9b

Pintures rupestres del Cocó de la Gralla

13 d'agost de 2018.El passat 2017 ha estat un any per recordar per al amants del nostre patrimoni històric. Després d'un procés de 4 anys de protecció, documentació, i...
A la Raisam de l'Escolanet (Montserrat N)

**bones imatges de la enfilada a la Raisam, que en una visita anterior un tempesta propera que al final no va ser res en va fer baixar de l'R4. Aquest cop s'apunta a la festa...
Croda del Becco, des del llac de Braies

El dilluns 30 de juliol vaig començar un periple dolomític, aprofitant l'avinentesa que la Marta i el Moi volien fer l'Alta Via número 1, la que surt del llac de Braies i...
Roca Comptadora i Cova Ebre

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Toll blau 5/8/18

Feia temps que no editava al blog ja que no hem tingut sortides en grup per l'efecte Soplao, encara que hem estat més actius que mai, en solitari o be de la ma del grup...
Vsita a dinamarca

A principis de Juny vam creuar Dinamarca  com part de l’ itinerari cap  a Noruega. Però abans d’arribar a terres daneses vam visitar la ciutat alemana de...
Per les muntanyes de tian shan al kirguizistan

Si mires aquesta pàgina és perquè estàs interessat en el remot país del Kirguizistan (o Kirguistan). Si vols anar de viatge el meu primer consell és que hi vagis. Així de...
Maricel al Pic del Martell.

L'havia fet fa una desena d'anys i no recordava res, al blog hi vaig anotar que no ens va acabar d'agradar per ser poc mantinguda. L'altre dia la vaig repetir i em va agradar,...
Barra dels Ecrins

La Barra dels Ecrins és el cim més alt del massís dels Ecrins, però no és massa visitat. La majoria dels lpinistes es conformen amb el Dôme de Neige, 100 metres més baix...
Feixant del montsec

Encara que cop d'ull pugui semblar impossible o que en tot cas ens a sembli complicat tot aquest vessant sud del Montsec d'Àger format per una enorme cinglera, es pot travessar...
Luchon Aneto Trail (65km & 4.400m D+)

Tras un par de años colaborando como voluntario en la Luchon Aneto Trail, además de conocerme perfectamente el itinerario del recorrido, tenía muchas ganas de completar esta...
Mortitx - La Malè

Aquest fantàstic itinerari intenta seguir antics i oblidats camins, avui casi desapareguts, que discorren per un territori "de mala petja", farcit de càrritx i rocam. Per no...
Mutant World al Pic del Martell.

Segurament ens trobem davant de la via més clàssica i repetida del Pic del Martell.Malgrat el segón llarg una mica rostollet a la resta del recorregut gaudirem de la típica...
Dent d'orlu. aresta est.

23/07/18. La vessant Est de la Dent d’Orlu té un bon assortit de vies per triar. Amb el Josep Estruch anirem a l’aresta Est, també coincidim per a compartir cotxe,...
Pic de Culfreda / Batoua (3.034 m)

20-21-22 de juliol de 2018Sortida final de temporadaHora de sortida: Cinc del matí.Ubicació: Comarca del Sobrarb.Temps aproximat: 10 h (18 km)Desnivell: 1.500 m...
GR 92 etapa 29 L'Ametlla - L'Ampolla

13 d'abril del 2017De nou us presento una etapa del GR 92, el sender del Mediterrani. La gran travessa del litoral que en terres catalanes ens porta des de Portbou, fronterer...
MONTSERRAT. ROCA GRIS. Via ESPARRAGUERA.

21/07/18. Tenim predicció de pluges, pinten bastos, però al matí el dia és esplèndid ? ja tornem a ser-hi amb les prediccions. Després de discutir diverses propostes...
Seminari Conciliar de Barcelona

El Seminari Conciliar de Barcelona és un seminari destinat a la formació de sacerdots, fundat per l'Arquebisbat de Barcelona l'any 1593.L'església catòlica va crear els...
Botes o no botes? Aquesta és la qüestió.

Cresta d'Alba, IV+Pic d'Alba, Massís de la Maladeta. Un dels meus llocs preferits: L'ibón de Cregüeña, la seva vall i el seu barranc. Hi he estat varies vegades i...
Cami del gall. soldeu.  (andorra).

Cami del gall. soldeu. (andorra).

Descripció de la ruta; aquest recorregut pren el nom de Camí del Gall, en referència al gall fer (Tetrao urogallus), també anomenat gall de bosc o gall salvatge, una...
Maig 2018-METEORA

Aquesta Piulada no n'estic segur si l'hauria de fer, per que un dels protagonistes es un "CABR...NAS" i ara us explicaré una mica el perquè.   Resulta...
Esportiva a la facu.

16/07/18.Sortim plovent de valent cap a la Facu però quan arribem ja ha deixat de ploure, aprofitem per fer una mica de temps amb un cafè. Anem al sector Nausika,...
Pic de Gerri (2859 m.)

Ruta no apta per amants de camins molt marcats, ja que aquí haureu d'anar buscant els millors passos cap al cim del Pic de Gerri. Navegant per wikiloc he vist algun track que...
Olan, cim central, corredor SE

L'Olan és un dels cims més interessants del massís dels Ecrins, amb una paret nord (1.100 m) on només hi escalen els millors, i cap vessant fàcil. Las nostra intenció...
Travessa integral nocturna al Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 14.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 14.0px Arial; min-height:...
Sarabàn a la Roca Gran de Ferrús.

Mica en mica es van sumant (i vaig sumant) vies a la Roca Gran del Ferrús, avui he repetit una de les últimes propostes del lloc amb la incertesa de si la calor ens deixaria...
Pico Areeiro i Pico Ruivo

No podíem marxar de Madeira sense pujar el seu cim més alt, el Ruivo. És un cim modest, de només 1.862 metres, però és el més alt que hi ha en aquesta illa atlàntica i...
Bahía de Abra i Ponta de Sao Lourenço

La segona excursió pels camins de Madeira ha estat curta i fàcil. Hem recorregut la part més oriental de l'illa, una península allargada que acaba a la Ponta de Sao...
Cova d'en Rubí

16 de juny de 2018Conta la llegenda que el valent cavaller Rufolet arribà a les Terres de l'Ebre amb l'objectiu d'alliberar a la donzella Rubí, segrestada per una bèstia de...
Travessa als circs de granvalira

Alçada mínima: 2090mAlçada màxima: 2864mDistància: 18,6 kmTemps empleat: 7h50mDesnivell + : 1467mDesnivell - : 1467mGRAU ROIG – COLLADA DELS PESSONS – PIC DELS PESSONS...
L'impressionant camí d'alins a tor

Vaig llegir en un blog que era el camí més impressionant del Pirineu. Ho trobo una mica exagerat però la veritat és que és un camí SUPERB que ens ajudarà a comprendre que...