Voltants de Lluc

Una excursió matinal i circular sempre per camí. Des de l'aparcament de Monestir, anem cap a les cases de Menut per un camí de terra. Per pista asfaltada de camí cap a...
Per la Valldonzella amb bicicleta

11.02.18  Aprofitant una treva de bon temps dins d’aquest periode de meteorologia tan adversa, les Isabels ens trobem a la plaça del Doctor Andreu, on hi ha l’estació...
Volcà de la Crosa. Buscant el bon temps.

IntroduccióEntre Aiguaviva i Vilobí, a tocar de Sant Dalmai, hi ha el Volcà de la Crosa. Forma part de la gran zona volcànica que s'extén més enllà de la Garrotxa i que...

Per la Pedrissa i l'ombria de BèrniaAquesta ruta per a mi és de lo milloret del terme de Benissa llevat de crestejar Bèrnia que és lo més.Començem als Lleus Dani,jo i...
La força tel·lúrica del castell dalmau

Hi ha racons que desprenen una força especial. El Castell Dalmau és un paratge d'aquest. Si no perquè un pedrot com aquest té la fal·lera de 18 vies. Si doneu el tomb per...
Serra de Castelltallat

var Latitud_sortida = 41.829443; var Longitud_sortida = 1.751698; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Montseny sota la neu

El febrer de 2018 ha omplert de neu el Montseny i ens ha permès de gaudir-lo enmig d'una nevada (el dia 8) i d'una jornada assolellada (el dia 15), la qual ens ha permès fer...
El plaer de la fissura sam

Inici via. Foto cedida per TunicaPrimer de tot, deixem les coses ben clares. Jo no vaig fer aquesta via i em vaig quedar al peu de la via parlant amb en Josep Maria Tunica,...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
Via DEL CALUMET a la Placa dels Roofs. Els Ecos

Dissabte 10 de febrer de 2018La Placa dels Roofs es una paret que hi ha a la regió dels Ecos solcada de'uns quants itineraris, la majoria de molt grau, tipus escalada...
El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...
EM, nevada màgica als Prepiris

***treient suc a les entranyes del massís, dies non stop de mirar d'enfarlopar-se fins la punta del nas, gaudint d'aquesta nevada màgica de metre i més en poques hores i...
GR5: Montseny - Collformic

He de reconèixer que si em preguntessin quina muntanya que no conec voldria conèixer, el Montseny no estaria -almenys fins ara- entre les meves prioritats. Però com...
Castell d’Esponellà (271 m)

Dissabte 10 de febrer de 2018Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Pla de l’Estany.Temps aproximat: 2 h 45 m (9 km)Desnivell: 200 m (acumulat)Dificultat (1):...
Sant Llorenç, via Punta d'en Serreta

31.01.18  En ple hivern, i a la recerca de les cares sud, al Pau se li acut de tornar a Sant Llorenç del Munt on, ja fa quasi un any, vam pujar la via Aresta dels Cavalls....
Parets aragoneses

Setembre de 2017, vam carrergar la furgo per fer quilòmtres i recòrrer el territori basc. Però de camí, tant d’ anada com de tornada, vam  fer una parada ben...
Pels camins de la comuna de Bunyola

Com cada any a la tardor, amb el grup excursionista de l'associació de veïnats de Pòrtol, fem una volta per la muntanya comunal de Bunyola. Aquesta és una agradable...
Muntanyes de Ripollès; Llaers - Llaers

mapaper la cau, milany, les baumes del burbau i el teixidorsortida de pujador del Castell, anar cap el panteó, tot el camí esta marcat amb ratlles grogres
Barranc fondo. via

Barranc fondo. via " Malalts de Roca"

ressenya de laTotxa Petra.Aquest dissabte tornem al barranc fondo a on la setmana passada hi vàrem veure un parell de vies. Amb informació trobada a la xarxa ens hi apropem...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Albarca – pi de la Carbasseta (1.164 m)

Dissabte 3 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 5 hDesnivell: 400 m (acumulat)Dificultat (1): Normal.Programa:...
Jugant al voltant de la  feixa del pas nou

Jugant al voltant de la feixa del pas nou

Quan l'altre dia vaig pujar pel que vaig anomenar Canal del Pas Nou ja em vaig mirar aquesta possible feixa però com estava nevat vaig preferir-la deixar-la per un altre...
Parcs del Foix i d'Olèrdola

var Latitud_sortida = 41.263182; var Longitud_sortida = 1.633632; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Congost de Fraguerau (670 m)

Dijous 1 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h (11,5 km)Desnivell: 350 m (acumulat)Dificultat (1):...
Pantans d'en Llobet. Vidreres- Vidreres

Excursió realitzada el 28/1/18Senzilla i agradable caminada pels voltants de Vidreres, que ens permet acostar-nos al Castell de Sant Iscle i Santa Victòria i als Pantans d'en...
Circular per Siurana

27.01.18  En la primera sortida col·lectiva de l’any, una quarantena de companys ens hem aplegat aquest dissabte al pantà de Siurana per fer una excursió pels cingles...
PIC DE LA MINA 2683m, amb esquís.

31/01/18. El Pic de la Mina és un dels Pic clàssics de fer amb esquís, avui amb un dia esplèndid ens hi arribem. Anem fins el coll de Pimorent 1915m, on aparquem. Després...
El Puig de Tiula

Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...

És de Vangelis

Per si us ha passat com a mi, que veient qualsevol capítol del Caminant per Catalunya, a qualsevol de les emissores de televisió de la Xarxa, us heu preguntat de qui és...
Circular al Pic de la Coma del Forn (2685 m.)

Els altres cops que havíem pujat al Pic de la Coma del Forn hi havíem anat sempre per la ruta més curta i directa. Des de l'estació de Tavascan cap a l'estany de Mascarida i...
LA MUSSARA. Via EL PREU D'UN SOMNI.

27/01/18: El divendres ha plogut de valent, teníem un pla A què el deixem per més endavant. Com a pla B surt la Mussara, avui és la primera vegada què escalarem plegats amb...

11/02/18 Montagut - Puig Formigosa

Sortida a l’ALT CAMP  - Montagut - Puig FormigosaLLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal...
Circuit per la Tossa de Montbui (636 m)

Dissabte 27 de gener de 2018Dinar del 20é aniversariHora de sortida: 2/4 de 10 del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 1 h 30 m (4,5 km)Desnivell: 110 m...
Raquetes al Capcir

En aquest hivern estem gaudint d'uns paisatges fantàstics per fer excursions en raquetes gràcies a l'abundància de neu al Pirineu. Aquí teniu dues imatges de l'itinerari que...