4 m

Ambient alpí: la cresta de cubil

5a tirada(Personal - La vam clavar. La previsió del temps era molt dolenta. Ja havíem dit de suprimir la sortida però vam veure que havia una forquilla de "bon temps" pel...
Pirineu - Puigpedrós - 14/07/2018

Feia més de 45 anys que vàrem anar el Puigpedrós, mai havíem tingut ganes de repetir-lo, però aquest cap de setmana mirant possibilitats amb els nostres amics Marc i Maria,...
Botes o no botes? Aquesta és la qüestió.

Cresta d'Alba, IV+Pic d'Alba, Massís de la Maladeta. Un dels meus llocs preferits: L'ibón de Cregüeña, la seva vall i el seu barranc. Hi he estat varies vegades i...
Serra de la Punta

Primer cim (cota 186 m)L'excursió d'avui recorre la Serra de la Punta, una serralada abrupte situada entre les valls de Sant Vicenç i del Port de Pollença. La ruta arranca a...
Cova d'en Rubí

16 de juny de 2018Conta la llegenda que el valent cavaller Rufolet arribà a les Terres de l'Ebre amb l'objectiu d'alliberar a la donzella Rubí, segrestada per una bèstia de...
2000's MÉS ORIENTALS DELS PIRINEUS

El primer 2000 del Pirineu i el MediterraniTot va començar quan fa dos anys vaig anar al Costabona i em vaig adonar que no era el cim més llevantí del Pirineu sinó que...
Caçador de 100 cims: puig de l'estela

Puig de l'Estela (a l'esquerra) pujant l'endemà al SetzeventsNo estic massa motivat pels 100 cims però em serveix per motivar-me. Volia fer el Puig del tres vents o dels...
L'impressionant camí d'alins a tor

Vaig llegir en un blog que era el camí més impressionant del Pirineu. Ho trobo una mica exagerat però la veritat és que és un camí SUPERB que ens ajudarà a comprendre que...
Roc de l'estany xic: un nom lleig, per un bell cim

El Roc de l'Estany Xic pujant al port de TavascanVolia anar a mirar la pujada al Port de Tavascan per la Trobada Transfrontera que fem al setembre. Però quan estava a l'estany...
Canaleta de Massanella i pas d'en Cavaller

Pou del RafalUna ruta pels termes municipals d’Alaró, Mancor i Escorca. L'excursió parteix del portell d'entrada a la finca des Rafals, a Mancor de la Vall.(WP-01) Portell...
Ulu-Apa

23-06-2014MontserratGorrosUllal de La Magdalena Via : Ulu-ApaEm quedat d’hora per ser dels primers al «Cavall de Ferro» així que ben d’hora estem esmorzant al Bar de...
MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via PUNSOLA-RENIU.

23/06/18.El Cavall Bernat, altiu i desafiant, tot un símbol què no ens cansem de pujar-hi. Avui tornem a tenir una bona ocasió per a fer-ho, celebrem els 60 anys del...
Volta al Picó

Camí del FreuUn recorregut curt i a més circular que dóna la volta al puig el Picó (728 m). Quasi tota l'excursió marxa per camí, excepte el tram que discorre pel vessant...
La cresta del bony de la mina al bony de carroi

Potser el nom no us sona però si sou observadors quan aneu pel fons de les Valls d'Andorra us podeu haver adonat d'un agrest pic on hi ha instal·lades unes lletgíssimes...
Ferrata de la pertusa: olmo - soler

Avui al matí el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de Lleida hem iniciat una nova aventura. Portar pel·lícules de temàtica memorialistes i passar-les a...

GR 92 Etapa 22: Garraf – Vilanova i la Geltrú 22 km +604 m -625 m

Garraf a Vilanova i la Geltrú es la etapa de GR-92 que te sorprenderá y muy gratamente por sus rincones y paisajes. Esta etapa se diferencia en 2 partes claramente. La...
Tomir pels passos de sa Regata i d'en Reynés

El punt de partida es situa a l'àrea recreativa de Menut II, en el punt quilomètric 16,400 de la carretera Ma-10 d'Andratx a Pollença. (WP-01) Àrea recreativa - 0,0 km - 0...
El dòlmen del miracle

Avui he hagut de pujar a Tuixent a fer un encàrrec.  A la tornada he decidit passar un moment pel Santuari del Miracle. Feia temps que havia llegit que al turó de davant...

Camitrucos – Trucos para Camino de Santiago

Recopilamos una serie de trucos para hacer el camino de santiago más fácil y seguro: TRUCO CAMINO DE SANTIAGO 01 SECA-BOTAS TRUCO CAMINO DE SANTIAGO 02 TENDEDERO MÓVIL TRUCO...
Ferrada de la Roca de la Creu

19.05.18  Hem anat a Ribes de Freser per a repetir o bé fer per primer cop (segons el cas de cada company) la flamant via ferrada de la Roca de la Creu i camí equipat del...
Ascensió al Puigpedrós (2.914 m) des de Malniu

Quan gairebé ha acabat la temporada d'esquí de muntanya, hem fet una sortida a la Cerdanya. Inicialment havíem plantejat l'activitat com una combinada d'esquí de muntanya i...
Camins de Planícia

La finca pública de Planícia, un ampli territori de 442 ha, es troba solcada per una gran xarxa de camins i viaranys on podem dissenyar diversos recorreguts. El seu bosc és...
Font de sa Mina (Sóller)

Ruta que comença al cementiri de Sóller pel camí de sa Coma Carnissera que puja a la Serra d'Alfàbia, fins arribar a la font de sa Mina. El camí ens regala extraordinàries...
Corredror MariLeo 500m D- Tuc de Contesa 2.780m

El pasado 24 de enero escalé con Guillem Barrios un corredor que hacía mucho tiempo que me había fijado, puesto que se trata de una línea muy lógica, que extrañamente no...
Dents de Finestres o Muralla de Finestras

El Montsec és un entorno que no deja indiferente a nadie, formando una accidentada orografía montañosa que alberga un gran número de lugares singulares. Precisamente en este...
 Puigpunyent - Na Costitxa

Partint de Puigpunyent, seguint el curs de sa Riera, ens arribem fins a la Mola de na Costitxa per admirar la seva gran diaclasa, una gran i espectacular encletxa ubicada en un...
TURÓ DE MERADES (187,7 m)

CIM: Turó de Merades (187,7 m)COORDENADES CIM: VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: MontsiàDESNIVELL: 11,6 mHORARI: 24 min (12 min + 12 min)DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFIA: Serra de...
SAGRAT COR DE JESÚS d'ALCANAR (176,2 m)

Foto:Jordina ArgimónCIM: SagratCor de Jesús d'Alcanar (176,2 m)COORDENADES CIM:COMARCA: MontsiàDESNIVELL: 84,7 m.HORARI: 22 min (11 min + 11 min)DIFICULTAT:...
194 - Pas du Pi pel rafal d'Ariant 21-4-2018

Recórrer la regió de Mortitx és una dura prova de resistència per qualsevol excursionista. Els relleus abruptes d'aquesta zona representen una excepció a la serra de...

SERRAT DE LA PEÇA  (839,8 m) des de el Brull

SERRAT DE LA PEÇA (839,8 m) des de el Brull

CIM: Serrat de la Peça (839,8 m) des de El BrullCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: 292106001COMARCA: OsonaDESNIVELL: +42 mHORARI: 1h 04 min (32 min + 32...
Volta al puig de Galatzó

Un itinerari circular, breu i exigent pel vessant oest del Galatzó. Recorrerem un paratge dur, casi sempre fora camí ni fites, per timbes i pregons tàlvegs. El punt de...
Per la serra de mestral

Ahir al vespre estava al centre i no tenia un pla per anar d'excursió. Algú hem comenta que en Rosendo organitza una sortida a la serra litoral, damunt de l'Hospitalet de...