2013

Temps era temps

Dimecres 29 d’abril de 2020 – 46è dia de confinament (48è a Igualada)Hora de sortida: 12 hPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps aproximat: 1...
Pic de Monestero (2.877 m), amb esquís

Abans de les set del matí ha sonat el despertador en el refugi Josep Maria Blanc, on hem passat la nit. Encara era fosc però es veia una infinitat d'estels anunciat que avui,...
Bony Manyer sud i Roc Lliçà (Cerdanya)

**Reprenem la visita al lloc per completar la baixada a la bonica pala SE del Roc Lliçà, curta preciosa i pendent, repetint el pas pel Bony del Manyer Sud de...
El frare gros: via blava?

Quedem amb els companys anar a fer la Normal al Frare Gros. Sense saber-ho em conviden a anar a l'única via blava que em quedava per escalar. Valoració: això és una via...
Neus de Tavascan...

***a les portes del canvi d'any voltem un parell de dies per l'olla de la Pleta del Prat, molt ben coberta de neu a cotes altes (inici de la neu des del refugi), amb gruixos i...
Agulla de l'Arbret, via Aresta Brucs

26.12.19  Des que a principis d’aquest mes de desembre vam escalar la Filigrana, que ens vam quedar amb les ganes de pujar també a la Mitra, més coneguda com l’Agulla...
Tossal Mercader i Pic de Querforc, amb esquís

Avui hem fet l'ascensió a aquests dos cims, relativament fàcils però amb un gran panorama, situats al costat del Col de Puymorens, al límit entre la Cerdanya francesa i...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
El Escalerón i la Raya

Avui hem fet una petita excursió per la Serranía de Cuenca, concretament per la zona de la Laguna de Uña, un dels paratges més singulars d'equesta zona. L'itinerari triat...
Cabra Boja a Vilamala.

Avui no era dia per escalar a Vilamala però feia massa dies que posposàvem la repetició d'aquesta nova via amb un dels seus oberturistes, així que amb un ull vigilant el cel...
Fotogaleria (escalades diverses)

Escalar significa compartir en el sentit més ampli de la paraula. Compartim moments alegres i tristos, fred i calor, cansament, eufòria, projectes i, sobretot, records. Els...
La maria de ca l'anglada

DIJOUS, 28 DE NOVEMBREAquest mes de novembre esta resultant molt estrany, entre la recuperació, els dies de pluja i els compromisos familiars, quasi no he pogut sortir a...
Pegotrail,bona cursa!

Arriba la segona cursa del Circuit Trail al poble de Pego i el seu perfil era dels que m'agraden,dos pujades fortes i dos baixades corredores. En el record la meua...
Gaudint del silenci

Invasió Siberiana, 6b (140 m) Paret de l'observatori, Àger. Sis anys enrere el plaer de silenci ens captivava de cap a peus. El silenci en aquestes contrades significa la...

15 anys de... la Bikini al Serrat dels Monjos.

Segurament després de la Guateque i la Picnic, la Bikini sigui la tercera clàssica del Serrat dels Monjos a Montserrat. Jo vaig fer la meva repetició avui farà 15 anys i...
214 - Ets Homonets i sa Falconera 19-10-2019

Podríem dir que aquesta ruta és la més exposada i vertiginosa de senderisme que es pot fer a Mallorca. Dic senderisme perquè hom no pot anar assegurat, ja que no hi ha on...
Via blava a la pastereta

He decidit que faré totes les vies blaves de Montserrat. Ja tinc fetes la GEDE al Gorro Frigi, Esperó de Llabeig al Bisbe i la via normal de la Torta, Miranda del pas del...
Cresta dels Racons

La Cresta dels Racons separa els dos cims bessons del mateix nom: el Pic del Racó Gros (2.779 m) i el Pic del Racó Petit (2.785). Curiosament, els noms dels cims no concorden...
Matagalls Montserrat - Cargolet - 15/09/2019

Un cop més l'Ita, la Quima i La Rosa han fet la Matagalls - Montserrat, una prova de resistència que ha superat, com sempre amb una nota excel·lent. S'ha han passat bé, i...
PIC MALL PINTRAT (2842m)

Alçada mínima: 1763mAlçada màxima: 2842mDistància: 7,8 kmTemps empleat: 6h15m (aturades incloses)Desnivell + : 1033mDesnivell - : 1033mEl Mall Pintrat o també anomenat...
PIC DE SUBENUIX (2950m) per la Vall Fosca

Alçada mínima: 1760mAlçada màxima: 2950mDistància: 24,2 kmTemps empleat: 10h45m (aturades incloses)Desnivell + : 1483mDesnivell - : 1483mFeia massa temps que no tornava a...
Torrent Fondo de Moritx

El Torrent Fondo de Moritx és un dels barrancs més interessants de tota l'illa de Mallorca. Tot i que el descens és curt, baixa encaixonat formant gorgs i salts amb un...
Puigmal des de la Ribera d'Er

12.07.19  Fa quatre estius vam pujar al Puigmal, i als altres cims que porten aquest nom, des de la Cerdanya, tot pujant i baixant per la petita vall o comella...
El Pas del Duro

El Pas del Duro és un itinerari equipat que porta al fons del torrent del Gorg Blau, el barranc més interessant de tota l'illa de Mallorca i un dels millors d'Europa. El pas...
Gorra Frígia, via Ana Marisa Correia

26.06.19  Just a l’inici de l’onada de calor més severa dels darrers anys, decidim anar a escalar a Montserrat però escollint molt bé allà on anem per tal d’estar...
Una passada de mundial!!!

27 i 28 de juliol, 16è Campionat Mundial de Rogaine a La MolinaThe Wild Boar Trio: 147 punts (24 fites) 23-52-52 Categoria MSV (homes Superveterans)19-35-34 en moviment 58,8...
GR5: Refugi de Rosuel - Tignes

Amb aquesta etapa del GR5 hem entrat de ple a la Vanoise, una de les zones més atractives dels Alps francesos, on hi ha un gran parc natural que, conjuntament amb el parc...
Ascensió al Sorapis (3.205 m)

Una gran ascensió a un dels gegants de les Dolomites. La Punta Sorapis és el punt més alt del massís del mateix nom i és una muntanya ferètsega i solitària. L'ascensió...
Pic de Baiau (2886 m.)

Indiscutiblement la Vall Ferrera és, per mi, un de les més boniques del Pirineu. Deixant de banda que és la porta d'accés a la Pica d'Estats, podem trobar rutes a diversos...
Ascensió a la Cima di Coldai (2.403 m)

Curta i fàcil ascensió que hem realitzat com a complement de l'etapa inicial de la nostra estada a les Dolomites. Avui el pla previst era arribar al refugi Adolfo Sonino al...