Abella de la Conca - Via Del LLaç Groc. - 15/02/2020

Tornem altre cop a l'Abella de la Conca, aquest cop amb el Miquel i la Pilà, ens havien dic que la Via del Llaç Groc resultava interessant. De fet baixant de la Via Marta, ja vàrem veure que la primera tirada i la darrera es veien les més boniques.Us deixem la nostra ressenya. Arribar el matí i entrar al poble on les cases habitades fumegen, sentir l'olor especial i veure els ametllers que ja estan plenament florits és tot un goig que no podem deixar passar i si a més vas amb molt bona companyia, la cosa ja és immillorable. Al costat dret de la via Marta trobarem el començament de la via, les lletres LLG i uns ponts de roca ens indiquen que anem pel bon camí. Una placa amb bona roca ens asseguren 45 metres bonics. Entrar a les reunions sempre hi ha una xic de pedra solta que cal tenir cura i més si teniu alguna cordada al darrera. El segon llarg anem a cercar un  ressalt que li donarà un xic de color en aquesta tirada de tràmit. El tercer llarg ens portarà a pujar per una fissura vertical que li dona un atractiu especial. El quart llarg haurem de superar un ressalt petit però picant.  Per les persones no massa altes el pas és un xic més difícil.. El cinquè llarg comença molt bonic, per acabar en una canal amb ressalts i pedres soltes. Entrant a la 5ª reunió. Després de fer la sisena tirada de tràmit, iniciem el 7è llarg, és la tirada de la via, molt ben trobada que et farà gaudir de l'escalada. Les seves presses et demanen ésser escalades. La llàstima és que no hi ha més llargs com aquests.  Superant una fissura atlètica però amb un canto excel·lent. l'Ita fent el llarg de la via. Contenta després de superar el pas més difícil amb bona nota. En Miquel es mostra entusiasmat en aquest llarg. La Pilà també està encantada. Un passet més i cim. Foto cim, reivindicant el tracte de l'esport femení. Autoretrat en el primer ràpel. Aproximació: des del poble anirem a passar pel costat de l'església de Sant Esteve i enfilarem  la vall en direcció oest, per un corriol que s'enfila entre mig de tarteres, fins que trobarem el peu de via. Abans però, passarem per la Via Pantera Rosa. La Via: Via interessant pel primer i el setè llarg que justifiquen les excursions per anar superant ressalts de les altres tirades. Material: Està equipada amb ponts de roca i parabolts. Portar el semàfor dels aliens i els camelots 0,50 ,075 ,i . i algun mellon doncs els que hi ha per rapelar són molt petits. 1er llarg: 45 metres IV+, V. Una placa amb roca de bona qualitat i amb més continuïtat que altres tirades li donen el seu atractiu.2on llarg: 30 metres. II, IV, III. Des de la reunió estant veurem un ressalt amb un pont de roca, grimparem fins al peu del ressalt i després el superarem per tornar a grimpar fins a la reunió.3er llarg: 35 metres.V, IV, II. Pujarem per una fissura molt bonica on al final trobarem un parabolt, el passarem per la dreta i tornarem a l'esquerra per uns passos més verticals i després grimpant fins a la reunió.4art llarg: 25 metres. V+, IV, II. Cal superar un ressalt amb un pas força fi però no obligat, després ja per terreny més fàcil fins a la reunió on arribarem caminant per una tartera. Compte amb les pedres. 5è llarg: 55 metres: V, IV, III, IV. Sortim verticals per després anar un xic en diagonal a la dreta, els primer 25 metres són bonics i verticals, després entrem en una canal que anirem grimpant, fins un darrer pas per entrar a la reunió. (La reunió és en un pont de roca i un parabolt). 6è llarg: 45 metres: II/III una grimpada de tràmit per arribar al peu del pedestal.7è llarg: 35 metres. V, V+, 6a+ (Ao), V.  Sense dubtes és el llarg de la via, està ben trobat i molt ben treballat.  Sortim verticals fins el primer parabolt, després un arbre, anem un xic a l'esquerra i després a la dreta per una fissura atlètica, tot seguit anem a situar-nos al fil de l'esperó, un pas fi per arribar a una baga,...

Escalades a Abella de la Conca, 2

29.11.23  Després de l’agradable escalada de la via Lo Gall Pinto, tornem a la Roca Viella a finals de novembre per fer la via de Los Aberrochaos Punt Extrem, un...

Escalades a Abella de la Conca, 1

L’extrem llevantí del Pallars Jussà amaga una petita joia: es tracta del poblet d’Abella de la Conca, presidit per l’església romànica de Sant Esteve (s. XII) i sota...

Via MALALTS DE ROCA a Abella de la Conca

Diumenge 5 de novembre de 2023 Amb els primers freds ens acostem a Abella de la Conca per tastar la via MALALT DE ROCA. Dos dels companys ja l'han escalada en dies...

Via RACC a l'Agulla Ajaguda. Abella de la Conca

Dissabte 14 de gener de 2023Aquest cop ens acostem a Abella de la Conca per investigar sobre unes vies que van obrir l'any passat. Ja habiem escalar a l'Agulla Ajaguda un...

Ponza Grande, des del llac de Fussine

Qui ha sentit mai a parlar del Ponza Grande? Nosaltres mai abans d'haver vingut als Alps Julians. Però aquesta muntanya situada a la frontera entre Eslovènia i Itàlia, de...

13/11/22. Conca de Barberà – Bosc de Poblet

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

Via LLAÇ GROC. Abella de la Conca

Dijous 6 d'octubre de 2022 Via caòtica com sols passar en aquest pany de paret i que la seva característica és cercar amb afany, panys e paret per ser escalada entre...

Volta al llac de Mont Cenis

var Latitud_sortida = 45.214035; var Longitud_sortida = 6.966750; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Diumenge 28 de novembre, cap a la Conca de Barberà

Recorregut circular per un dels indrets més singulars de la Conca de Barberà: la muntanya de Montclar, on trobarem la petjada de cavall de Sant Miquel. Pujarem fins al cim per...

Trio de vies a abella de la conca

DIUMENGE, 07 DE NOVEMBRE Desprès que demacres comprovéssim que ja tenim l’ hivern aquí, avui no volem passar gaire fred i decidim anar a terres de Ponent,...

Arbres – Els Plataners del Llac o Resclosa de Navarcles

En cada llera on es forma la Resclosa de Navarcles, coneguda com “El Llac”, trobem unes llargues fileres de Plataners. Son tots uns plataners de dimensions considerables,...

Via JOAN-FRANCESC a Abella de la Conca

Dilluns 30 de novembre de 2020Via caòtica, com sols passar en aquests pany de paret i que la seva característica és cercar amb afany, panys de paret per ser escala entre...

ABELLA DE LA CONCA Via Joan Francesc

Avui dimarts dia 1 quedem amb el Pinto que em proposa anar a Abella de la Conca, no és una paret que m'agradi massa sobretot, perquè les baixades son molt...

ABELLA DE LA CONCA Agulla Ajaguda, via del Pere

Aprofitant l'últim dia abans de la confinació del cap de setmana, decidim fer una via del Joan Asin, a la Agulla Ajaguda.L'aproximació és molt còmoda, abans d'arribar...

Via " Joan / Francesc" Abella de la Conca

Avui hem fet la 1a. repetició de la via que hem estat equipant aquests darrers dies. Ens hi ha acompanyat en Xavi Solà i la cordada d'en Pere Joan, la Montserrat i la...

PAS NOU. Via LLAÇ LILA.

6/10/20. Avui amb el "Pascuti" i el Ramir anem a fer la darrera via oberta al Pas nou. El tarannà què trobarem és d'una via discontinua, totalment equipada, què...

El llaç lila

DIUMENGE, 13 DE SETEMBRE Dissabte per la tarada les Xarxes comencen a bullir de missatges, en un principi inconnexos però que poc a poc van agafant forma i confirmen la...

El Llaç lila, (final) i En Joan en fa 50

Aquest dissabte tornem a Vilanova de Meià, al pas nou, per acabar d'equipar la via del llaç lila, la darrera que varem obrir abans del confinament.Ens acompanya el Joanet que...

Via " El llaç lila"

Aquesta setmana, amb en Pany, hem deixat acabada aquesta nova via. Son 7 tirades que van cercant les plaques que es poden escalar tot pagant el peatge de caminar entre les...

ABELLA DE LA CONCA Via Marta

Quan vam venir a fer la via de la Pantera Rosa, em vaig dir que per aquí no tornaria més, sobretot, per la baixada que com no tinc el maluc recuperat, encara pateixo força, a...

Vies "el llaç groc" i "la pantera rosa"

Feia més d'un any que no havíem anat  a l'Abella de la Conca i en Pere tenia ganes de conèixer la zona, així que varem tornar a la paret per fer aquestes dues vies que...

ABELLA DE LA CONCA Torre Xica via Pepa

Fugint de les boires ens planten a Abella de la Conca, on el solet està assegurat. Ens posem a la via Pepa que té una entrada bonica, li posen V+, però es fa bé. El segon...

Abella de la Conca - Via Marta - 27/12/2019

Abella de la Conca és un poble que enamora, no sé exactament el per que; la seva orientació, el fet que està per sobre de la vall, les seves llums, les seves cases, els seus...

ABELLA DE LA CONCA Torre Xica via Yolanda Cortes

Després dels dos dies de Nadal ens trobem amb els amics del Vallès a Abella de la Conca . Ens distribuïm en tres cordades per fer les vies Pepa, Yolanda Cortes i la Mariquita...

Del Baix Cinca a la Conca de Barberà

Després d'un bon tram de carretera i d'un bon esmorzar, iniciem la sortida a Mequinensa.Tot vorejant el pantà de Riba-roja fem via a Flix tot passant per Almatret i a tocar de...

Val d'Azun - Llac de Soum

var Latitud_sortida = 42.982415; var Longitud_sortida = 0.176411; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...

ABELLA DE LA CONCA Escalada esportiva

Aquesta sortida és de fa uns 10 dies i sembla mentida que fins a mig matí anàvem en màniga llarga, amb la calorada que fa avui.Havíem quedat a Vilanova de Meià per fer la...