Olan, cim central, corredor SE

L'Olan és un dels cims més interessants del massís dels Ecrins, amb una paret nord (1.100 m) on només hi escalen els millors, i cap vessant fàcil. Las nostra intenció...
Torrent del Grau de l'ós

Aquest dissabte hem fet una caminada amb la família que ha començat a la boca Nord del Túnel.Aquesta ruta és molt interessant ja que surt d'un espai molt humanitzat...el...
Pics de dellui i mariolo, estimat pirineu de casa

Després de molts anys he tornat a la Vall Fosca. Ha estat un plaer retrobar-me amb els pics de Dellui i Mariolo. L'any 1990, vaig fer una de les meves primeres sortides al...
Serra de la Punta

Primer cim (cota 186 m)L'excursió d'avui recorre la Serra de la Punta, una serralada abrupte situada entre les valls de Sant Vicenç i del Port de Pollença. La ruta arranca a...
Le Vieux Chaillol

Després d'uns dies d'escalfament pels Prealps calcaris, avui toca una incursió als Ecrins. El Vieux Chaillol és un cim còmode i agradable, sobretot si el comparem amb les...
Via NORMAL a la Aguja Roja. Riglos

Diumenge 8 de juliol de 2018El "Reino de los Mallos" es el lloc ideal per gaudir de l'escalada que va de grans parets, a parets mes modestes o inclús, l'agulla reina de los...
Agulla de la Granota, via Pique Longue

29.06.18  Ja ha començat l‘estiu i això es nota amb un augment sobtat de les temperatures, però avui el dia s’ha llevat fresquet gràcies a l’abundant pluja del...
Carall trempat a Rúbies.

Malgrat ser una via pràcticament equipada amb parabolts, ens ha semblat una via de terreny d'aventura i de buscar-te una mica la vida. Sobretot perquè en alguns punts la roca...
Cova d'en Rubí

16 de juny de 2018Conta la llegenda que el valent cavaller Rufolet arribà a les Terres de l'Ebre amb l'objectiu d'alliberar a la donzella Rubí, segrestada per una bèstia de...
Le Grand Veymont, Vercors, en ruta circular

El Grand Veymont és el cim més alt del massís del Vercors, un dels massissos calcaris dels Prealps amb més personalitat. Com que el conec poc, he aprofitat de ser-hi a prop...
Via MALALTS DE ROCA a Coll Roig. Montgrony

Dissabte 30 de juny de 2018La via que toca fer aquest cop, busca entre matolls i vegetació la roca nua, una linea per poder escalar. Tot i així es una via que va millorant "in...
Accés tancat al Refugi de Cortalets.

A partir del mes de juny de 2018 els vehicles a motor hauran d’aturar-se al lloc anomenat Esquena d’Ase (1386 metres d’altitud).Per acabar d'arribar fins al refugi caldrà...
Pic de Bure, des de Superdevoluy

El pic de Bure és una muntanya destacada del Devoluy, amb una paret est força impressionant de 600 m de desnivell per on hi transcorre una terrorífica via Desmaison, de 23...
Volcà de Montsacopa (532 m)

Dijous 5 de juliol de 2018Una passejada per OlotHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 2 h 30 m (5,4 km)Desnivell: 100 m...
2000's MÉS ORIENTALS DELS PIRINEUS

El primer 2000 del Pirineu i el MediterraniTot va començar quan fa dos anys vaig anar al Costabona i em vaig adonar que no era el cim més llevantí del Pirineu sinó que...
Ferrata dels Estrets (de les Etroits), Devoluy

Continuo pels Alps, ara voltant pels Prealps francesos. Arribat al massís de Devoluy, situat entre els Ecrins i el Vercors, per omplir una tarda vaig anar fins una curiosa...
Pedra en sec a Sant Rafel del Riu

El passat dissabte 2 de juny es va portar a terme la tercera de les sortides del calendari de 2018 de Terres de Cruïlla, associació de centres d'estudis i entitats de...
La Vall de Betlem. Badalona- Badalona

Excursió realitzada el 1/7/2018Senzilla caminada per la Serralada de Marina, a la capçalera de la Vall de Betlem, o de la Riera de Sant Jeroni, enllaçant les ermites de Sant...
Integral a l'agulla del bisbe

DIUMENGE, 01 DE JULIOLFa molt temps que la tenia en cartera, però cada  vegada que feia la  proposta  el personal semblava no escoltar-la i per un tema o altre ,...
VIaNoVa! Racons, 65m 6aA1+ (Parets de la Llosa)

***Camí de St Llorenç de Morunys poc abans d'entrar al túnel que mena a la presa de la Llosa del Cavall hi ha un ragitzell de parets a banda i banda, muntades unes sobre les...
Roc de l'estany xic: un nom lleig, per un bell cim

El Roc de l'Estany Xic pujant al port de TavascanVolia anar a mirar la pujada al Port de Tavascan per la Trobada Transfrontera que fem al setembre. Però quan estava a l'estany...
GR7: Grau Roig - Les Escaldes

Segona etapa del GR7 per terres andorranes amb tres punts d'interès de primera categoria: els estanys de Pessons, el pic del mateix nom i la vall de Madriu. Hem dormit a...
GR7: Porta - Grau Roig

Al setembre passat, quan vam iniciar el recorregut del GR7, teníem previst començar-lo a Porta, a la Cerdanya francesa, per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes que havíem...
Jungfrau

L'endemà diumenge sortim a les 4 del matí del refugi en direcció a la Jungfrau. Hi ha molta neu i no està clar que puguem fer cim, tenim dubtes sobre el pas de la rimaia i...
Maximitzant el temps.

Primera sortideta pirinenca de la temporada amb una previsió metereològica dolenta al vessant sud i del tot incerta al vessant nord, finalment ens hem decidit per la verdor de...

7 i 8/07/2018 l’Alta Cerdanya i Arièja

LLOC DE TROBADA:  Refugi de l’UEC de La Molina dissabte 7/07 abans de les 18 h. – (anada en vehicles particulars)Cal confirmar l’assistència abans del 3/07/2018 per...
Gorra Frígia, via Fernando Lajarín

19.06.18  Semblava que, just a les portes de l’estiu, el temps començava a millorar i la calor es faria evident, per això en Pau em proposa d’anar a la Gorra Frígia...
PEDRAFORCA. Via ESTASEN.

26/06/18. El Pedraforca, terreny d’aventura garantit, on les ascensions tenen el plus de l’aproximació, l’escalada i el descens, no sempre evidents on haurem de...
Ulu-Apa

23-06-2014MontserratGorrosUllal de La Magdalena Via : Ulu-ApaEm quedat d’hora per ser dels primers al «Cavall de Ferro» així que ben d’hora estem esmorzant al Bar de...
Monch

El cap de setmana del 15, 16 i 17 de juny, amb el Moi, marxem cap a Suïssa amb un cop d'avió. Sortim aviat del Prat i a l'hora d'esmorzar ja som a Ginebra.Després de donar...