2010

La bola

Que pum, que pam, 6a ( 100m) La Granota, Montserrat.Hi ha vies que se t'atravessen. No a la paret mentre les escales, ni molt menys, sinó aquí, a la xarxa, una vegadales has...
GR7: Porta - Grau Roig

Al setembre passat, quan vam iniciar el recorregut del GR7, teníem previst començar-lo a Porta, a la Cerdanya francesa, per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes que havíem...
Montserrat. integral josep barberà suqué.

20/06/18. Dimecres. Avui ens trobem amb el Josep, Manel, Antonio i el Boi què ens acompanyarà però escalarà. Amb el Boi i el Manel vam fer la via Rabadá-Navarro al...
Via Alfa Centaure Platinum.

Activitat aventurera on trobarem algunes tirades ben parides i d'altres més herboses i cutres.Recomanable per escaladors una mica tot terrenys que busquin una escalada llarga i...
Los 10000 del soplao 2018

Despres de 3 setmanes per assimilar tot el que va ocórrer a terres cantabres per fer el resum crec que no hi ha res millor que veure-ho en el video que hem fet, amb moments...
Lo Jabalí dels Ports

Què no bramen els jabalís???m'espetà en Sebastià quan, mig enfotent-me'n, li preguntava pels seus gemecs i esbufegs mentre pujava un llarg trencat i físic.He conegut poca...
Castellfollit de la Roca

La Cova del Cabrit i la Cova de l'Arcada

Avui hem fet una petita excursió matinal per Montserrat. La climatologia no donava per a més però hem volgut fer aquest petit recorregut montserratí malgrat que la pluja ens...
Pic Occidental de Coll Roig, canal oest.

Per reprendre el blog, després d'una llarga lesió al tendó d'Aquiles que m'ha tingut 6 mesos fent massa bondat, res millor que una de les millors esquiades que es poden fer...
2 birres i unes braves.

Ressenya del Llorenç.Jo he trobat el grau ajustat en algun punt i he posat al costat el que a mi em sembla que te ( opinió totalment subjectiva )Aquest dissabte amb el Toni,...
MALANYEU. Vies ESTAT DE GRÀCIA i AINA

4/04/18. A Malanyeu sempre hi ha alguna via pendent, avui anàvem amb la intenció de fer dues vies a la banda esquerra poc equipades només algun pont de roca testimonial però...
UT Llastres (95,6km & 6.170m D+)

Todo empezó hace ya unos meses cuando en el hilo de una conversación con el gran Ramón Ferrer en Facebook apareció en la conversación una nueva carrera llamada UT Llastres....
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
LIBRE en Montañesa (pared oeste)

Llibertat.Paraula encisadora que tot-hom s'apropia i alguns manipulen,rabiosament actual,compromesa,amb un punt de perill com el recull d'itineraris esplèndits d'aquesta...
EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar...
Congost de Fraguerau (670 m)

Dijous 1 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h (11,5 km)Desnivell: 350 m (acumulat)Dificultat (1):...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
La Peti qui Peti a la Paret del Grau.

Avui no estava previst anar a la Paret del Grau de Coll de Nargó però la boira ens a fet sortir rebotats de l'objectiu del dia. No cal passar fred quan a pocs quilòmetres...
Super gosa + el chico moñon

DIMECRES, 10 DE GENERAquest dimecres puc sortir desprès de molts dies sense fer-ho i amb un munt de quilos sobre per culpa de les festes.He quedat amb el Josep per fer una...
2017 confirma l'augment de temperatura

L'any 2017 segueix confirmant que ens trobem en un període d'escalfament climàtic amb tres anys seguits de sequera.Registres de la ciutat de Barcelona (elaboració pròpia),...
Coll de l'Ullat - Coll de Banyuls

Amb les primeres llums hem sortit del refugi del Coll de l'Ullat en direcció al Puig Neulós. El camí comença a la carretera, situada a pocs metres del refugi, i puja pel...
Le Perthus - Coll de l'Ullat

Aquest any, la tradicional sortida entre Cap d'Any i Reis ens ha portat a l'Albera, on es troben les muntanyes més orientals dels Pirineus. Hem fet una ruta de tres dies per...
Mola d'Estat. Muntanyes de Prades

26  de juliol de 2010Si si, d’això ja fa més de 10 anys. Avui remenant per la col·lecció de fotos, i per les publicacions de rutes del wikiloc, m’he topat amb...
Serón Millán al Pison

TXASTIMENDIAKA0 a vista Molt bona clàssica i assegurada correctament, bé, les xemeneies del final estan indecentment sobreequipades, tot i així la via es una perla.Al llibre...
Espeleofoto a la Cueva de la Higuera.

Seguint les notes sobre l’espeleogénesis hipogènica, avui inclourem unes fotos de la Cueva de la Higuera de la murciana localitat de Pliego.Certament d’aquesta singular...
PELADET ORIENTAL. Via CITA A CEGUES.

30/10/17. Avui fem realitat la dita “ la tercera va la vençuda”. El Jordi Lluch havia fet un intent a la via Cita a Cegues i li tenia ganes, vam quedar un dia ventós i...
GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4,...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Le petit Dru, a Vingrau

Dissabte passat vam començar una setmana de vacances alpines amb el Pep. Però de camí cap als Ecrins volem aprofitar el dia i parem a Vingrau. Suposem que no hi farà massa...
Penyagolosa

El Penyagolosa és un cim del País Valencià el qual amb els seus 1.815 m d'altitud i un relleu encimbellat, esdevé una magnífica talaia sobre una gran part del Maestrat i la...
Chamonix-Zermatt: Le Châble - Mont Fort

Avui hem fet la segona etapa d'aquest estiu a la Chamonix-Zermatt. Després de la fàcil etapa d'ahir, la d'avui es presenta molt més complicada. Cal superar un desnivell de...
Chamonix-Zermatt: Champex - La Châble

L'Alta Ruta Chamonix - Zermatt és la més clàssica de les rutes d'esquí de muntanya. Fa més de cent anys que es va recórrer per primera vegada i cada temporada la fan...
Els Àngels

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Aparcament-Coll de la Magrana-PK 14 GIV-6703-Vessant nord puig d'en Llac-Puig Redó-Puig...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Jean Gajac i la cova de Malaval (1).

La Grotte de Malaval és una de les cavitats excepcionals de França per les seves concrecions excèntriques, que alguns la denominen “el paradis blau”. En aquest bloc ja li...
La Bella Easo, una Magdalena al Gorro Frigi.

La Cara Est del Gorro Frigi un bon i vertical terreny de joc.El Gorro és una d'aquelles agulles que un mai es cansaria d'escalar...sovint ha estat per a molts escaladors la...