Aventura a la Canal Roja

La Canal Roja, també anomenada Tres en Ratlla, és el típic barranc sec montserratí, molt vertical i estret. Comença amb destrempades i ràpels d’entre 5 i 15 metres,...

Sortida compartida amb joelette a Masquefa

Gran dia de germanor en aquesta jornada de joelette organitzada pel Club Excursionista Anoia, de Masquefa. Varem poder gaudir d’un indret diferent, ombrívol i selvàtic,...
El Clot del Cargol i el Pou de la Portella

Una jornada montserratina de gran intensitat en un dia gris i plujós però que ens ha permès fer fins a tres activitats en el magnífic terreny de joc de la muntanya de...
Silvretta: una altra perla alpina (VI)

Rote Furka (foto: Eduard Villares)Amb les forces renovades després de recuperar la companyia de tot el grup, encarem una nova etapa en territori suís. La única circumstància...

Aerogel vs Pluma – Ropa de Montaña

Aerogel es un supermaterial que ha llegado a aplicarse en ropa de montaña. ¿Cómo es comparado con la pluma? ¿Qué es Aerogel? Aerogel es un supermaterial es un gel donde se...
Boy-Roca a la Trompa de l'Elefant

La Boy-Roca no és una difícil, però si que és una via maca. Ho reconec. Feia uns 35 anys que la vaig fer per primera vegada, amb els burils antics, acompanyat d'un escalador...
Els miradors de les Fogueroses

14.05.19  Les Fogueroses constitueixen un dels indrets més ferèstecs i atractius del massís de Sant Llorenç del Munt. Es tracta d’un conjunt de cingles i agulles...
Peña Predicadera

Aragó Peña PredicaderaAmb CotxeUn massís força interessant relativament ven comunicat, venint de Barcelona i / o Lleida tot per autopista (gratuïta) fins a escassos 9 km...
Via Pepe el Chino al Bolet.

Curta,ràpida i resultona.La veritat és que a tots tres ens ha agradat molt.La graduació és molt benèvola,l'escalada variada,la roca bona,l'equipament generós i la caminada...
Tuc de carants i pic roi

Som a finals de temporada i la neu comença a desaparèixer de la muntanya a marxes forçades, malgrat això hem decidit tornar aquí a la Vall de Boí per tancar la temporada...
Malalts de Roca

15 –05-2019 Malanyeu Paret del Davessó Via : Malalts de RocaCom alguns de vosaltres sabeu soc un “QueMacu”  declarat, el millor poble del mon es el meu, Barcelona i...
Silvretta: una altra perla alpina (V)

Piz Buin, entre núvols (foto: Pep Montes)Passada la preocupació i la incertesa a causa de la fixació trencada, amb un nou equip d'esquí llogat i la possibilitat d'haver...
Martinetti a la paret de la Formiguera

Del cim de l'esperó sud, agafem un caminet que va cap a l'oest seguint la carena, fins que comença a baixar i creua el que que puja des de la carretera. Llavors en poca estona...

XXXII Cursa de l’Alba i VI Marató: missió acomplerta

Un altre any hem acomplert el repte: missió acomplerta! Una jornada que ja és una referència ineludible al calendari de Collbató. No ens cansarem mai de repetir que això no...

Vàries entitats comparteixen l’experiència joelette

Avui hem participat en la 2ª Festa Inclusiva d’Olesa de Montserrat. Finalment el temps ens ha permès realitzar aquesta sortida que hem compartit els companys del Grup de...
Turons de la Segarra

var Latitud_sortida = 41.626990; var Longitud_sortida = 1.341355; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Esperó de l'ana

DIMECRES, 15 DE MAIGPer aquest dimecres sembla que hi ha quòrum per sortir a escalar, a principis de setmana surt la proposta d’anar a Alos de Balaguer per fer una nova via ,...
Montagut (963 m.)

var Latitud_sortida = 41.351073; var Longitud_sortida = 1.363067; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via ferrada de Penyaflor

5.05.19  El primer diumenge de maig, la colla de “ferrateros” anem a fer una via que puja a una muntanya amb un nom molt adient per aquesta època primaveral: la...
GR7: Tivissa - Coll de Miravet

Una etapa singular del GR7 que ens ha portat fins a l'Ebre. Avui no hem travessat el riu però hem arribat a la riba i l'hem vorejat durant una part del recorregut. Ha estat una...
Volta al Puigsacalm

Dimecres 15 maig 2019Sant Privat d'en Bas (Àrea recreativa Els Pins), Santuari de les Olletes, Ermita de Santa Magdalena del Mont, Puig dels Llops, Puigsacalm, Puigsacalm Xic,...

La VF Teresina tanca definitivament

Disgustat i insultat, així és com em sento després de saber que la VF Teresina de Montserrat tanca definitivament i serà desmantellada. Feia mesos que després d’una...
Es Castellàs i es Castell des Moro

Camí de pujada a ses PlanesLa construcció ancorada a la roca d’època musulmana del castell del Moro es coneix també com a castellet del Molí. La seva funció era...
Pel Ripollès i l'Osona

Abans que res, un bon esmorzar de forquilla a Can Villaura, a tocar de Ripoll.Sortim cap a la zona de Montesquiu per tot vorejant la riera de Vallfogona arribar-nos a l'N-260a...
Ressenyes de la Falsia Fàcil.

La Falsia consta de dos subsectors fàcil i difícil o dreta i esquerra respectivament. Aquests dos sectors es troben separats per un centenar de metres.Nosaltres tant sols hem...
L'última de la temporada al Puigmal

Ja fa setmanes que anem dient que s'acaba la temporada d'esquí... i ara sí, guardem les foques fins la temporada. Ha costat perquè portàvem unes darreres esquiades amb neu...