1993

Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Volta a l'estany d'Ivars

L'estany d'Ivars i Vila-sana és un autèntic oasi d'aigua enmig del Pla d'Urgell. Arribem al capvespre i decidim tornar-hi demà per fer una volta complerta a...

Les Graus i els Pèlags de Vilobí (328 m)

Dimecres 22 de març de 2017MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Penedès.Temps aproximat: 3 h 30 mDesnivell: 250 m. (acumulat)Dificultat (1):...
Olas 92 (1). Memòria de la Campanya.

Un lector anònim ens demanava que publiquéssim la memòria de la campanya Olas 92, i en aquest apunt i el següent, inserirem dos documents que entenem que donen bona resposta...
172 - Pas de sa Ginebrissa 14-2-2017

L'objectiu d'aquesta sortida era trobar un antic camí que apareixia a una foto que hem va passar l'amic d'aquest mateix bloc Adrià David. Ell la va copsar des de l'altra part...
MONT-ROIG. PALA ALTA. Via MIQUELUCHI.

6/02/17. Avui anem a Alós de Balaguer, però el vent bufa de valent, ens entren els dubtes i decidim canviar l’objectiu. Posem rumb al Mont-Roig, bon refugi per quan bufa el...
MONTSERRAT. MIRANDA DE CAN JORBA. Via SOL SOLET

25/01/17. Avui les prediccions son dolentes, les pluges i neu arribaran al migdia. Ens trobem al Bar Anna del Bruc, poc concorregut, per esmorzar i fer una mica de mandra, abans...
170 - Cova i cuculla de Massana 10-1-2017

La ruta arriba a la curiosa cova de Massana i puja al cim de la Cuculla de Massana, una humil elevació de 331 metres. L'aproximació la feim pel Mal torrent de Massana i per un...
Vivències per no oblidar... O millor sí?

Nota preliminar:Aquest escrit es va fer tot just acabar l'EspeleoCat-Tallers 2009. Recentment, llegint els post de les Miretades espeleològicas de l'amic Paco, de les que...
166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...
Puig de Randa. Sant Bernat de Menthon 2016

Sortida del sol en el Morro d'en Moll(Crònica de Fernando De Angulo Dols) Un altre any, i ja van.... els més grans i veterans potser duguin el compta, ens toca fixar-nos a...
Avenc de l'Orellut (1)

AntecedentsL’avenc de l’Orellut és una de les cinc cavitats finalment comunicades que constitueixen el sistema Arrels-Clonc. Els grups locals, AEET (Valls) i GIEM...
Pantà de foix.

Ruta circular de pocs quilòmetres i no gaire desnivell que ens portar a visitar el Pantà de Foix, iniciant el recorregut des de la mateixa pressa i vorejant el riu per la riba...
GR1: S. Llorenç de Morunys - Pont de Llinars

Novena etapa del GR1, avui entre Sant Llorenç de Morunys i el Pont de Llinars. Hem arribat en autocar a Sant Llorenç, on vam acabar l'etapa anterior, i hem iniciat la jornada...
Espero de la paret de l'isard: via de la seam

Hi ha vies que en el seu moment es van posar de moda i van tenir un gran renom però que després, sense saber gaire perquè, van caient en l'oblit. Ja no apareixen per...
Campanyes Colectivo Olas.

Les exploracions espeleològiques al Monte Perdido (Huesca) han estat iniciades pels pioners francesos que han recorregut la carena pirenaica localitzant els carsts més...
GR 11 (epíleg): Cap de Creus - Cadaqués

Anterior:Port de la Selva - Cap de CreusQualsevol somni té un final, un despertar en que vas tornant a la realitat mentre vas recordant el que acabes de somiar... La travessa...
Cavitats al torrent de la Font Freda (Obac) 1

En Jordi Pererafeia temps que havia vist, des de la distància i penjada en una paret, una boca que no localitzava en els catàlegs de cavitats. Van aprofitar una sortida de...
Pericondrio tragal, a Montanejos

Arribat el fred, amb el José Manuel hem fet una escapada cap al sud, com si fóssim cigonyes, buscant raconades teòricament més càlides. I de camí, fem una primera aturada...
Els amics no moren mai

Kike Ortuño, un noi extraordinari.Demà 11 de novembre farà 15 anys que ens va deixar.El temps acaba tancant les ferides però els records continuen apareixent, tots bons,...
Ruta del Cardener amb bicicleta (III)

19.09.15  Aquest dissabte ha estat l’escollit per a dur a terme la tercera, i darrera, etapa de la Ruta del Cardener. Com que aquesta etapa tampoc és circular hem hagut...
Castell de burriac.

Argentona és un municipi de la província de Barcelona, d'11.963 habitants que antigament va ser un important centre d'estiueig. El nucli urbà es troba en el marge dret de la...
Dome de Neige dels Écrins. Alt Dauphiné.

Barre i Dome de Neige des Écrins ( 4.102 - 4.015.)Aquest estiu hem celebrat el 45è campament d'estiu de la Unió Excursionista de Sabadell, el meu club de tota la vida; hem...
Castellot des Rafal i el puig de sa Font 2-3-2014

Es Castellot des Rafal, és un d'aquells cims secundaris que alberga la nostra serra de Tramuntana i que normalment passam a prop, però sempre de llarg; fent sa Canaleta,...
Ventolau (2.851 m.)

//--> Pla de Sartari Estany de la Gola Tres Estanys i el Ventolau al fons Mont-roig i el circ de la Gallina, des del cim...
Vilassar de Dalt i megalit Can Toni

Visitem el poble de Vilassar de Dalt.A conseqüència del desenvolupament de la creixent indústria tèxtil que va esclatar al segle XIX i principis del XX, Vilassar va ser un...
Coves de Cúber 2-5-2015

Aquesta ruta discorre per una sèrie de jaciments arqueològics situats a banda i banda del pla de Cúber. Els dos primers, el coval Simó i la cova des Penó, s'ubiquen a la...
Castell de Burriac i Creu de Montcabrer

17.05.15  Passejada matinal pel Parc de la Serralada Litoral amb ascensió als panoràmics cims del Castell de Burriac, el Turó de l’Infern i la Creu de Montcabrer,...
Volta per la vall de Sóller 17-5-2015

La ruta passa pels diferents nuclis urbans de la pintoresca vall dels tarongers, la vall de Sóller: Fornalutx, Binibassí, Biniaraix, l'Alqueria des Comte, Sóller... i també...
La cabanera d'alfarràs al port d'àger

Avui he quedat amb la colla d'Alfaventur per resseguir la cabanera que anava d'Alfarràs a Andorra. Ens hem quedat al Port d'Àger però tenim moltes ganes de continuant...