2013

A la Easy Rider (Montserrat Nord)

***Escalem l'inevitable Easy Rider, de traçat elegant on no està permès caure allà on el grau és més fàcil, i toca navegar on tirades de cinquè o més.. la restauració...
Pensionistes a l'Extrem del Montroig.

Aquesta via sempre ha estat envoltada de certa pol.lèmica.En el seu dia fou la primera via de la paret però no es va conformar a atacar el punt més dèbil de la paret sinó...
Torrent de la Corba

Hem tornat per tercera vegada al Torrent de la Corba, tot un clàssic del barranquisme amb passos espectaculars i avui força aquàtic. Hem volgut aprofitar que després d'una...
Pic de l'Aüt (2532 m.)

Segona ascensió a un cim d'aquells que es consideren "secundaris". Ni fa 3000 metres, ni es troba en cap llistat de cims per assolir, però si busqueu un pic solitari i amb...
GR7: Ermita del Grauet - Jorba

Hem tornat al GR7 per fer aquesta etapa per terres de la Catalunya Central, entre el Bages i l'Anoia. Avui l'etapa ens ha sorprès molt agradablement, ja que hem pogut gaudir...
Canal del Cavall i Serra de les Lluernes

Aquest mes de maig ha estat passat per aigua i ha deixat truncada abans d'hora la temporada d'esquí de muntanya. Per estirar les cames, avui he fet una excursió matinal a...
Tots al Trullo a La Corriu.

Una altra tarda ben aprofitada a La Corriu en una de les últimes vies obertes al lloc: la Tots al Trullo, potser una mica massa encaixada entre la canal herbosa de l'esquerra i...
Monteixo (2905 m.)

Tot i que enguany ha nevat molt, la neu va fonent molt ràpid. Encara és possible, però, trobar itineraris amb més o menys bones condicions per continuar fent alguna...
Serra de Queralt. La Vinya. Via Èlia.

Al sud de la serra de Queralt, a la zona de la Vinya, veiem que a la nova guia d'escalada de l'Alt Berguedà hi surt una via de 4 llargs anomenada Èlia. Així que, tan aviat...
La Cova del Cabrit i la Cova de l'Arcada

Avui hem fet una petita excursió matinal per Montserrat. La climatologia no donava per a més però hem volgut fer aquest petit recorregut montserratí malgrat que la pluja ens...
194 - Pas du Pi pel rafal d'Ariant 21-4-2018

Recórrer la regió de Mortitx és una dura prova de resistència per qualsevol excursionista. Els relleus abruptes d'aquesta zona representen una excepció a la serra de...

ROCAMAURA. Via DEL

ROCAMAURA. Via DEL "MAÑO"

25/04/18.  Avui al final ens ajuntem quatre, per quedar ja ens hem fet una mica d’embolic. Anem cap a l’Estartit, entre una cosa i un altre arribem tard a la...
Serenity a La Corriu.

Ja feia dies que volia tornar a La Corriu però després d'un hivern com aquest s'ha fet esperar. Teniem deures pendents que calia fer i, per rematar el dia hem fet la última...
EM Canals O Serra del Verd

***A la seva banda oest la Serra del Verd cau amb un regitzell de canals entaforades entre resalts de roca i boscos verticals... ganes de passejar-les amb els...
EM Circular Salòria - Bony de Trescul

***Aquest cop si es deixa enllestir aquesta bonica circular, llarga i amb quasi dos mil metres de desnivell d'anarinant gaudint de la bellesa i silenci del lloc. Neu des de...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...
Camino a Fisterra: Sta. Mariña - Hospital

Tercera etapa del camí a Fisterra. Després d'esmorzar a l'hotel Casa Jurjo, el transport de l'hotel ens ha portat fins a Santa Mariña, just en el punt on ahir vam acabar la...
Camino a Fisterra: Negreira - Sta. Mariña

Segona etapa d'aquesta ruta a Finisterre, plàcida i sense problemes com totes les etapes del Camí de Fisterra, on l'única dificultat és la llargada de les etapes si les...
Camino a Fisterra: Santiago - Negreira

Avui hem iniciat un nou camí, aquesta vegada per terres de Galícia. Es tracta del Camino de Fisterra, un apèndix o extensió del clàssic Camino de Santiago o Camí de Sant...
Adéu Pi

Adéu és una contracció de “amb Déu”. En un comiat, havent de deixar sola aquella persona, hom deia a l’altre “quedeu amb Déu”, i rebia la resposta “que Ell us...
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
Breu crònica de la marató de Barcelona

Satisfacció en acabar una nova marató. Foto: Marga PradasAhir vaig córrer la marató de Barcelona. Em costa plasmar en paraules el que vaig viure per tot el que la marató...
LIBRE en Montañesa (pared oeste)

Llibertat.Paraula encisadora que tot-hom s'apropia i alguns manipulen,rabiosament actual,compromesa,amb un punt de perill com el recull d'itineraris esplèndits d'aquesta...
Estany de Malniu (2.252 m)

Dissabte 24 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 5 h 30 m (13 km)Desnivell: 410 m (acumulat)Dificultat (1):...
Díedre Raspinell.

A nosaltres no ens ha acabat de fer el pes,sobretot perquè la roca no acaba de desempallegar-se del tot d'una capa de sorreta que et fan estar alerta a no patinar durant tota...
Xamaredumarentisa a Busa.

Típica via de l'Indi:recorregut atraient,roca sanejada i un reguitzell de xapes.La terçera tirada ens ha semblat molt guapa,la primera i la segona no estan malament mentre que...
Super gosa + el chico moñon

DIMECRES, 10 DE GENERAquest dimecres puc sortir desprès de molts dies sense fer-ho i amb un munt de quilos sobre per culpa de les festes.He quedat amb el Josep per fer una...
Triple Directa, 6b+ (265 mts), Paret del Doll

En dies de fred i vent, el Doll és una gran opció. Fa tal rasca que ens treiem tard la son de les orelles i a les 10 del matí encara voltem pel Pere. Ens sorprendrà la...
Turó de Port Vell (2.489 m) amb esquís

Una ascensió relativament fàcil, tornant a la Vall de Rialb, que ja vam visitar la setmana passada. Aquesta vegada la sortida se'ns ha complicat una mica per causes diverses...
Puig del Pam (2470 mts.)

Itinerari marcat al mapa IGN Francès.El mateix recorregut amb el Suunto Traverse.Just avui fa una setmana vàrem poder veure amb la Teresa la cara sud del Puig del Pam (2470...
Pic de Besalí (2.639 m) amb esquís

Avui hem iniciat la temporada d'esquí de muntanya amb l'acensió al Pic de Besalí, a la vall de Rialb. Aquest cim és com el germà petit del Pic de Font Blanca, que domina...
La Travessia d'Agulles

Avui he fet novament la Travessia d'Agulles, un recorregut amb alguns passos equipats per la part alta de la Regió d'Agulles, a Montserrat. L'objectiu no era pròpiament la...
Cova de les Rondes (segon intent)

Els seguidors del blog deuen recordar que al febrer de 2016 vam fer una exploració a la Cova de Les Rondes, situada a prop de la població de La Llacuna. En aquella ocasió la...
Matanegra

El Serrat de Matanegra és la carena que separa la vall d'Àssua de la vall de Baiasca. Com indica el seu nom, és una zona plena de bosc, molt visible des de Sort. Podem dir...
GR7: Fórnols - La Coma

L'etapa d'avui del GR7 ha estat molt singular a causa de la climatologia. Justament ahir, quan la Magda va trucar al Molí de Fórnols, on teníem previst esmorzar, ens van dir...
Torrent de la Font Seca

Una magnífica matinal a Montserrat amb el descens d'un barranc, relativament fàcil però amb un gran ambient montserratí. El Barranc de la Font Seca és la continuació del...

El Peligro de Cámara de Acción en el Casco que No Sabías

¿Eres de los que te gusta grabar videos molones y música de fondo discotequero con la GoPro fijado en el casco? ¡Tienes que leer esto! Michael Schumacher ¿Recuerdas al...
Tossa d'Espinau (1086 m). A l'ombra del Mont.

IntroduccióUs proposem una ruta per camins poc trepitjats a cavall entre l'Empordà i la Garrotxa. La Serra de les Corones, té la Tossa d'Espinau com a punt culminant i queda...
El voluntariat del Pirenaic

Escrit publicat al Butlletí 480 del Club Excursionista Pirenaic (Octubre, 2017). Sembla una redundància parlar de voluntariat en el si d’una entitat com el Club...