1988

CAVALL BERNAT: vIa

CAVALL BERNAT: vIa"JOSEP BARBERA A4-6B

..I quan creus que,després de 35 anys escalant a la nord de Montserrat.ja no podràs fer res més per que el teu temps ja ha pasat i el físic no perdona i la ment ja no es...
Els Munts (1.060 m)

Dissabte 8 de febrer de 2020Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 3 h 45 min (9,7 km)Desnivell: 300 m (acumulat)Dificultat (1):...
Al roc de neret amb guia del país

En Paco Lechon troba un dia a Wikilok un track que ha visitat Antoni Satorra. Sis setmanes abans de morir fa una pregunta al que ha penjat el track preguntar-li un dubte al...
Per complir amb la tradició, cursa de Festa Major

Cursa Festa Major de Sabadell7,2 km. 5-29 per km. 572 de 1316 classificatsSegueixo la tradició i m’inscric a la cursa popular de la Festa Major sense tenir massa clar si al...
Castellot i Castell de Marmellar. 100 cims.

23 de juliol de 2019Interessant proposta per descobrir la serra del Marmellar, al cor del Penedès. Al llarg de la ruta podrem descobrir velles masades fortificades com la Torre...
SOLSONÉS. PARET DEL RIU LACÓ. Via SUFI.

26/01/19. Al Solsonès no trobem gran parets, essent una de les més característiques la paret de Canalda i darrerament també la Serra de Busa on trobem una escalada austera i...
A la solana de la Seu

Distància: 25 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 4 h.Punt de sortida: La Seu d'Urgell.Agradable ruta per la solana de la Seu corregida sobre la marxa ja que...
Xiii marxa btt serra de biar 2017

La btt de Biar és una marxa que cada any ens sorprèn mes gratament.Lluny queda ja aquella edició de la NO senda i la seva taponera, des d'aleshores és...
Per la Serra de Busa

El Pla de Busa és un indret singular de les serres prepirenaiques. Es tracta d'un extens altiplà defensat per totes bandes per alts cingles, situat en un extrem de Solsonès,...
Certascan per Noarre

El Certascan és un dels cims molt coneguts que m'havien quedat pendents. L'altre dia vaig pensar d'anar-hi i, buscant alternatives a la ruta normal, em vaig decidir per...

410 - Ribes de Freser - Bruguera 210617

410 - Ribes de Freser - Bruguera 210617Si us voleu baixar la traça d'en Josep Samsó: cliqueuLa fitxa tècnica d'en Josep Samsó des de Wikiloc:Si voleu més detall des de...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...
GR1: Can Repunxó - Oix

Una etapa més, la setzena, del GR1. Avui hem recorregut camins entre boscos a cavall del Ripollès i l'Alta Garrotxa. El punt de partida ha estat Cal Repunxó, on vam acabar...
Via PERDUTS. Abella de la Conca. Sector Ajagudes

Diumenge 16 d'octubre de 2016Tornem de nou al poble d'Abella de la Conca i aquest cop a una zona nova, a la via Perduts que es molt a prop de la entrada del poble.Una zona que...
Un bonic cim sense nom... i tres més

Des del cim sense nom, vista cap a l'est.És una llàstima que no tingui nom(*), perquè és un cim ben bonic, situat en un lloc paradisíac. És un cim de 2.484 m que es troba...
Miretades Espeològiques (18)

(1966) Exploració de la Grallera de Guara, Sierra de Guara, Osca. Aquesta avioneta va sortir amb una part del material des de Monflorite, l'altra part del material fou...
Avenc de l'Orellut (1)

AntecedentsL’avenc de l’Orellut és una de les cinc cavitats finalment comunicades que constitueixen el sistema Arrels-Clonc. Els grups locals, AEET (Valls) i GIEM...
Miretades Espeològiques (6)

(1988) Forat de la Vaca "calcàries" (Pallars Jussà). Diego Ferrer. Avenc d'eclosió o col·lapse, que segons ens van explicar: el substrat va cedir quan una vaca pasturaba a...
GR1: S. Llorenç de Morunys - Pont de Llinars

Novena etapa del GR1, avui entre Sant Llorenç de Morunys i el Pont de Llinars. Hem arribat en autocar a Sant Llorenç, on vam acabar l'etapa anterior, i hem iniciat la jornada...
I ara, què? Motius i anhels entorn la marató

Participants de la marató de Barcelona del passat 13 de març a l'avinguda Meridiana, poc després de cobrir la primera meitat de la cursa.Avui fa un mes que vaig córrer la...
Puig del Rei Sanç 5-3-2016

Per aquest cap de setmana havia preparat una ruta de les que no saps si podràs dur a bon terme, d'aquelles que tens moltes probabilitats d'haver d'avortar i acabar per anar a...
Serra de la Punta 23-1-2016

Aquesta vegada proposam recórrer la serra de la Punta, una petita serralada situada al sector nord de la Serra de Tramuntana. Emergeix entre les valls de Sant Vicenç, la vall...
Supervivencia de l'Art Parietal

Survivance de L'Art Pariétal (2a edició)Lucien Gratté (2015) Lucien Gratté un dels espeleolegs fracesos històrics, antic director de la revista Spelunca, publicà en 1985...
2015, l'any dels gegants

Posidó, Hades i Zeus, els gegants mitològics que la colla del Drac d'Or ha estrenat aquest 2015.El Drac d'Or és una associació del barri de Santa Eulàlia de l'Hospitalet de...
Cova de les Encantades

//--> Sortim de la Font de l'Home Mort Sala de sostre baix Galeries sobreposades Explorant un tram molt concrecionat...
Pas del Llençol i camí dels Moliners 29-10-2015

Per aquesta ruta l'amic Pep Torrens ens convocà per tornar a l'antic i perdut camí dels Moliners, parcialment netejat per ell mateix i alguns companys de caminades, i ja que...

Refugi de Cova Cambra

Aquest passat Pont del Pilar hem començat les obres d’arranjament del Refugi de Cova Cambra. Fotos Mauro>Fotos Cristina>Fotos Albert>
Per la Senda del Duero amb bicicleta (V)

14.08.15 - 13a etapa: Vilvestre - Barca d’Alva (52 Km / +668 m)Ahir, abans d’anar a dormir, vam estar repassant la ruta al mapa i veient que el camí natural és poc, o...
Fartàritx Gran i el Ninot 5-9-2015

L'objectiu d'aquesta sortida era recórrer un perdut camí emprat antigament per du a moldre el gra de la possessió des Rafals, al molí de Son Noguera. Estava previst tornar...
Barranc del Pas de l'Escalell

Jo ja havia fet aquest barranc en dues ocasions anteriors i alguns de la colla encara més vegades pero aquest barranc és dels que val la pena repetir. És aquàtic, no està...
Fou de Bor. Galeria Badalona

//--> Aigües cristal·lines al fons del gran pou Últims preparatius per a la immersió El Ramon a punt de sortir de l'aigua Iniciem...
Vilassar de Dalt i megalit Can Toni

Visitem el poble de Vilassar de Dalt.A conseqüència del desenvolupament de la creixent indústria tèxtil que va esclatar al segle XIX i principis del XX, Vilassar va ser un...
A pròposit de la marató de Barcelona

Marató de Barcelona 2011 al seu pas per la zona de Diagonal Mar.S'acosta una nova edició de la Marató de Barcelona i com en altres ocasions experimento una barreja d'emocions...
Ha mort el Dr. Mateu

La darrera cavitat la va visitar en Joaquim Mateu al 1988: la Cueva de las Campanas, a GranadaAhir dia 19 de gener del 2015,a mitja tarda, ens va deixar en Joaquim Mateu...
Es Pas Llis 6-12-2014

Aquesta ruta la vaig preparar per explorar algunes zones que no coneixíem. L'objectiu era arribar al refugi dels Tossals Verds per una ruta poc transitada, travessar el torrent...
Pista tallada a la Paret de Catalunya.

Foto i info Salla.Sembla ser que les plujes d'aquest cap de setmana han provocat una esllavissada que impedeix circular per ls pista que va d'Àger al Prat de Sant Llorenç. Per...
Del Figaró a La Garriga amb nova companyia

Bloc de motxilla del 13 de novembre de 2014A la sortida d’avui hi ha hagut una novetat rellevant: s’hi han afegit dos veterans, el Rafel, que en alguna altra ocasió va...