2012

El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...
Escalada al Castell de Sant Ferran.

Actualment a Figueres hi ha un parell de rocódroms peró fins fa un any no era així i l'única alternativa eren les muralles del Castell de Sant Ferran. Després d'una primera...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...
La Codolosa Central

La Codolosa CentralUn racó agradable per fer una matinal, rapida o un capvespre agradable.Aproximació  :El  camí, que se esta imposant, surt de la part superior de...
Parets del nas de la riba: escalada esportiva

Amb el Pinto hem decidit anar a fer esportiva a les Plaques del Nas, també en diuen paret de la Roixella. En Pinto em va dir que fruiria com un tonto i la veritat és que tenia...
Per la Serra de Busa

El Pla de Busa és un indret singular de les serres prepirenaiques. Es tracta d'un extens altiplà defensat per totes bandes per alts cingles, situat en un extrem de Solsonès,...
Grande Traversée du Massif Central

Grande Traversée du Massif CentralPensant en una proposta de ruta amb bicicleta, vaig consultar a finals de primavera el mestre en la matèria, el company Manel Garcia. Entre...
Puig dels Albellons pel pas de sa Madona

Botador d'entrada a la Comuna de CaimariTot i que ja hem ascendit dues vegades a aquest modest cim de la Comuna de Caimari, totes dues pel comellar dels Albellons (Pujada al...
De Bot a Gandesa per camí rural

Des de l'esquerra, la Moleta, l'Agulla de Bot, la Falconera, darrera els Ports d'Arnes i més a la dreta la Muntanya de Santa Bàrbara, dessota la qual veiem Bot.  El matí...
Jean Gajac i la cova de Malaval (1).

La Grotte de Malaval és una de les cavitats excepcionals de França per les seves concrecions excèntriques, que alguns la denominen “el paradis blau”. En aquest bloc ja li...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via VILMANBAR.

18/07/17. Després de la intensa passada setmana, encarà arrosseguem mandra, quedem amb l’Armando per escalar, li va millor anar a Montserrat. Previsió de dia de...
Travesia Caligrafos - Gandara, 11km.

Més de 12km de travessada subterrània que constitueixen la mes llarga coneguda fins ara a l'estat espanyol.Boca de Calígrafos"SASITROKA SPELEO CANYONING. (2012/01/07)Después...
Més lluny i més amunt

Diedre Laffranque, V (270 m) Tossal del Molar Gran, Vall de Besiberri.Fa un parell o tres d'anys que per celebrar l'arribada de l'estiu ens n'anem al Pirineu a escalar alguna...
El carst salí de Namakdàn (2)

Vist el renovat interés pels carsts salins (Atacama, Mount Sedom, Rocher de Sel...) i especialment els Iranís amb la famosa 3N Cave arran de la publicació del darrer llibre...
Tepuis, coves i fauna. (Venezuela 4)

Continuant amb la sèrie dels carsts cuarcítics venezolans, avui inserim Venezuelan Tepuis ther caves and biota (subdividida en tres parts per la seva extensió), d'aquest...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (1)

Les coves de Santa Creu d'Olordra, situades a la Serra de Collserola, en terme de Sant Feliu de Llobregat son força interessants malgrat les seves modestes dimensions. Tenen un...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...
Jordi Jutglar al Peladet.

El més famos d'aquesta via és la súper bavaresa de 40 metres que hi ha al terçer llarg.A banda d'aixó la cinquena tirada també ens ha semblat guapa,el primer i el darrer...
Gorro frigi: com no la monprat

Algun dia s'ha de fer. Avui he quedat amb el Miquel Àngel que l'ha fet una fotimer de vegades i farà els llargs de navegació doncs és una via que es fa poc. Segurament per...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...
Naica, Estudis i vídeos.

Novament inserim documents sobre les coves dels Cristalls de guix de Naica. En una primera part dos recents treballs d'investigació i seguidament quatre vídeos d'aquesta...
GR1: Besalú - Melianta

El GR1 entra a la fase decisiva. En l'etapa anterior vam deixar enrere les muntanyes, després de moltes etapes de travessar serres prepirinenques, per entrar a les planes que...
Pels llavadors de Benissa

De sempre, la font i el llavador que m'ha resultat més pròxim ha sigut el de Santa Anna, per la berenà(da) anual i per qüestions familiars. Però també n'hi ha d'altres...
Alto del Garajonay (1.484 m)

No podíem tornar de La Gomera sense pujar al punt mès alt de l'illa, l'Alto del Garajonay (1.484 m). És un cim d'altitud modesta; tan modesta que alguns dels nostres...
Art Rupestre de les Muntanyes de Prades.

Com a continuació de l'apunt d'ahir properament presentarem documents de les troballes que es venen realitzant en multitud d'abrics de la comarca. Una bona part de les...
Volta dels tres cims a Tavascan (MBEAS3/4)

***Aquesta és una ben bona volta a l'accessible cubeta de Tavascan des de la petita i discreta estació d'esquí alpí i de fons. Té l'avantatge que gira amb el sol i es van...
Al Montaut (Pallars Sobirà)

***El dia abans des dels plans de Montgarri veiem la punyent vessant SO del Montaut neta de cap a peus. Ens hi aboquem el dia després. Malauradament l'estona d'aquella tarda i...
Al Pic de les Valletes (Cerdanya)

***Aquest hivern com continuï així serà d'aquells que abans que acabi ja el trobarem a faltar, .. quines neus! ara gaudint d'unes primaveres al punt, ara una pols tres...
Lucero del alba a la Roca Alta.

Via esportiva que ataca sense contemplacions unes plaques ben trempades. M'imagino que la via portarà pol.lèmica pel seu abundant equipament i perquè en algún punt va molt a...
GR1: Can Repunxó - Oix

Una etapa més, la setzena, del GR1. Avui hem recorregut camins entre boscos a cavall del Ripollès i l'Alta Garrotxa. El punt de partida ha estat Cal Repunxó, on vam acabar...
172 - Pas de sa Ginebrissa 14-2-2017

L'objectiu d'aquesta sortida era trobar un antic camí que apareixia a una foto que hem va passar l'amic d'aquest mateix bloc Adrià David. Ell la va copsar des de l'altra part...
Tepuis Venezolans, coves i fauna. (1)

Inserim, en dues parts, aquesta interessant monografia, tot agraint al seu editor les facilitats que ens concedeix per publicar-ho a la web.Venezuelan Tepuis. Their Caves and...
MONT-ROIG. PALA ALTA. Via MIQUELUCHI.

6/02/17. Avui anem a Alós de Balaguer, però el vent bufa de valent, ens entren els dubtes i decidim canviar l’objectiu. Posem rumb al Mont-Roig, bon refugi per quan bufa el...
Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...