La Vall Cervera. Port.

24 de juny de 2020 Segueixo fent descoberta d'aquest sector oriental del Port, per la zona d'Alfara. Tenia pendent una volta integral a la Vall Cervera, una vall força humanitzada donada la seva proximitat als pobles dels Reguers i d'Alfara, la presència quasi constant d'aigua la major part de l'any i el fet de tractar-se d'una vall molt oberta on s'ha aprofitat molt el terreny, com ho demostra la presència de nombrosos masos, avui abandonats, als dos vessants de la vall.Toll Blau del Bitzo Encaixonada entre el Tossal de Penyaflor i Farrúbio, i per la Tossa de la Reina i els estrets de la Vallfiguera, a la seva capçalera, us convido a fer una passejada per aquesta preciosa vall, que aquesta primavera força plujosa ha omplert d'aigua i de vida tots els seus racons.Aproximació: pugem per la carretera T-342 des de Reguers en direcció a Alfara de Carles. Al Km 9. abans del Canal de Xerta, deixem la carretera per una pista asfaltada a l'esquerra que creua el canal, passa per entre granges i enfila el camí de la Vall Cervera. Quan acaba l'asfaltat encara podem avançar uns metres per pista de terra fins a creuar el llit del barranc. Allí trobarem diferents apartadors a la vora de la pista per deixar el cotxe.Dificultat: Moderada. Des de la capçalera del barranc fins al Mas de Perot, sender molt perdutDesnivell: Uns 1000 m. acumulatsDurada: 6h 30'. Uns 14 Km.Itinerari: Estem a la Peixera de la Flor, un petit embassament al llit del barranc, allà on la pista creua la llera. Prenem la pista que comença a pujar decidida per l'altra vessant del barranc cap a la Vall de Sopes. Per la dreta, entre una finca d'oliveres veiem a l'horitzó la Punta del Bassiol, a l'extrem oriental de les Rases. A una bifurcació de la pista prenem el ramal de la dreta, i en pocs metres passem una porta metàl·lica. Estem al camí del Mas de la Roca. Avancem mantenint l'alçada, en direcció oest, i per la dreta veiem tota la Vall Cervera, tancada a l'oest per la Tossa de la Reina, i la Barcina que treu el cap per darrera.Peixera de la FlorPeixera de la FlorVall de Sopes i la Punta del BassiolPorta al camí del Mas de la RocaBarcina i Tossa de la ReinaLes RasesDeixem la pista i remuntem uns bancals perduts a l'esquerra per visitar les restes del Mas del Marro. i més endavant, paral·lels a la pista que transcorre per sota a la nostra dreta, al mig d'un grans bancals plans trobem les piques de la Font del Marro, quasi cobertes per la vegetació, i les restes d'un altre maset, amb la seva típica pallissa de canyes.Mas del MarroFont del MarroMaset de la Font del MarroBaixo novament a la pista i a la dreta, al mig d'una gran esplanada, visito les restes del Mas de la Roca. Per darrera i a l'altra banda d'un turó arrodonit ple de coscoll, les restes d'un maset vigilen des d'una balconada de roca tota la Vall Cervera.Mas de la RocaLa Vall CerveraUn altre cop a la pista, i a la bifurcació prenc la variant de la dreta, que comença a baixar. A una forta corba a l'esquerra, deixo la pista i per davant de les restes d'una vella caseta baixo per un corriol per estalviar uns metres de pista. Seguim baixant però a la propera bifurcació, quasi al llit del barranc, prenc la pista de l'esquerra que em permet seguir remuntant la vall per aquest mateix vessant. Una part de la pista està completament inundada d'aigua d'una surgència propera a la Font de la Canonja, però l'espessor de vegetació no em deixa trobar la font. Poc més endavant, una petita fita a la dreta de la pista ens marca el sender que baixa a l'Ullal on trobo les restes d'una caseta, en un sector força tancat i caòtic del barranc. Torno a pujar i per la dreta, passant una portera de filferro per al bestiar, baixo fins al llit del barranc, ara convertit en un preciós rierol, que baixa sorollós cap al fons de la Vall. Caseta de l'UllalRiu de la Vall CerveraUna preciosa libel·lula amb un nom evocador: Damisel·la endoladaTorno a la pista, que remunta uns metres fins a una nova bifurcació. Prenc el ramal de la dreta que em porta cap a la capçalera de la vall. La pista...

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

16/04/23 Garrotxa. Vall del Bac

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Maquis en la vall de tuixent

Després d'haver trescat/parlat força per la vall de Tuixent he pensat que podria ser interessant recollir les meves converses/informacions al voltant del tema...

El Catinell. El Port. 100 cims

26 de novembre de 2022Aquest 2022 ha estat molt prolífic en la descoberta de racons "potents" del Port. Quedava pendent una de les canals més mítiques de l'imaginari de...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Tríglav, volta des de la vall de Vrata

Aquest setembre, amb la Queralt, hem fet una petita expedició als Alps Julians. Una mena de concentració de muntanyes dolomítiques situades a la cruïlla entre tres països:...

Btt-la vall d’en bas.

Descripció de la ruta: avui pedalem per la Vall d'en Bas, fent una curta travessa per l'interior de la ciutat d'Olot a la comarca de la Garrotxa. La ruta és una passejada molt...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Mata mosques a canonades: per la vall de cerneres

Sempre és un plaer adonar-te que mai acabes de conéixer del tot un racó. Avui he descobert un sender que m’ha permés fruir d’una excursió molt interessant que recórrer...

Btt - la vall de bianya.

Descripció de la ruta; no fa gaire temps es va estrenar el nou itinerari de la via verda de la Vall de Bianya (Ruta 6 Vall dels Sentits). A través d'aquesta via verda podrem...

Estanys de la vall fosca.

Descripció de la ruta; sortida molt recomanable, que des de la part alta de la Vall Fosca enllaça tot un seguit d'estanys (Gento, Tort, Colomina, de Mar, Saburó) passant pel...

Arbres – L’Alzina de La Vall de Fonollosa

L’Alzina de La Vall, es situada en un costat de la carretera BV – 3008, tot venint de Fonollosa a l’esquerra, front de l’ermita de Santa Justa i Rufina, poc abans...

Icnites de la Vall d’Ariet.

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

La Vall Ferosa i la seva torre, diumenge 27 de març

Una circular per la vall més feréstega, la Vall Ferosa. Al cor de la Segarra, dins del municipi de Torà i amb un paisatge humit de rouredes i rierols propi de terres...