Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Via ferrata de Penyaflor

17 de desembre de 2017Entre els pobles de Reguers i Alfara de Carles, a una de les portes del Port del nord-est del massís, trobem el Penyaflor, un turó de 514 mts...
Bttsenderisme al Mont Cenis (Alps)

Distància: 38 km.Desnivell: 1950 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Lens-le-borg (la Vanoise, Alps)Durada total: 6:30 h.Preciosa volta de BTTsenderisme al cim del Petit...
La Gran Manitú

Aquest dissabte hem torna a roca Narieda després de molt de temps de no escalar-hi. Jo havia de ser a casa a les 6 i hem triat una via coneguda i no gaire llarga.El camí...
NYENYA 100m.  6B A1-PALA ALTA - MONTROIG

NYENYA 100m. 6B A1-PALA ALTA - MONTROIG

Estic una mica amuinat….cada cop tinc mes la sensació que els Lleidatans som una espècie en perill d’extinció.L’altre dia entro en un bar i se’m va acudir ,per que...

Cómo elegir Polainas de Montaña para Nieve 2018

Las Polainas de Montaña son fundas que se colocan encima del calzado para que no entren nieve, lluvia, tierra, arena, barro, gravilla y hasta insectos. Además añade un...
Per les trinxeres de montgai - bellmunt

Fa uns dies ens vam assabentar que uns brètols havien destruït les trinxeres que el Memorial Democràtic havia rehabilitat a Montgai. Per internet va córrer que el dissabte,...
Matinal al Noucreus (2799 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mal temps el cap de setmana al Pirineu, són tantes les ganes de tocar neu que veiem una possible finestra de bon temps el...
Eclipse (variant boira)

DIJOUS, 18 DE GENERAquest és el darrer dijous que tindré lliure i m’agradaria aprofitar-lo. Començo la roda de trucades i el Joan diu que si que surten encara que seran...
Clot de Déu

Rellar de Son MarcCurta excursió matinal pel rellar de Son Marc (Pollença), que per un camí antic de ferradura ens condueix a un incògnit racó, el Clot de Déu, una immensa...
Btt canals 2018

Arrenquem és 2018 recuperant una de les nostres sortides clàssiques hora d'ara i ho fem de manera diferent, aquesta vegada de forma més ràpida a l'anada amb el tallafocs,...
Temps de sequera

Durant la gran sequera que vam patir durant els anys 2007 i 2008, el nivell d'aigua disponible a la conca interna de Catalunya va arribar a un límit angoixant del 19,6% al mes...
L’Avi Trepador

17-01-2018 CollbatóLa CodolosaVia :  L’Avi TrepadorCaram avui alerta per forts vents a tot el país, així que els mes vells del mon ens retrobem al bar de l'Anna a...
Heroes del Silencio al Montroig.

Molt guapa via esportiva sobre roca excel.lent malgrat parell de rostollets molt punktuals.Plaques de pressa petita,ens han semblat tots els llargs igual de difícils,sobre el...
Els MOAIS  de Vallgorguina

Els MOAIS de Vallgorguina

Hem deixat la furgoneta camper a la plana del santuari del Corredor, des d'aquí sortirem i aquí tornarem, per acabar l'excursió i per passar la nit.  En una altra...
Altres límits + a la deriva

DIMECRES, 17 DE GENERDissabte passat va resultar un fracàs de dia en el que fa referència a l’escalada , volíem fer una via a la plantació i el fred fa foragitar-nos quan...
Stairway to heaven

Corredor Vermicelle, PD (270m)Cambra d'Ase (2.750m)Quan surts del bosc i et mires el circ de seguida veus per on vols pujar i per on voldràs baixar. Avui no carreguem cordes ni...
Cingles de tavertet

Ara fa uns tres anys vàrem venir a fer un tomB pels Cingles de Tavertet, una zona molt propera que ofereix interessant aspectes paisagístics. Ara més coneixedors de la...
Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
La cabra de Collbató

Fa uns quants dies, aprofitant les festes de Nadal, amb el Toni vàrem fer una matinal a la Codolosa per escalar aquesta variant de les vies que hi ha al sector Est de la...
Esperó Jaume Caselles al Tossal de la feixa.

Més que per l'escalda en si la via ens ha semblat atractiva pel racó solitari on està ubicada i per lo curiós del canvi de roca. Iniciarem l'escalada sobre el típic...
Senders del Beaufortain en BTT

Visita estival al Beaufortain per conèixer l'interessant centre BTT que tenen. Un recull de recorreguts molt ben treballats i explicats en una completíssima guia on es detalla...
Miranda de Can Jorba, via Sol Solet

12.01.18  Tot just despunta el dia quan, veloços, correm en direcció a Montserrat per tal de tocar el seu “pinyoler” i així fer baixar els torrons, els...
Ribes del Segre, Aitona i Serós.

Quan arribem a Aitona agafem la carretera a la dreta que després de passar per uns magatzems fruiters arriba al pont que travessa el riu Segre, abans d’arribar al pont,...
Cingles de pessonada

Situats al límit sud de la Serra de Boumort els Cingles de Pessonada s'enlairen sobre les terres que envolten el Pantà de Sant Antoni, situació estratègica que en altres...
Sant Miquel del Fai, una experiència atlètica

El 14 de gener es va celebrar la VI Sant Miquel Xperience, una prova de 14 quilòmetres que transcórrer entre Sant Feliu de Codines i Sant Miquel del Fai.Feia un parell d'anys...
ABELLA DE LA CONCA. Via LLAÇ GROC.

15/01/18: Aquest dilluns quedem amb el Jordi Lluch, ell surt d’uns dies engripat i aprofitant què han publicat (sisbemessanapren)  dues noves vies a Abella de Conca ens...
Recorrent la costa est australiana. 1º Part.

Ens quedaven 15 dies per tornar a casa i vam decidir  recòrrer el 2800 quilòmetres de la clàssica ruta per la costa est d’Austràlia que va de Sidney a Cairns,bé...
Pels voltants del castell de montesquiu

Més que pels voltants pel castell hauria de dir que he estat tot el cap de setmana enclaustrat al castell de Montesquiu doncs estic fent el curs de Tècnic de senders de la...
Liebe Clàudia al Serrat del Coniller.

Lluminós i fred dia d'hivern, d'aquells que no saps si guanyarà el fred o la llum al Serrat del Coniller de Coll de Nargó. El que si hem pogut fer és la Liebe Clàudia que...
Amposta i Deltebre

Ruta circular que permet seguir les dues ribes del riu Ebre entre les poblacions d’Amposta i Sant Jaume d’Enveja – Deltebre. Es tracta d’una pedalada...
El Dàtil per l'ARESTA BRUCS després de 22 anys

Dissabte 13 de gener de 2018El Dàtil es una agulla amb una llaga aresta Brucs, que segons diuen, el primer llarg es va escalar per primer cop sense cap expansió (?). Des de fa...