2011

El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...
Campions

27-09-2017CollbatóLa CodolosaVia :  CampionsDies de vida intensa, els llibres de historia parlaran de aquets dies, això  influeix en el nostre dia a dia.El Martí...
Entre via i via

Didgeridú, 6b (85m)Paret del Pont, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Els escaladors som molt pesats i cada dos per tres caiem en debats...
Alimera

20-07-2017CollbatóLa CodolosaVia :  AlimeraDeu ni do com va "La canalla" .... !!!!!  Avui ens ha fet els honors la Angi que ha tingut el valor de treure a passejar a...
El Torcal de Antequera

Aquest any la Diada ens ha ofert un magnífic pont de tres dies i l'hem aprofitat per fer una sortida una mica exòtica, fora dels terrenys de joc habituals de les nostres...
Excursió pels Cingles de Vallcebre

De retorn de vacances hem fet una excursió pel Berguedà; concretament pels cingles que envolten la població de Vallcebre. És una excursió sense complicacions, amb grans...
Via Anaya al Pico de Aspe.

A tots dos ens va agradar molt la via.Deixant de banda l'entorn guapíssim per on es desenvolupa la via i el fet d'arribar a un cim escalant la via no te desperdici.Es tracta...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via ANOIRAM.

1/08/17. Tornem a Montserrat, avui amb l’Armando i el Ramón, després de diverses propostes, anem a la via Anoiram, què ambdós no han fet. La via s’ha...
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...
Sobirà Catarra (I): Pic de l'Orri

Ens trobem amb els amics 'iruñarres' per pedalar durant 5 dies pel Sobirà i zones limítrofes. Comencem una mica al sud perquè sembla que la méteo al nord no serà gaire...
Sol Solet

01-07-2017CollbatóMiranda de Can JorbaVia :  Sol SoleteNo se com ...... però em trobo enfilant la porta del Bar Anna amb el cor encongit he quedat amb uns escaladors de...
El carst salí de Namakdàn (2)

Vist el renovat interés pels carsts salins (Atacama, Mount Sedom, Rocher de Sel...) i especialment els Iranís amb la famosa 3N Cave arran de la publicació del darrer llibre...
 Pel Teu Somriure, Cel

01-06-2017 Collbato La Pastereta Via :  Pel Teu Somriure, CelAvui ens trobem el Martí i Jo, ell te una proposta que sobre el paper sembla engrescadora, no ens donem...
Gerro - Africa

28-05-2017 El GerroVia  :  Africa Dia tranquil .... Un bon esmorzar i una bona temperatura, avui la intenció es anar a trobar una mica de ombra per la zona del...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (1)

Les coves de Santa Creu d'Olordra, situades a la Serra de Collserola, en terme de Sant Feliu de Llobregat son força interessants malgrat les seves modestes dimensions. Tenen un...
Una Contrabandistes (Adrall-Adrall)

Aquest cop hem fet una Contrabandistes circular, sortida i arribada a Adrall a l'Alt Urgell.Són passades les nou quan iniciem la sortida direcció a la Seu d'Urgell per pujar a...
El Serrat de la Foradada

Foto d'arxiu: El Serrat de la Foradada. Desembre 2014Una petita matinal en solitari a Montserrat amb un recorregut equipat que porta al Serrat de la Foradada. L'objectiu era fer...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Naica, Estudis i vídeos.

Novament inserim documents sobre les coves dels Cristalls de guix de Naica. En una primera part dos recents treballs d'investigació i seguidament quatre vídeos d'aquesta...
Cap de Campmaior

La vall de Baiasca és un immens tresor poc conegut. Té el problema que pràcticament no hi ha camins. Suposo que els ciclistes sí que hi poden gaudir, perquè hi ha diverses...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Escuain. Campanya estiu 1973 (2 de 2)

(1973, Sortida de La Bufona C20) Josep Mension, Miquel Mateu, Francesc Miret, Francesc Pañella, Francesc Robledillo i Pere Sanahuja, falten a la foto Francesc Alfambra i Diego...

"No és no" i " Un gran dia"

Ressenya de " Lo Gall"Aquest dissabte va començar malament però va acabar força bé. Amb el Toni vàrem decidir anar a l'Abella de la Conca a fer una via que feia temps que...
Pic de Font Negra (2.877 m), amb esquís

En aquesta zona del Pas de la Casa, al límit entre Andorra i l'Ariège, ja havíem fet diverses ascensions però ens faltava coronar el Pic de Font Negre, un magnífic cim que...
El sistema de l'Estella Fosca. Uzbekistan.

Entre les cavitats explorades en el massis de Baisun Tau (Boysuntov) destaca la Dark Star / Estrella fosca, que actualment compta amb set accessos, la de més altitud a 3.590m...
Blanc Masia Mialet 2011 al Braguer

pela-roquesby Alba PirataMolt bona via ,m'ha encantat.Autentica Escalada Montserratina, moviments increïbles , fins, acrobàtic,d'equilibri,  lògics, sortides d'estreps...
Serrat del Poll, via Olga Frontera

19.02.17  Després d’uns dies de pluja, sembla que pel diumenge s’anuncia bon temps, per això en Pau em proposa d’anar a Alós de Balaguer i pujar el Serrat del Poll...
Corredor Gigoló, Cambre d'Ase

***  Ben bona esquiada al corredor Gigoló del circ de Cambra, que es troba en unes condicions ben bones amb tots els ressalts ben tapats, i més ample que l'esquiada de...
Esquí per la vall de Tor

***Enfilem al bonic i discret quasi amagat cim de Bassiets (2.760m, BES2), a l'extrem més meridional de la vall de Tor, aquest racó d'històries fosques aquesta dia sota un...
De les Cabres

16-02-2017Collbatóla CodolosaVia : De les Cabres Dia plàcid avui interessava fer una matinal sense deixar de practicar el noble esport de la "Barra" del Bar i de comentar les...
172 - Pas de sa Ginebrissa 14-2-2017

L'objectiu d'aquesta sortida era trobar un antic camí que apareixia a una foto que hem va passar l'amic d'aquest mateix bloc Adrià David. Ell la va copsar des de l'altra part...
Pic du Fond de Peynin (2.912 m), amb esquís

Avui hem completat la nostra estada al Queyras amb una nova ascensió. El Pic du Fond de Peynin és també un clàssic de l'esquí de muntanya en aquesta zona alpina tan...
Josep Monistrol

14-01-2017CollbatóLa CodolosaVia :  Josep MonistrolAvui toca una sortida mes curta de lo habitual i mireu que ja les fem curtes..!!!!!Fa una rasca que pela, ben protegits...