385

Castellfollit de la Roca

Pic de Bessinelles

Pic de BessinellesEncarem les darreres jornades de la temporada amb bones acumulacions de neu però, en la línia de la majoria de caps de setmana, una previsió meteorològica...
GR92: Portbou - El Port de la Selva

Aquesta vegada hem fet un parèntesi en el projecte actual del grup del GR. Efectivament, com saben els nostres seguidors, amb el grup del GR estem fent el recorregut del GR7...
EM Canals O Serra del Verd

***A la seva banda oest la Serra del Verd cau amb un regitzell de canals entaforades entre resalts de roca i boscos verticals... ganes de passejar-les amb els...
EM Canal de l'Alt, Comapedrosa (AND)

***ben bona esquiada de la Canal de l'Alt del Comapedrosa, amb condicions hivernals i a resguard de la ventolera de SO. Molta resta d'allaus de la setmana per tot, amb la...
Es Freu pel coll d'Honor

Vall d'OrientBreu recorregut a un dels recons més bonics i distintius de la serra de Tramuntana, el salt del Freu, a la vall d'Orient. Per fer la volta més llarga, ens hi...
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
Per la Pedrissa i l'ombria de Bèrnia

diumenge, 18 de febrer de 2018 Aquesta ruta per a mi és de lo milloret del terme de Benissa llevat de crestejar Bèrnia que és lo més.Començem als...
Mi-ma-mu-ca 2018

Hem complert un dels grans objectius de la temporada, acavar el mitjà marató de muntanya de Carrícola i a més superant les nostres pròpies expectatives.Aquesta...
LIBRE en Montañesa (pared oeste)

Llibertat.Paraula encisadora que tot-hom s'apropia i alguns manipulen,rabiosament actual,compromesa,amb un punt de perill com el recull d'itineraris esplèndits d'aquesta...
Via llarga  al  país basc

Via llarga al país basc

El viatge per Euskal Herria que hem fet durant la tardor del 2017  ens ha deixat molt bon gust de boca . Tot el que vam fer, veure, escalar, conèixer… Ens va semblar...

Per la Pedrissa i l'ombria de BèrniaAquesta ruta per a mi és de lo milloret del terme de Benissa llevat de crestejar Bèrnia que és lo més.Començem als Lleus Dani,jo i...
PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES, 2385m, amb esquís.

7/02/18. Després de les intenses nevades dels darrers dies aprofitem una finestra de bon temps per fer esquí de muntanya. Les prediccions d’allaus son molt altes, així què...
Explorant pel pas nou del montsec

Hi ha dies que surten les coses rodones, per exemple avui. Volia cercar un pas que hi ha damunt del Pas Nou al Montsec de Meià però havia massa neu per posar-me per un lloc on...
Estanys de Mascarida i del Diable a Tavascan

Els estanys de Mascarida estan enclotats als peus de la serra de Mascarida, entre els cims del Campirme i la Coma del Forn.    És una zona força...
Informació pràctica per anar a austràlia

Deixo aquí quatre coses bàsiques de com ens ho vam fer per anar i voltar  per  Austràlia. A grans trets aquest va ser el nostre recorregut que ja aniré...
Brendan Marris, espeleo-fotògraf (2).

Continuem amb una nova selecció de fotos d'aquest excel·lent fotògraf de New South Wales que ens mostra imatges dels seus paisatges subterranis.
Passejada pel llac de Fontviva

A mitja tarda anem a fer un tomb i decidim acostar-nos al llac de Font Viva de fàcil accés    Anem fins al poble de Portè i seguim una pista asfaltada...
Manel muñoz (intent)

DISSABTE, 16 DE SETEMBREUuuff!!!, deixes dos dies d’escriure i s’acumula la feina. El dissabte tot i que la meteo donen dolent per tot arreu , (nosaltres tossuts de mena) no...
Con

Con "U" de Ustralia

Hace años, mientras Rocío trabajaba en el servicio de Emergencias 112, me explicó que un operador de radio deletreaba el lugar a donde debían acudir a prestar auxilio....
Chamonix-Zermatt: Mont Fort - Prafleuri

L'etapa d'avui ha estat molt diferent de les dues anteriors. Ha estat una etapa més dura i més de muntanya, superant tres colls. Hem esmorzat al refugi de Mont Fort. Dir que...
La Muga (2861 m). L'últim centenari cerdà.

IntroduccióEl Pic de la Muga estava a la carpeta de cims pendents des de feia molt de temps. Potser des de l'última vegada que vam pujar a la Tossa Plana de Lles i d'això ja...
Pic de la mainera

Sortida realitzada en dos dies pernoctant al Refugi de Colomina. El primer dia de Sallente pugem pel camí que ressegueix la Canal de Pígolo fins a trobar las vies del carrilet...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
De ruta per Guardamar del Segura

Més de 4 hores caminant per la zona de Guardamar del Segura i els seus voltants. Començe des del polígon del poble en direcció cap al castell de Guardamar on...
Visitant catlins i la costa sud-est

Una tarda deixem la zona dels fiords i  seguint la carretera 94 ens dirigim cap a la costa sud-est.  Aquella nit vam parar a Lumsden on a l’antiga estació de tren...
Thornhill Cave. USA.

Adam Haydock, espeleòleg dels USA / Chicago és un fotògraf amb multitud d’imatges a la web. En l’apunt d’avui hem fet una selecció de les seves imatges a la Thomhill...
El Socau. Visitant mines del Figaró (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...Mina del Socau La mina del Socau és una petita explotació abandonada, que resulta rellevant per les seves mineralitzacions i alhora és prou...
Variant del Circuit de l'Open Vendrell 2017

Aquest cop, l'amic Toni, ha fet els deures ràpid i ja ha deixat llesta  la narració de la ruta que vàrem fer aquest dissabte per terres Tarragonines i del Penedès:...
Escalades a la Sala de la Verna (PSM).

El punt final que representà les primitives exploracions de la Sima de la Piedra de San Martín era la colossal Sala de la Verna.Amb l'obertura del túnel per l'aprofitament...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Moixeró (2.091 m.) en BTT

var Latitud_sortida = 42.369575; var Longitud_sortida = 1.783858; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volta al castell de Santueri

Vista del castell de Santueri des del puig de s'EnvestidaEl Castell de Santueri, ubicat al sud-est de Felanitx sobre el cim del mateix nom, a uns 423 m d'altitud, és un dels...
No tot bici

Ens toca posar-nos al dia després de l'aturada de les pasqües.Sempre es pot millorar, així que una setmana després de l'etapon onil-Alcoi he tornat a realitzar-la amb la...
Retrobant-nos.

Sultans of Swing, V+/Ae ( 140 m) Gorra Marinera, Montserrat.Tot s'acaba, i després de tant excursionisme blanc, toca començar amb la roca, si més no, la calenta. Canviem...
Riglos - Mallo Colorado - Via Carla 15/04/2017

Avui ens he aixecat amb molt de vent i un xic de fred, res a veure em ahir, així que escollim una via solejada i que sembla que no li toca tant el vent.El Mallo Colorado és un...
Les imponents fonts de les feus

Aquesta setmana santa ha estat una passada. Tothom pujava a les Feus (localisme de la forma Deus). Una deu és una font, o surgència. Fa anys havia pujat a l'estiu i la veritat...