Peña Foratata, via normal

El segon dia a Gourette, tot i les bones previsions meteorològiques, es lleva com al vespre anterior, amb una boira pixanera intensa que no permet de poder sortir a escalar amb garanties...Mentre dubtem de què fem passa l'estona i al final ens animem a travessar el Portalet. Allà el bon temps es manté, així que ens animem a pujar, tot i l'hora tardana, a un dels cims més emblemàtics de la vall: la Peña Foratata.Així que sortim de Formigal en direcció al coll del Forato per un camí molt fressat.                                                Al coll el camí gira cap a l'est en direcció cap a la bretxa que s'obre entre el cim principal i el cim occidental. A la bretxa, encara que costi de creure, cal baixar pel costat sud per un curt però fort pendent sense gaire camí, fins arribar a una cornisa herbosa.Un camí còmode ressegueix la cornisa fins al peu del vessant sud del cim principal.                                       El camí que cal seguir l'assenyalen unes cordes fixes que ajujden a superar una canal amb algun pas on cal anar ben concentrat!No us fieu gens de les ressenyes que parlen de passos de IIº, sense les cordes fixes allò apreta fort.Després, però, la cosa afluixa i ja només és qüestió de seguir la canal fins al cim! Ben contents d'haver pujat una muntanya gens senzilla i tan emblemàtica com aquesta.Cap al nord el mal temps sembla que segueix... Almenys darrera el Balaitús està ben ennuvolat!!Ara ja només queda desfer el camí de tornada. El tram final de la canal és intens, està tot equipat per rapelar, però sense corda no ens queda més remei que desgrimpar amb compte.I contents d'haver pogut aprofitar el dia tornem a Gourette esperant que el temps allà també hagi millorat!

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts...

Via Normal - Flanagan al Cilindre o El Cabrit.

Per acomiadar les tardes d'escalada d'estiu despres de treballar fem aquesta autentica via històrica al cor de Montserrat (Ecos).Fem aproximació per la drecera del...

Via Normal al Gerro

Com a pla C ens em fartat de fer vietes maques per aquesta zona , molt recomanable la Pam a pam adictes ...com no dels Germans Masó. Al rapelar ens fixem en la...

Via MILOPA. PEÑA RUEBA.

15/06/23. Anem a la vessant est de Peña Rueba amb l'intenció d'anar a l'esperó Gallego-Fuertes, però a  l'arribada a l'aparcament el vent bufà de valent ?...és el...

Via Normal al Frare de Baix.

Segons la icònica guia d'en Picazín es tracta de la via de IV grau més bonica de tot Montserrat. Cardeu-li cas i aneu-la a fer que si el gurú de l'escalada...

Via Normal al Rave.

En el moment de la obertura fou una via avanguardista, el balmat de la segona tirada fou un repte tècnic de primer ordre. De mica en mica aquest tram s'anà omplint de ferro i...

Via normal al cavall

DISSABTE, 25 DE MARÇ DE 2023Fa unes setmanes en un dels esmorzars de forquilla que fem la colla d'escaladors d'Olesa i Esparreguera va venir l'Antonio amb qui hem...

Via Normal al Trencabarrals.

Després de vint anys cardant el pena per Sant Benet i els Gorros finalment s'han alineat els astres i ens hem anat a arrossegar a aquest monòlit tant ben parit. Ens ha semblat...

Via MERCHE. PEÑA ESCUACH. PANTICOSA.

19/09/22. Anem cap al Balneari de Panticosa per passar-hi tres dies, en el viatge d'anada parem a Panticosa per fer la via Merche a la Peña Escuach que és la clàssica...

La Normal al Roc de la Bala.

Fa molts anys, vaig anar d'excursió per aquests cap de serrat de la Móra Comdal i vaig veure alguna coseta a la cara sud del Roc de la Bala. Des de llavors, sempre he tingut...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Via Pany o Normal (45 m. V+) al Dit (Montserrat)

Magnífic itinerari obert un llunyà 6 de juliol de 1941 per la cordada Jordi Panyella Pany, Maria Antònia Simó i Jorge Ferrera, el qual recorre l'arrogant aresta nord del Dit...

Vent Pacà, nova via a Peña de Sin

Error, palabra que combinada con Escalada conduce a Desastre. Aquí quedó en anécdota y algo de vergüenza, que hubiera sido mucha de haber necesitado la...

Via Normal al Queixal Corcat.Els Emprius.

Aquests dies de poca llum i ventades importants,ens anem a perdrens una estoneta per aquets paratges d,ensomni. I es que s,ha d, aprofitar donades les restriccions.El nostre...

La Normal a la Paret Formiguera

Tots els que llegiu aquestes paraules ja coneixeu el poder de desconnexió que té l'escalada i, avui, en un dia perfecte a la Normal de la Paret Formiguera, un nou fitxatge en...

Via FINAL FANTASY. PEÑA RUABA.

27/10/21. Avui la intenció era anar a la via Tierra de Dragones, però quan arribem a l'aparcament fa una temperatura d'un grau i bufà vent....després de dubtar canviem de...

Papi on Sight, nova via a Peña de Sin

Majeure en diuen els amics i veins del nord, quan troben una via excepcional. Començada i acabada aquest estiu, la vira ens ha proporcionat un accès relativament ràpid i...

Ascensió a la Peña Foratata (2.341 m)

Després de cinc intenses jornades de muntanya pel Pirineu Francès, avui tocava tornar a casa. Abans de tornar, però, hem volgut arrodonir la sortida amb una activitat...

Via normal a L' Agulla del Vidre. Sot del Torn

Després de fer un intent a la Cinglera del Follo i no poder baixar en Rapel a causa del desbroçament que han malmes el bosc i l'accés a la instal·lació. Fem un pla B i...

MONTREBEI.AGULLA MARCEL MIRÓ. via NORMAL V

A Mi m`hagues agradat obrir-te un viot que es el que et mereixes MARCEL,però has marxat en un moment en que no tinc salud per fer-ho.Si algun dia vaig ser feliç de jove,va ser...

Via Normal a la Momieta.

Ens ha semblat una perla de l'escalada montserratina, tot una lliçó d'audàcia i valor de la generació de la postguerra.Un flanqueig per una providencial vira mena a la...