2013

Volta a la Moleta de Pastoritx

Valldemossa des del mirador des MirabòUna agradable excursió matinal pels voltants de Valldemossa. Itinerari: Valldemossa - Cases de sa Coma - mirador des Mirabò - pou de neu...
Via gutierrez, el puto amo, a abella de la conca

Tornem a escalar a Abella de la Conca amb el PInto. La via d'avui és Gutièrrez, el Puto Amo. És una via dedicada de Los Galls al company Joan Gutiérrez que és segurament...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...
Cap de Boumort i Cingles de Pessonada

Avui hem fet una sortida amb dues fases ben diferenciades. En realitat podem dir que han estat dues excursions: una matinal, en realitat de matinada, i l'altra de matí i tarda....
La Codolosa Central

La Codolosa CentralUn racó agradable per fer una matinal, rapida o un capvespre agradable.Aproximació  :El  camí, que se esta imposant, surt de la part superior de...
Deià - Llucalcari - Camí dels Pintors

Camí de CastellóAgradable passejada circular que parteix de Deià pel camí de Castelló. Des de la font de les Mentides, per una pista asfaltada, baixem fins a Llucalcari....
Taga (2040 m.) i Puig Estela (2013 m.)

Fa uns anys, anar al Ripollès des del pla de Lleida era tota una aventura. Amb cotxe, un llarg viatge, i amb transport públic, una epopeia només reservada per als més...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
Perturbats Mentals a Busa.

Escalar al vessant sud de Busa a l'estiu és un privilegi i lluny queda ja la calorada de la setmana passada. També és un privilegi veure escalar companys llargs de corda que...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
VIaNoVa! Els ventres de Busa,103m 6a+

***Enllestim en el dia aquesta obertura neta resseguint la darrera gran fissura pendent de la cara nord de Busa, a la presó de Capolatell. Escalada del lloc, austera i...
Ruta fentmarxa pel terme de Benissa

Aquesta ruta no és actual però al discòrrer quasi tota per terme de Benissa no volia deixar l'oportunitat de donar-li difussió.Va ser una gran ruta caminant de 38 km la que...
Penya rueba: l'encant de dos diablos en el corazon

Amb el Pinto havíem quedat per anar al Pirineu però la previsió del dia no ens acompanya així que abans d'agafar el cotxe hem de buscar un plan B. Veiem que l'únic lloc que...
Els Àngels

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Aparcament-Coll de la Magrana-PK 14 GIV-6703-Vessant nord puig d'en Llac-Puig Redó-Puig...
Jean Gajac i la cova de Malaval (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...DIVERSITÉ DES CONCRÉTIONS DE LA GROTTE MALAVALDonnées fournies par Daniel ANDRE (2014) , illustrées (Alain Jacquet) et complétées...
Grotte du Faubourg. Fuilla.

Inserim un article publicat per Gabriel Hez a Spelunca (2013) i una selecció de fotografies d'en Olivier Dufourneau del 2008 sobre la Grotte de Faubourg al Mont Coronat de...
GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
Buscant l'ombra a Canalda.

La part dreta de la paret de Canalda te la ventatge de quedar a l'ombra durant la tarda i, això a l'estiu, és perfecte per poder-hi fer una via sense passar calor. Com hem fet...
Ascensió a la Punta Giordani (4.046 m)

Avui hem acabat les nostres activitats en el massís del Monte Rosa amb aquesta senzilla ascensió a un dels quatremils més asequibles dels Alps. En realidad es tracta d'un cim...
Refugi Quintino Sella al Felik

En el nostre primer dia d'activitat al Monte Rosa hem fet l'aproximació al refugi Quintino Sella al Felik, una magnífica base d'operacions a la vessant italiana del Monte...
Thornhill Cave. USA.

Adam Haydock, espeleòleg dels USA / Chicago és un fotògraf amb multitud d’imatges a la web. En l’apunt d’avui hem fet una selecció de les seves imatges a la Thomhill...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
Via MOSSÈN TRONXO a la Serra de Queralt. Berga

Diumenge 2 de juliol de 2017Hi han dies que les coses no surten com un voldria però ens conformem doncs som previsors i portem que anem a un lloc desconegut portem un plan "B"....
MONTSERRAT. EL BISBE. Via REINA D'ESCÒCIA

20/06/17. Des de què és va obrir aquesta via la tenia a la llista, eterna,  de les pendents, quasi oblidada, la restauració/re-equipament  del 2013 la va tornar a...
El carst salí de Namakdàn (2)

Vist el renovat interés pels carsts salins (Atacama, Mount Sedom, Rocher de Sel...) i especialment els Iranís amb la famosa 3N Cave arran de la publicació del darrer llibre...
Costo de Agosto a Busa.

Atrevida i espectacular via que supera el caracterísitc sostre que domina aquest pany de paret amb un llarg força acrobàtic. La roca és l'habitual de la paret amb trams...
Aresta Brucs a l'Ou de Colom.

Potser és la millor opció per pujar al cim de l'Ou de Colom, amb un primer llarg que es pot fer en lliure i el segon on ens haurem de penjar dels seguros, alguns d'ells una...
Escalades a la Sala de la Verna (PSM).

El punt final que representà les primitives exploracions de la Sima de la Piedra de San Martín era la colossal Sala de la Verna.Amb l'obertura del túnel per l'aprofitament...
El riu enigmàtic a la BU-56. Larra.

Inserim l'esplèndida memòria Campaña Larra 2016 de la Unión de Espeleólogos Vascos al "Rio Enigmático" de la Ilaminako Ateetako Leizea "BU56", tot adjuntant diverses...
Drons i espeleologia, vídeos (3)

Notes anteriors a l'Espeleobloc:http://espeleobloc.blogspot.com.es/2016/11/drones-i-espeleo.htmlhttp://espeleobloc.blogspot.com.es/2013/11/drones-i-espeleologia-2.html
Aresta Brucs al Periquito

El Periquito és d'aquestes agulles discretes de Montserrat, que queden a l'ombra de les agulles més grans, en aquest cas de l'Ou de Colom i la Xepa. Nosaltres la vam conèixer...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Cutreclub a l'Esquena del Ninet.

Via que va resseguint un conjunt d'esperons que porten a la base del Ninet. La majoria de llargs són molt semblants, comencen verticals i a la part de dalt tomben fins que...
De l'Alt Penedès a l'Anoia

Aquest cop hem anat a buscar uns geocatxes a prop de casa, entre Vilafranca i Igualada.De Vilafranca i per camins estrets i asfaltats fem cap a l'Església de Santa Maria de...
MONTREBEI. PARET DE CATALUNYA. Via DEVOTS.

13/05/17. Aviem quedat amb el Juan Carlos per anar a la Paret de Catalunya i també s’apunta el Josep Estruc. Posem rumb cap a Ponent una vegada més...parada obligada al Bar...
Jardí botànic a Busa.

Una de les tres clàssiques de tota la vida a Busa juntament amb la Maneras de Vivir,Costo de Agosto i la Shangri La.En conjunt m'ha agradat per ser força...