2013

Escalar como si fuera la última vez

Pocs sacrifiquen treball, família, amics o conviccions pel neguit d'enfilar-se.Tot una vida convencional foragitada per tal d'escalar.Després de vint-i-cinc anys continuo...
Acròmion

19-09-2018 Monestir Gorros Magdalena Superior Via  : Acròmion Avui estem els tres, sembla que els nets ja van a les guarderies ..... ufffff que difícil això de ser avi...
Cresta Anyeller - Pic Rodó

Avui hem vingut a la Vall de Núria per fer una activitat relativament fàcil però força interessant. La cresta de l'Anyeller al Pic Rodó no és gens complicada, ja que...
De La Glère a la Campana de Cloutou

Una etapa de gran intensitat en la nostra travessia pel Néouvielle. L'etapa d'avui no preveia l'ascensió a cap cim però sí que calia superar quatre colls, passant per...
Serra de Catllaràs (1.670 m)

Dissabte 8 de setembre de 2018Anem a buscar bolets!Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: Segons el que es trigui a omplir el...
Turon de Néouvielle (3.035 m) en travessia

L'etapa d'avui era el que podríem dir l'etapa reina de la nostra ruta pel Néouvielle, ja que hem fet, en travessia, un dels cims més característics del massís, el Touron....
Els Frares de la Serrella

"En assolir la base de les parets de la Serrella, a mitja penombra, s’endevinava un paisatge solitari, retallat per una orografia força complicada. Els colors eren ara més...
MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via DE LA GAVINA.

27/08/18. Amb la Isabel anem amb la intenció d’anar a fer la via Gavina al Gorro Frigi. Ens trobem amb el Toni Cespedes, Ramir i Alfons al Monestir i pugem plegats cap a Sant...
Sa Cova des Fum (Formentera)

Passant uns dies d'agost a Eivissa, hem fet una petita escapada a Formentera. En aquesta illa no hi ha cap muntanya amb una mínima altitud però fins i tot en una illa com...
A la Raisam de l'Escolanet (Montserrat N)

**bones imatges de la enfilada a la Raisam, que en una visita anterior un tempesta propera que al final no va ser res en va fer baixar de l'R4. Aquest cop s'apunta a la festa...
Morral de Cabrafeixet i Punta de la Buinaca

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
GR5: Samoëns - Refugi Alfred Wills

L'etapa d'avui, la cinquena del nostre recorregut pels Alps francesos, ha estat molt interessant, amb diversos punts d'interès i amb el premi final d'una magnífica visió del...
Argilers de Campredó.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px...
Pic de Culfreda / Batoua (3.034 m)

20-21-22 de juliol de 2018Sortida final de temporadaHora de sortida: Cinc del matí.Ubicació: Comarca del Sobrarb.Temps aproximat: 10 h (18 km)Desnivell: 1.500 m...
Baixada del refugi Coldai

Avui, havia de ser l'etapa reina de la nostra estada a les Dolomites. Hem dormit en el refugi Sonino al Coldai, base d'operacions per a l'ascensió a la Civetta, un dels cims...
A la Easy Rider (Montserrat Nord)

***Escalem l'inevitable Easy Rider, de traçat elegant on no està permès caure allà on el grau és més fàcil, i toca navegar on tirades de cinquè o més.. la restauració...
Caldeirao Verde i Caldeirao do Inferno

La levada del Caldeirao Verde és una de les més populars de Madeira, al mateix nivell que la de les 25 Fontes que va ser la primera que vam recórrer a l'illa. Avui, darrer...
Pico Areeiro i Pico Ruivo

No podíem marxar de Madeira sense pujar el seu cim més alt, el Ruivo. És un cim modest, de només 1.862 metres, però és el més alt que hi ha en aquesta illa atlàntica i...
Pensionistes a l'Extrem del Montroig.

Aquesta via sempre ha estat envoltada de certa pol.lèmica.En el seu dia fou la primera via de la paret però no es va conformar a atacar el punt més dèbil de la paret sinó...
Torrent de la Corba

Hem tornat per tercera vegada al Torrent de la Corba, tot un clàssic del barranquisme amb passos espectaculars i avui força aquàtic. Hem volgut aprofitar que després d'una...
Pic de l'Aüt (2532 m.)

Segona ascensió a un cim d'aquells que es consideren "secundaris". Ni fa 3000 metres, ni es troba en cap llistat de cims per assolir, però si busqueu un pic solitari i amb...
GR7: Ermita del Grauet - Jorba

Hem tornat al GR7 per fer aquesta etapa per terres de la Catalunya Central, entre el Bages i l'Anoia. Avui l'etapa ens ha sorprès molt agradablement, ja que hem pogut gaudir...
Canal del Cavall i Serra de les Lluernes

Aquest mes de maig ha estat passat per aigua i ha deixat truncada abans d'hora la temporada d'esquí de muntanya. Per estirar les cames, avui he fet una excursió matinal a...
Tots al Trullo a La Corriu.

Una altra tarda ben aprofitada a La Corriu en una de les últimes vies obertes al lloc: la Tots al Trullo, potser una mica massa encaixada entre la canal herbosa de l'esquerra i...
Monteixo (2905 m.)

Tot i que enguany ha nevat molt, la neu va fonent molt ràpid. Encara és possible, però, trobar itineraris amb més o menys bones condicions per continuar fent alguna...
Serra de Queralt. La Vinya. Via Èlia.

Al sud de la serra de Queralt, a la zona de la Vinya, veiem que a la nova guia d'escalada de l'Alt Berguedà hi surt una via de 4 llargs anomenada Èlia. Així que, tan aviat...
La Cova del Cabrit i la Cova de l'Arcada

Avui hem fet una petita excursió matinal per Montserrat. La climatologia no donava per a més però hem volgut fer aquest petit recorregut montserratí malgrat que la pluja ens...
194 - Pas du Pi pel rafal d'Ariant 21-4-2018

Recórrer la regió de Mortitx és una dura prova de resistència per qualsevol excursionista. Els relleus abruptes d'aquesta zona representen una excepció a la serra de...

ROCAMAURA. Via DEL

ROCAMAURA. Via DEL "MAÑO"

25/04/18.  Avui al final ens ajuntem quatre, per quedar ja ens hem fet una mica d’embolic. Anem cap a l’Estartit, entre una cosa i un altre arribem tard a la...
Serenity a La Corriu.

Ja feia dies que volia tornar a La Corriu però després d'un hivern com aquest s'ha fet esperar. Teniem deures pendents que calia fer i, per rematar el dia hem fet la última...
EM Canals O Serra del Verd

***A la seva banda oest la Serra del Verd cau amb un regitzell de canals entaforades entre resalts de roca i boscos verticals... ganes de passejar-les amb els...
EM Circular Salòria - Bony de Trescul

***Aquest cop si es deixa enllestir aquesta bonica circular, llarga i amb quasi dos mil metres de desnivell d'anarinant gaudint de la bellesa i silenci del lloc. Neu des de...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...
Camino a Fisterra: Sta. Mariña - Hospital

Tercera etapa del camí a Fisterra. Després d'esmorzar a l'hotel Casa Jurjo, el transport de l'hotel ens ha portat fins a Santa Mariña, just en el punt on ahir vam acabar la...
Camino a Fisterra: Negreira - Sta. Mariña

Segona etapa d'aquesta ruta a Finisterre, plàcida i sense problemes com totes les etapes del Camí de Fisterra, on l'única dificultat és la llargada de les etapes si les...
Camino a Fisterra: Santiago - Negreira

Avui hem iniciat un nou camí, aquesta vegada per terres de Galícia. Es tracta del Camino de Fisterra, un apèndix o extensió del clàssic Camino de Santiago o Camí de Sant...
Adéu Pi

Adéu és una contracció de “amb Déu”. En un comiat, havent de deixar sola aquella persona, hom deia a l’altre “quedeu amb Déu”, i rebia la resposta “que Ell us...
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...