A1

Lagginhorn, des de Hohsaas

El Lagginhorn, un quatre mil baixet (4.010 m) però d'accés senzill i molt més interessant del que sembla a primera vista. A mi no em feia gaire il·lusió, i l'aspecte que...
Gouffre du Lion -1.110m. Creta / Grècia.

Gouffre du Lion (Loc21) "Trypa Tou Liontariou".Massís de Lefka Ori (muntanyes blanques). Creta, Grècia.Des de 1990 el grup espeleo Catamaran ha estat explorant una zona...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...
Lanzarote

Hem estat uns dies per aquesta fantàstica illa fent una mica de tot. Kite quan ha fet vent, bones onades per aprendre una mica de surf, i com no, escalar en uns quants llocs...
Aresta Cercamon als Pollegons

Bona alternativa per pujar de cop tots aquests cims d'una sola atacada.La ressenya pot semblar quelcom fàcil, i de fet ho es, però no us en fieu.Festival de pujar i...
Via VALLE DE CANFRANC. El Tobazo. Canfranc

Dimecres 27 de setembre de 2017Aquesta part del Pirineu es del tot desconeguda per mi i en proposen una via molt llarga però totalment equipada amb parbolts de 8mm. La paret es...
Iñigo Gómez, espeleo-fotògraf (1).

Iniciem avui una sèrie de tres apunts sobre aquest excel·lent fotògraf que és Iñigo Gómez.Ens mostra alguns paisatges subterranis que ens resulten familiars de cavitats...
Via dels Senzils a Malanyeu.

Bonica via esportiva,diria que va ser la primera d'aquest estil a Malanyeu. Són quatre llargs de placa encara que força variats:trams tècnics,continuïtat,algún pas de...
Brendan Marris, espeleo-fotògraf (2).

Continuem amb una nova selecció de fotos d'aquest excel·lent fotògraf de New South Wales que ens mostra imatges dels seus paisatges subterranis.
Anem a la Brama

Ja fa uns quants anys que entre el setembre i l'octubre anem a veure la brama del cérvol.Enguany hem triat les muntanyes de la Pobla de Lillet, cap a la zona de la casa...
Irati extrem 2017

Fins a terres Navarreses es van desplaçar el passat dissabte 3 dels nostres spartans per a pendre part en una de les millors probes btt del territori nacional.Aquestes...
GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4,...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...
Ratpenats i coves. Perú.

Murciélagos y cuevas.Jean-Ives Bigot, James Apaéstegui & Xavier Robert.Prácticas de Palestina. Agost 2017.
Empentes a protegir. Perú.

Huesos y huellas a proteger.Jean-Ives Bigot, James Apaéstegui & Xavier Robert.Prácticas de Palestina. Agost 2017.
Via dels pensionistes

DIMECRES, 20 DE SETEMBREAquesta setmana no he pogut pensar en cap objectiu i ho deixo en mans del meu company escollir un objectiu.He quedat amb el Josep Solé amb qui no he...
Volta a la Becca France (Aosta)

Distància: 24 km.Desnivell: 1150 m.Dificultat: mitjana, molt molt puntualment alta.Durada total: 4:30 h.Punt de sortida: Caillod (Ville sur Sarre).Ruta curta però molt...
Deià - Llucalcari - Camí dels Pintors

Camí de CastellóAgradable passejada circular que parteix de Deià pel camí de Castelló. Des de la font de les Mentides, per una pista asfaltada, baixem fins a Llucalcari....
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Pronto será Viernes

la vida és temps d'espera entre una escalada i la següentEscalant Tepuis a la Sabana Venezolana, móns perduts de bellesa colpidoraLa intensitat del cap de setmana...
Passejada pel llac de Fontviva

A mitja tarda anem a fer un tomb i decidim acostar-nos al llac de Font Viva de fàcil accés    Anem fins al poble de Portè i seguim una pista asfaltada...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
El mirador de la Mola Ferrana

Coll de s'Heura. Portell al camí de l'ermita.Una curta excursió circular pels alzinars de la mola Ferrana, al terme municipal d'Esporles.(WP-01) Àrea recreativa de Son Tries...
Comabona

El Comabona és potser el cim més accessible de la Serra del Cadí, del poble de Montellà en el seu vessant nord una pista de muntanya accessible a quasi tots els...
Ocean bañoles wall

" Sens dubte,la via que més m`ha costat de Montserrat"Corria l`any 98 quan amb l`Emili Lòpez vem intentar per 1ª vegada aquest viot,Vàrem fer 4 llargs i ens va...
Pic de Pavots (3.121 m)

Dissabte 2 i diumenge 3 de setembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de nou del matí de dissabte.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 10 h (21 km)Desnivell: 1.630...
Con

Con "U" de Ustralia

Hace años, mientras Rocío trabajaba en el servicio de Emergencias 112, me explicó que un operador de radio deletreaba el lugar a donde debían acudir a prestar auxilio....