Fent memòria (integral farigola indòmita)

21 DE DESMBRE DE 2011Tots sabem que a la paret del Devesó podem trobar vies per a tots els gustos i dificultats i si aquestes no t’agraden sempre pots cercar la combinació de diferents vies que s’adaptin al teu gust o possibilitats.De fet ja n’hem fet alguna combinació de vies per adaptar la seva dificultat a les nostres possibilitats (stoc de coc + mosques mascles). Però fa poc temps hi ha una combinació que ha estat re equipada amb material de la FEEC i que ens fa gracia de fer, la “Integral Farigola Indòmita”Aquesta és una combinació de les vies “Tal faràs , tal trobaràs” i la “Gruyere”.Aquesta setmana fa un fred que pela i poca gent surt a escalar però la colla d’escaladors d’Olesa i Esparreguera hem quedat per sortir.Ens trobem, el Josep Grau, el David, el Visa i jo. Uns eixelebrats que no ens fa por el fred, je, je és un dir.Una vegada a peu de paret, decidim repartir-nos en dues cordades, el David i el Grau aniran a la via “Neusnidó” que nosaltres ja hem fet i el Josep i jo tantejarem la Integral.La via és molt bonica, però no han gastat gaires diners en parabolts, je , je, les assegurances estan lluny i cal complementar-les amb material flotant.La primera tirada, és suau comparat amb el que vindrà darrera.La segona ja t’ensenya les dents i hi ha un tram poc abans d’entrar a la reunió que et fa suar força.La tercera és un canvi de reunió, mig entre arbres i mig per una petita aresta de roca fins a situar-nos al peu de la placa que hi ha a l’esquerra del díedre de la via “Stoc de coc”.Aquesta tirada si que és difícil, per sort ben assegurada, però amb uns passatges força difícils i mantinguts de principi a fi.Acabada aquesta tirada queda un petit resalt d’uns deu metres per arribar a la carena cimera.Nosaltres hem baixat rapelant perquè els companys també ho fan, però es pot baixar caminant per darrera, (avui fa massa fred !!)J. ESTRUCH

Geografia i memòria a l'ebre

Serra de Cavalls des de la Mola d'IrtoLes comarques...

Arbres – L’Arbre de La Memòria de Castellar del Vallès

L’Arbre de La Memòria esta situat en la Ronda de Tolosa en el Parc de Colobrers de Castellar del Vallès. Es un record de els veïns que van morir a causa de la pandèmia del...

Gra de Fajol, fent la volta (2.714 m)

Dissabte 28 de maig de 2022Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca del Ripollès.  Temps aproximat: 5 h 30 min (9,1 km)  Desnivell: Positiu: 619 m,...

Anar fent metrillos per Masella

Dimecres 12 gener 2022Avui no teníem ganes de fer massa quilòmetres buscant la neu, i ens quedem a Masella, avui toca entreno, farem metrillos.Sortim del peu de l'estació i...

Fent memòria (l'agulla del embut)

03  DE DESEMBRE DE 2011VIES "EL BLUES DEL GAMARÚS, EMPATIA, EL NIÑO DE LA MERCOMINAAvui hem quedat amb el Josep per anar a Ager, és un d’aquells llocs que encara que...

Fent memòria (la chica del martini)

Revisant activitats anteriors al començament del blog he trobat alguna relíquia de vies que hem anat fent i que m'agradaria compartir. Algunes amb text original i d'altres...

Fent memòria (same)

DISSABTE, 07 DE GENER DE 2012Aquesta setmana ens toca fugir del mal temps que esta fent per l’interior i que millor que anar a la costa per trobar la suavitat del seu...

Fent memòria (tierra de nadie)

DIMECRES 11 DE GENER DE 2012TIERRA DE NADIEFa dos mesos amb el Josep Sánchez varem fer una combinació de vies on vaig gaudir d’una escalada complerta, per tant no és...

Fent memòria (pedra tartera)

DISSABTE  14 DE GENER DE 2012PEDRA TARTERAActivitat realitzada per Josep Sanchez, Guillem Estruch i Josep EstruchAquesta setmana volem fugir del fred que fa per Montserrat...

Fent memòria (anaconda)

19 DE MARÇ DE 2020Aquests dies de recolliment (obligat) per culpa de l’emergència sanitària pel virus, hi ha moltes tasques a fer, però sempre hi ha un moment per a la...

LA FORMIGUERA via Memòria selectiva

Després d'aquesta escalada, no ens imaginàvem que estaríem confinats sense poder escalar. Quedem de fer una matinal amb el Pinto i fem la memòria selectiva i després...

Què estem fent malament?

Aquesta mateixa setmana, l'amic Albert Reverté publicava al seu mur de Facebook unes fotos que m'han deixat perplex, emprenyat, preocupat...Fa uns vuit anys que ho faig des de...

Olas 92 (1). Memòria de la Campanya.

Un lector anònim ens demanava que publiquéssim la memòria de la campanya Olas 92, i en aquest apunt i el següent, inserirem dos documents que entenem que donen bona resposta...

GR-1 ANANT FENT CAMÍ (etapes 15-16)

A poc a poc i mes darrera mes, seguim fent camí a través del GR-1 el Sender Transversal de Catalunya, fins ara portem fetes setze etapes i ens en manquen tant sols quatre, no...

Eslovenia (3): memòria històrica d'eslovenia

Restes de bombes i metralla que formen una tanca de jardíCasualment, o no, uns quants dels amics del grup de Recuperació de la Memòria Històrica del Centre Excursionista de...

10 anys fent muntanya!!

10 anys fent muntanya! 10 anys fent amics! 10 anys compartint! 10 anys patint! 10 anys aprenent! 10 anys rient! 10 MILIONS DE GRÀCIES!!

ÀGER, CAP DEL RAS, Via MEMÒRIA ZERO

30/04/16. Predicció meteorològica incerta, sortim plovent de Barcelona rumb cap a Ponent. Parada per esmorzar i decidir al Bar Sport de Bellcaire. Ens trobem al...

Integral Farigola Indòmita a Malanyeu

La Paret del Devesó a Malanyeu, un lloc molt pintoresc a prop de Berga amb una roca calcària ben curiosa, tota foradada com si fos un formatge tipus gruyère. La via Integral...