Trobada pirinenca iruñarracatalana 2018

Habitual trobada estivalpirinenca amb els amics iruñarres per gaudir dels corriols cerdans i alturgellencs. El primer dia vam coronar el Pedró dels 4 Batlles des d'Alinyà i...
Botes o no botes? Aquesta és la qüestió.

Cresta d'Alba, IV+Pic d'Alba, Massís de la Maladeta. Un dels meus llocs preferits: L'ibón de Cregüeña, la seva vall i el seu barranc. Hi he estat varies vegades i...
Agulla de la Bandereta, via Cerdà-Riera

13.07.18  A la nostra recerca de les cares ombrejades de Montserrat, en Pau em proposa d’anar a la muralla oest d’Agulles a fer la via Cerdà-Riera a la Bandereta,...
Maig 2018-METEORA

Aquesta Piulada no n'estic segur si l'hauria de fer, per que un dels protagonistes es un "CABR...NAS" i ara us explicaré una mica el perquè.   Resulta...
A la Easy Rider (Montserrat Nord)

***Escalem l'inevitable Easy Rider, de traçat elegant on no està permès caure allà on el grau és més fàcil, i toca navegar on tirades de cinquè o més.. la restauració...
Via infidels + via de la gavina

DISSABTE, 07 DE JULIOLArriba el cap de setmana i a esparreguera estem de Festa Major, dies de  xerinola, moltes passejades i concerts fins altes hores de la matinada. Vaja...
Olan, cim central, corredor SE

L'Olan és un dels cims més interessants del massís dels Ecrins, amb una paret nord (1.100 m) on només hi escalen els millors, i cap vessant fàcil. Las nostra intenció...
Pics de dellui i mariolo, estimat pirineu de casa

Després de molts anys he tornat a la Vall Fosca. Ha estat un plaer retrobar-me amb els pics de Dellui i Mariolo. L'any 1990, vaig fer una de les meves primeres sortides al...
Travessa integral nocturna al Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 14.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 14.0px Arial; min-height:...
15 anys de... la Cerdà Pokorski al Calderer.

La Cerdà Pokorski al Calderer va ser, avui fa 15 anys, la meva tercera via a la cara nord del Pedraforca. Recordo que vam entrar per les cornises i vam sortir per la Pany...
Castell del Coll de Som

16 de juny de 2018p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Agulla de la Granota, via Pique Longue

29.06.18  Ja ha començat l‘estiu i això es nota amb un augment sobtat de les temperatures, però avui el dia s’ha llevat fresquet gràcies a l’abundant pluja del...
Carall trempat a Rúbies.

Malgrat ser una via pràcticament equipada amb parabolts, ens ha semblat una via de terreny d'aventura i de buscar-te una mica la vida. Sobretot perquè en alguns punts la roca...
Cova d'en Rubí

16 de juny de 2018Conta la llegenda que el valent cavaller Rufolet arribà a les Terres de l'Ebre amb l'objectiu d'alliberar a la donzella Rubí, segrestada per una bèstia de...
Le Grand Veymont, Vercors, en ruta circular

El Grand Veymont és el cim més alt del massís del Vercors, un dels massissos calcaris dels Prealps amb més personalitat. Com que el conec poc, he aprofitat de ser-hi a prop...
Grau de l'Ós

var Latitud_sortida = 42.339196; var Longitud_sortida = 1.841704; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Travessa als circs de granvalira

Alçada mínima: 2090mAlçada màxima: 2864mDistància: 18,6 kmTemps empleat: 7h50mDesnivell + : 1467mDesnivell - : 1467mGRAU ROIG – COLLADA DELS PESSONS – PIC DELS PESSONS...
Roc Roig (2.225 m.)

var Latitud_sortida = 43.430351; var Longitud_sortida = 1.941196; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pic de Bure, des de Superdevoluy

El pic de Bure és una muntanya destacada del Devoluy, amb una paret est força impressionant de 600 m de desnivell per on hi transcorre una terrorífica via Desmaison, de 23...
Volcà de Montsacopa (532 m)

Dijous 5 de juliol de 2018Una passejada per OlotHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 2 h 30 m (5,4 km)Desnivell: 100 m...
2000's MÉS ORIENTALS DELS PIRINEUS

El primer 2000 del Pirineu i el MediterraniTot va començar quan fa dos anys vaig anar al Costabona i em vaig adonar que no era el cim més llevantí del Pirineu sinó que...
Caçador de 100 cims: puig de l'estela

Puig de l'Estela (a l'esquerra) pujant l'endemà al SetzeventsNo estic massa motivat pels 100 cims però em serveix per motivar-me. Volia fer el Puig del tres vents o dels...
Ferrata dels Estrets (de les Etroits), Devoluy

Continuo pels Alps, ara voltant pels Prealps francesos. Arribat al massís de Devoluy, situat entre els Ecrins i el Vercors, per omplir una tarda vaig anar fins una curiosa...
Pedra en sec a Sant Rafel del Riu

El passat dissabte 2 de juny es va portar a terme la tercera de les sortides del calendari de 2018 de Terres de Cruïlla, associació de centres d'estudis i entitats de...
L'impressionant camí d'alins a tor

Vaig llegir en un blog que era el camí més impressionant del Pirineu. Ho trobo una mica exagerat però la veritat és que és un camí SUPERB que ens ajudarà a comprendre que...
La Vall de Betlem. Badalona- Badalona

Excursió realitzada el 1/7/2018Senzilla caminada per la Serralada de Marina, a la capçalera de la Vall de Betlem, o de la Riera de Sant Jeroni, enllaçant les ermites de Sant...