Via DELS APRENENTS a la Gonsa Central. Els Estrets

Diumenge 8 de març de 2020El conjunt de les Gronses, ofereixen innumerables itineraris d'escalada de tota mena de dificultat. En el vessant sud, trobem tres itineraris totalment equipats i a via dels aprenents, és una d'elles. Equipada amb espits i parabolts ens ofereix una escalada sense gaire compromís i poc ambient però envoltada d'un paisatge meravellós on gaudirem del característic conglomerat de les Gronses.Surtin d'Horta de Sant Joan, prendrem la carretera en direcció a Arnes i abans...

Arantxa al pais dels sons trobats

DIVENDRES, 25 DE SETEMBRE Tot i que les prediccions per avui divendres son dolentes, no volem renunciar a fer la nostre escapada per escalar. Hem quedat a les 7,30 del...
BTT - TURÓ DELS PINS DEL SAMUNTÀ (451 metres).

Descripció de la ruta; Potser estic un xic gos o potser una mica massa vell, el cas és que he anat a la recerca d'un itinerari sense gaires quilòmetres, i amb un desnivell...

Avui coneixerem : La Font – Abeurador dels Jordians de Llanars

Avui com cada divendres us presento dos articles Cal seguir el mateix recorregut per anar a la Font dels ocells i que us vaig presentar el divendres passat, i continuar pel...

Llegenda : Com es va formar la Muntanya dels Pirineus

Les muntanyes són un mon de Llegendes, les de Montserrat , del Montseny, de Sant Llorenç de Munt, del Pedraforca, i podríem seguir nombrant muntanyes, on es parla de bruixes,...

Avui coneixarem : La Font- abeurador dels Ocells de Llanars

Com cada divendres us presento dos articles Per arribar-hi cal sortir de Llanars tot creuant el riu Ter pel Pont d’Espinagua, i sempre seguir la pista principal que passa...
Pic dels tres consellers (trois conseillers)

Volíem anar a escalar però les condicions no ens van ajudar i ens vam haver de conformar amb pujar al pic dels Tres consellers. El primer - i únic - tresmil d'aquesta...
Puig dels tres vents

El Puig dels Tres Vents també conegut com dels Tretzevents es troba a la comarca del Conflent i forma part del nucli de muntanyes del massís del Canigó, Prenent com a...
La Punxa dels Flautats, via Aleix

10.08.20  Sempre que arribem al pla de la Trinitat, em fixo en un conjunt d’esveltes agulles que tanquen l’horitzó pel nord i s’alcen cap al cel com tubs d’un...
El Padró dels Quatre Batlles

Avui hem anat a fer una excursió curta i molt agradable. Sortim de casa tard i a les 10:30 arribem a l'aparcament de l'estació de Tuixent la Vansa.Aquí trobareu el...
Via incondicionals dels dimecres

DIVENDRES, 24 DE JULIOL Demà marxo amb la família de vacances i vull aprofitar per escalar el que pugui abans de marxar, tot i la calor que fa. Tan sols l’ Isabel, te...
La cova dels maquis de la peña montañesa

Llegeixo als diaris que s'ha trobat l'amagatall dels guerrillers a la Peña Montañesa. Ondia que fort, en el llibre de LA AGRUPACIÓN GUERRILLERA DEL ALTO ARAGON (1939 - 49) de...
Seguint les passes dels maquis pel cadi

L’altre dia vaig pujar als prats de Cintarro i vaig recórrer uns trams tan encisadors que he volgut repetir la sortida en sentit invers i trobant sorpreses que captiven a...

Avui coneixerem : La Font dels Camps de la Molina de Camprodon

Teniu d’anar per la carretera C-38, de Sant Pau de Seguries direcció a  Camprodon, trobareu a la dreta entre el veïnat de la Colònia Estabanell i la Fabrica de galetes...

12/07/2020 Serra dels Tossals (Berguedà)

Per la dificultat de fer l'excursió prevista per aquest mes (Vall d'Eina), s'ha canviat per la prevista pel Maig que es va suspendre pel Covit 19LLOC DE TROBADA:  antiga...

Nocturn. Torrent Gorg dels Diners

Hora Inicio(només torrent): 12,30 4 jul. 2020Hora Fin( només torrent): 8,30 5 jul. 2020Distancia total recorrida:   4,900  km Recorregut Esportiu: 1,220 KmAltura Mínima:...
La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...
Les flors dels Pirineus

Des d'ara fins a finals de juliol és el moment idoni per gaudir de les flors del Pirineu. Us convido a fer una ullada a les flors alpines que he anat fotografiant durant les...