hem d'anar a buscar una canal bastant dreta que ens portarà als plans inferiors amb menys inclinació i bosc menys espès, finalment arribem a la Vall de Boutadiol (2015 mts.) on parem per menjar i beure una mica i tornar a posar pells per iniciar la segona pujada del dia.Aquesta és una vall pensada per fer esquí de muntanya on el pendent és constant però sense ser res extrem. Arribem al peu del coll (2250 mts.) on el pendent s'incrementa, posem ganivetes per més seguretat i després de fer unes quantes llaçades per guanyar aquests metres de desnivell arribem al coll (2400 mts.), podem continuar uns metres més amb els esquís als peus però finalment a l'arribar a uns 30 metres del cim ens hem de treure els esquís per superar un tram fàcil de roca.Arribem al Pic de la Tribuna (2495 mts.) amb un dia radiant, sense vent i amb una bona temperatura (sembla que estiguem al mes d'abril), aprofitem per fer una bona parada i recuperar-nos pel descens que ens espera. Avui tenim les condicions ideals per baixar directes des del cim mateix, són uns "30º" de mitja amb la part inicial que està tocant als "40º" però amb aquesta bonissima condició de la neu, ho podem fer sense cap problema ni perill. Continuem baixant i arribem al punt on abans hem posat pells (2015 mts.), hi ha un petit tram on es pot veure el riu i aprofitem per agafar aigua.Tornem a pujar, la tercera pujada del dia. La primera part molt bé i quan entrem a la canal, decidim posar ganivetes i hem pogut arribar fins a la part superior dels Clots de l'Egua (2330 mts.) amb els esquís als peus.Baixem fins al peu (2095 mts.) del Pic Ginèvre i remuntem uns metres fins a la part superior del telecadira on efectuem la 4a i última baixada del dia.Magnífica sortida a un cim solitari on hi ha molts canvis de pells, amb uns companys excepcionals.Desnivell: 1480 mts.Recorregut: 17,2 Km.Horari: 7h, 51m.Gràcies a aquesta foto del passat cap de setmana de l'usuari de Twitter @hostolenc, vam decidir anar-hi. Color vermell: itinerari de pujada, verd de baixada.Pujant per l'estació tancada de Puigvalador, al fons la Serra de Madres.Mirada cap a la part superior de l'estació.El Miguel i el Martí direcció al peu del Pic Ginèvre (2382 mts.), a la dreta el cim.En aquest punt iniciem el franqueig a l'esquerra per anar als Clots de l'Egua.Arribant a la part superior dels Clots de l'Egua (2330 mts.)Punt on treiem les pells per iniciar el primer descens del dia.El Martí baixant pel bosc.Iniciant la baixada cap a la...

Matagalls (1697 mts.) des de Viladrau.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Continuant amb el procés de recuperació, avui pugem un graó més i marxo al "gimnàs" del Xavier Martí, aquí ell passa dos...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Pic de la Mine (2683 mts.) a les palpentes.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Tot i que les previsions meteorològiques no són les millors, les ganes de fer esquí de muntanya...

Pic de Ginèvre (2382 mts.) des de Puigvalador.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui serà el primer dia d'esquí de muntanya de la Teresa des d'aquella sortida a Carança el 8/03/2020, veient els dies que fa...