2010

Font Màgica de Montjuïc

Les fonts de Montjuïc obra hidrològica de l'enginyer Carles Buïgas i Sans construïda el 1929 durant l'exposició Universal estan ubicades al lloc on hi havia les Quatre...
No t'engalletis

Bona, molt bona.Dins d'un grau raonable, es tot un sistema de fissures que hi podrem posar de tot, tot el que portem queda a caldo i a sobre els passos puntuals ens faran...
Els Frares de la Serrella

"En assolir la base de les parets de la Serrella, a mitja penombra, s’endevinava un paisatge solitari, retallat per una orografia força complicada. Els colors eren ara més...
Torrent de Mossers

El Torrent de Mossers és un barranc relativament fàcil i curt, tot i que té alguns ràpels de bona mida, de fins a 25 metres. Està ubicat a l'Alt Urgell, a prop de la...
PUNTA MILÀ.  Via INTRÈPIDA SIRENA.

PUNTA MILÀ. Via INTRÈPIDA SIRENA.

31/07/18. Avui per fi tanquem un deute pendent. El meu nebot l’Isaac amb el Xeve van obrir/equipar la via la Intrèpida Sirena a la Punta Milà, ho vam seguir amb tot detall,...
GR5: Refugi Alfred Wills - Brévent

Finalment hem arribat a la sisena etapa, la darrera d'aquesta temporada del nostre recorregut pel GR5, el camí de gran recorregut dels Alps francesos. Avui hem arribat,...
GR5: Refuge de Chésery - Samoëns

Avui havíem de fer l'etapa més fàcil de les sis que teníem programades en el GR5 però al final ha resultat ser una de les més dures ja que el desnivell és relativament...
PILIER DE SAINT MARTIN. Via NORMAL

24/07/18. Ahir vam tenir una bona i llarga jornada a la Dent d’Orlú, avui per la tarda donen pluges, així què toca fer una cosa tranquil·la. La via normal del Pilier...
La bola

Que pum, que pam, 6a ( 100m) La Granota, Montserrat.Hi ha vies que se t'atravessen. No a la paret mentre les escales, ni molt menys, sinó aquí, a la xarxa, una vegadales has...
GR7: Porta - Grau Roig

Al setembre passat, quan vam iniciar el recorregut del GR7, teníem previst començar-lo a Porta, a la Cerdanya francesa, per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes que havíem...
Montserrat. integral josep barberà suqué.

20/06/18. Dimecres. Avui ens trobem amb el Josep, Manel, Antonio i el Boi què ens acompanyarà però escalarà. Amb el Boi i el Manel vam fer la via Rabadá-Navarro al...
Via Alfa Centaure Platinum.

Activitat aventurera on trobarem algunes tirades ben parides i d'altres més herboses i cutres.Recomanable per escaladors una mica tot terrenys que busquin una escalada llarga i...
Los 10000 del soplao 2018

Despres de 3 setmanes per assimilar tot el que va ocórrer a terres cantabres per fer el resum crec que no hi ha res millor que veure-ho en el video que hem fet, amb moments...
Lo Jabalí dels Ports

Què no bramen els jabalís???m'espetà en Sebastià quan, mig enfotent-me'n, li preguntava pels seus gemecs i esbufegs mentre pujava un llarg trencat i físic.He conegut poca...
Parc del Laberint d'Horta

Visito el parc del Laberint amb La Fàbrica del Sol una tarda ben plujosa, l'avantatge és que no hi ha ningú.El parc ocupa els terrenys d'una finca de la família...
Castellfollit de la Roca

La Cova del Cabrit i la Cova de l'Arcada

Avui hem fet una petita excursió matinal per Montserrat. La climatologia no donava per a més però hem volgut fer aquest petit recorregut montserratí malgrat que la pluja ens...
Pic Occidental de Coll Roig, canal oest.

Per reprendre el blog, després d'una llarga lesió al tendó d'Aquiles que m'ha tingut 6 mesos fent massa bondat, res millor que una de les millors esquiades que es poden fer...
2 birres i unes braves.

Ressenya del Llorenç.Jo he trobat el grau ajustat en algun punt i he posat al costat el que a mi em sembla que te ( opinió totalment subjectiva )Aquest dissabte amb el Toni,...
MALANYEU. Vies ESTAT DE GRÀCIA i AINA

4/04/18. A Malanyeu sempre hi ha alguna via pendent, avui anàvem amb la intenció de fer dues vies a la banda esquerra poc equipades només algun pont de roca testimonial però...
UT Llastres (95,6km & 6.170m D+)

Todo empezó hace ya unos meses cuando en el hilo de una conversación con el gran Ramón Ferrer en Facebook apareció en la conversación una nueva carrera llamada UT Llastres....
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
LIBRE en Montañesa (pared oeste)

Llibertat.Paraula encisadora que tot-hom s'apropia i alguns manipulen,rabiosament actual,compromesa,amb un punt de perill com el recull d'itineraris esplèndits d'aquesta...
EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar...
Congost de Fraguerau (670 m)

Dijous 1 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h (11,5 km)Desnivell: 350 m (acumulat)Dificultat (1):...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
La Peti qui Peti a la Paret del Grau.

Avui no estava previst anar a la Paret del Grau de Coll de Nargó però la boira ens a fet sortir rebotats de l'objectiu del dia. No cal passar fred quan a pocs quilòmetres...
Super gosa + el chico moñon

DIMECRES, 10 DE GENERAquest dimecres puc sortir desprès de molts dies sense fer-ho i amb un munt de quilos sobre per culpa de les festes.He quedat amb el Josep per fer una...
2017 confirma l'augment de temperatura

L'any 2017 segueix confirmant que ens trobem en un període d'escalfament climàtic amb tres anys seguits de sequera.Registres de la ciutat de Barcelona (elaboració pròpia),...
Coll de l'Ullat - Coll de Banyuls

Amb les primeres llums hem sortit del refugi del Coll de l'Ullat en direcció al Puig Neulós. El camí comença a la carretera, situada a pocs metres del refugi, i puja pel...
Le Perthus - Coll de l'Ullat

Aquest any, la tradicional sortida entre Cap d'Any i Reis ens ha portat a l'Albera, on es troben les muntanyes més orientals dels Pirineus. Hem fet una ruta de tres dies per...