2013

La tardor de nebjeperura

DIJOUS, 17 DE SETEMBRE Tenia aquesta via a la llista de pendents des de l’any 2013 . Aleshores amb el company VISA varem anar-hi però a la segona tirada ens equivocarem i...
Cresta “Tió Maria”

10-09-2020 Sant Llorenç de Montgai Via :  Cresta “Tió Maria” Ha estat uns dies de pluja assentat confortablement al sofà de casa veient el cel negre i el aigua...
La primavera que ens van robar

Dioni, 6a (160m) Roc dels Collars, Canelles.Corria l'hivern del 2020 i, innocents nosaltres de no saber que ens clausurarien, ens en vam anar a escalar. Tocava esquiar, però la...
Per la catalunya nord: cova d'anes

Ascensió a la roca GeleraAprofito uns dies per anar a la Catalunya Nord. La principal escusa és anar a tatxar alguns cims de la llista dels 100cims de la FEEC.En aquesta...
Ni sueur ni peur, el nom ho diu tot

Ni sueur ni peur (ni suor ni por). El nom ja ho diu tot. És d'aquestes vies que s'obren, molt a França on sembla que no hi ha tanta discussió com aquí, vies per...
GR5: Val d'Isère - Bonneval-sur-Arc i més...

Avui hem fet l'etapa reina d'aquesta temporada del GR5, el camí de gran recorregut dels Alps Francesos. Aquesta etapa supera el Col de l'Iseran deixant enrere la vall de...
Aiguille de la Grande Sassière (3.747 m)

L'Aiguille de la Grande Sassière és una gran muntanya. Està situada en el límit entre França i Itàlia, a cavall entre la Vall de l'Isère, a la Vanoise, i el Parc Nacional...
GR5: Tignes-le-Lac - Val d'Isère

Hem tornat als Alps, concretament a la Vanoise, per seguir amb el recorregut del GR5, el camí de gran recorregut dels Alps Francesos. L'any passat vam acabar el nostre...
Pic d'Aspe (2645 mts.) des de la Vall d'Aisa.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui vaig a fer un cim del Pirineu Aragonès que no arriba als 3.000 mts. i que durant els anys que em vaig dedicar a fer...
Pics de Medacorba i Roca Entravessada

Hem fet una escapada a Andorra per pujar un dels cims més característics del Principat, el Medacorba. És un cim singular, al límit entre l'Ariège, Andorra i la Vallferrera....
La Fullatera, via Ni sueur, ni peur

24.06.20  Aprofitant una estada a Llívia i la reobertura de la frontera amb França, retornem als paisatges pirinencs que feia tant de temps que no trepitjavem. Ens...
La via Escorpí arriba al cim

L'any 2013 vaig obrir la via de l'escopí, una via de dues tirades que acabava a la R.1 de la via Amics de Malanyeu que havia obert amb en Francesc Suñol l'any 2011.Ara, 7 anys...
Canfranc - Tobazo - Via Tobazogan - 04/07/2020

Ens havíem marcat com objectiu fer dues vies en el cim del Tobazo; la via Valle de Canfranc i la Tobazogan, però desprès vàrem obrir la via Torrijo i també la vàrem posar...
Temps era temps

Dimecres 29 d’abril de 2020 – 46è dia de confinament (48è a Igualada)Hora de sortida: 12 hPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps aproximat: 1...
Pic de Monestero (2.877 m), amb esquís

Abans de les set del matí ha sonat el despertador en el refugi Josep Maria Blanc, on hem passat la nit. Encara era fosc però es veia una infinitat d'estels anunciat que avui,...
Bony Manyer sud i Roc Lliçà (Cerdanya)

**Reprenem la visita al lloc per completar la baixada a la bonica pala SE del Roc Lliçà, curta preciosa i pendent, repetint el pas pel Bony del Manyer Sud de...
El frare gros: via blava?

Quedem amb els companys anar a fer la Normal al Frare Gros. Sense saber-ho em conviden a anar a l'única via blava que em quedava per escalar. Valoració: això és una via...
Neus de Tavascan...

***a les portes del canvi d'any voltem un parell de dies per l'olla de la Pleta del Prat, molt ben coberta de neu a cotes altes (inici de la neu des del refugi), amb gruixos i...
Agulla de l'Arbret, via Aresta Brucs

26.12.19  Des que a principis d’aquest mes de desembre vam escalar la Filigrana, que ens vam quedar amb les ganes de pujar també a la Mitra, més coneguda com l’Agulla...
Tossal Mercader i Pic de Querforc, amb esquís

Avui hem fet l'ascensió a aquests dos cims, relativament fàcils però amb un gran panorama, situats al costat del Col de Puymorens, al límit entre la Cerdanya francesa i...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
El Escalerón i la Raya

Avui hem fet una petita excursió per la Serranía de Cuenca, concretament per la zona de la Laguna de Uña, un dels paratges més singulars d'equesta zona. L'itinerari triat...
Cabra Boja a Vilamala.

Avui no era dia per escalar a Vilamala però feia massa dies que posposàvem la repetició d'aquesta nova via amb un dels seus oberturistes, així que amb un ull vigilant el cel...
Fotogaleria (escalades diverses)

Escalar significa compartir en el sentit més ampli de la paraula. Compartim moments alegres i tristos, fred i calor, cansament, eufòria, projectes i, sobretot, records. Els...
La maria de ca l'anglada

DIJOUS, 28 DE NOVEMBREAquest mes de novembre esta resultant molt estrany, entre la recuperació, els dies de pluja i els compromisos familiars, quasi no he pogut sortir a...
Pegotrail,bona cursa!

Arriba la segona cursa del Circuit Trail al poble de Pego i el seu perfil era dels que m'agraden,dos pujades fortes i dos baixades corredores. En el record la meua...
Gaudint del silenci

Invasió Siberiana, 6b (140 m) Paret de l'observatori, Àger. Sis anys enrere el plaer de silenci ens captivava de cap a peus. El silenci en aquestes contrades significa la...

15 anys de... la Bikini al Serrat dels Monjos.

Segurament després de la Guateque i la Picnic, la Bikini sigui la tercera clàssica del Serrat dels Monjos a Montserrat. Jo vaig fer la meva repetició avui farà 15 anys i...
214 - Ets Homonets i sa Falconera 19-10-2019

Podríem dir que aquesta ruta és la més exposada i vertiginosa de senderisme que es pot fer a Mallorca. Dic senderisme perquè hom no pot anar assegurat, ja que no hi ha on...
Via blava a la pastereta

He decidit que faré totes les vies blaves de Montserrat. Ja tinc fetes la GEDE al Gorro Frigi, Esperó de Llabeig al Bisbe i la via normal de la Torta, Miranda del pas del...
Cresta dels Racons

La Cresta dels Racons separa els dos cims bessons del mateix nom: el Pic del Racó Gros (2.779 m) i el Pic del Racó Petit (2.785). Curiosament, els noms dels cims no concorden...
Matagalls Montserrat - Cargolet - 15/09/2019

Un cop més l'Ita, la Quima i La Rosa han fet la Matagalls - Montserrat, una prova de resistència que ha superat, com sempre amb una nota excel·lent. S'ha han passat bé, i...