El plaer de la fissura sam

Inici via. Foto cedida per TunicaPrimer de tot, deixem les coses ben clares. Jo no vaig fer aquesta via i em vaig quedar al peu de la via parlant amb en Josep Maria Tunica,...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
Les Agudes

Les Agudes per la canal de Ice-barzers.
Via DEL CALUMET a la Placa dels Roofs. Els Ecos

Dissabte 10 de febrer de 2018La Placa dels Roofs es una paret que hi ha a la regió dels Ecos solcada de'uns quants itineraris, la majoria de molt grau, tipus escalada...
El Montsant de nord a sud (i a l'inrevés)

Distància: 20,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat: mitjana-baixa.Punt de sortida: Santa Magdalena (Ulldemolins).Durada total: 6 h.Preciosa travessa de nord a sud (i tornada) de...
El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...
EM, nevada màgica als Prepiris

***treient suc a les entranyes del massís, dies non stop de mirar d'enfarlopar-se fins la punta del nas, gaudint d'aquesta nevada màgica de metre i més en poques hores i...
Díedre Raspinell.

A nosaltres no ens ha acabat de fer el pes,sobretot perquè la roca no acaba de desempallegar-se del tot d'una capa de sorreta que et fan estar alerta a no patinar durant tota...
GR5: Montseny - Collformic

He de reconèixer que si em preguntessin quina muntanya que no conec voldria conèixer, el Montseny no estaria -almenys fins ara- entre les meves prioritats. Però com...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
Castell d’Esponellà (271 m)

Dissabte 10 de febrer de 2018Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Pla de l’Estany.Temps aproximat: 2 h 45 m (9 km)Desnivell: 200 m (acumulat)Dificultat (1):...
Trail benissoda 2018

Segon trail de la temporada pensant amb els reptes que ens queden per davant, amb el MIMAMUCA, DUATLO D'Ontinyent, el SOPLAO..
Merengues en tierra extraña

El invierno llegó en octubre mezclado con explosiones de calorLo he sufrido, apenas lo he disfrutado.Llana de la Garganta, macizo del AspePodría decir PATAGONIA...Todavía...
Jardí de les Alzines i edificis 22@Barcelona

El Jardí de les Alzines està ubicat al costat del Mercat dels Encants, a la cruïlla dels carrers de Casp, los Castillejos i la Gran Via. Aquí hi ha les 193 alzines que...
Sant Llorenç, via Punta d'en Serreta

31.01.18  En ple hivern, i a la recerca de les cares sud, al Pau se li acut de tornar a Sant Llorenç del Munt on, ja fa quasi un any, vam pujar la via Aresta dels Cavalls....
Via  25

Via 25

DIMECRES, 07 DE FEBRERAmb la nevada caiguda  i la pluja dels darrers dies , tenim clar amb el Josep que no podem jugar-nos-la i anem per apostar per lo segur, anirem a Sant...
Punta d'en Clerc a la Roca de les Onze hores.

Malgrat la fama de mala roca que te Santllors a nosaltres aquest fet no ens va fer patir gens,m'imagino que és una de les vies clàssiques del lloc i que el que havia de caure...
Paqui castella + via del peta

DISSABTE, 03 DE FEBRERAquesta setmana fa molt mal temps però per dissabte donen una finestra de bon temps i no volem perdre l’oportunitat.Quedem amb el Joan per fer una...
Parets aragoneses

Setembre de 2017, vam carrergar la furgo per fer quilòmtres i recòrrer el territori basc. Però de camí, tant d’ anada com de tornada, vam  fer una parada ben...
PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES, 2385m, amb esquís.

7/02/18. Després de les intenses nevades dels darrers dies aprofitem una finestra de bon temps per fer esquí de muntanya. Les prediccions d’allaus son molt altes, així què...
Trobada d'escaladores/s a montalegre

Després de la Trobada de Baldellou, de Sant Miquel de la Tosca ara ens toca fer la trobada a Montalegre (lloc tradicional de trobades d'escaladors). Ja us podeu guardar el dia...
La Vintage al Serrat dels Monjos.

Després del paquet de neu que cobreix les parets de la comarca (i de tot el que està per sobre dels 900m) i del tip d'aigua a la resta, em anat a buscar el solet, la bona...
Pels camins de la comuna de Bunyola

Com cada any a la tardor, amb el grup excursionista de l'associació de veïnats de Pòrtol, fem una volta per la muntanya comunal de Bunyola. Aquesta és una agradable...
Via REINCIDENTS a la Codolosa. Montserrat

Diumenge 4 de febrer de 2018Avui arribem a Collbató i el dia jo no inspira gaire confiança i passem del plan A al B ben ràpid i la opció que tenim, fins que ens agafi la...
Al Cap del Verd des de la Coma

Distància: 16 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana, molt puntualment alta per la canal en baixada.Durada total: 5:15 h.Punt de sortida: la Coma.Tirem d'arxiu, és a dir,...
Muntanyes de Ripollès; Llaers - Llaers

mapaper la cau, milany, les baumes del burbau i el teixidorsortida de pujador del Castell, anar cap el panteó, tot el camí esta marcat amb ratlles grogres
Rafeubetx i punta del Toro

Entretinguda excursió matinal passant pels túnels militars de Rafeubetx i per la zona de penya-segats de sa cala de s'Art i arribar a la punta del Toro, enfront de l'illa d'es...
EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar...
Barranc fondo. via

Barranc fondo. via " Malalts de Roca"

ressenya de laTotxa Petra.Aquest dissabte tornem al barranc fondo a on la setmana passada hi vàrem veure un parell de vies. Amb informació trobada a la xarxa ens hi apropem...