Aigua

Pels llavadors de Benissa

De sempre, la font i el llavador que m'ha resultat més pròxim ha sigut el de Santa Anna, per la berenà(da) anual i per qüestions familiars. Però també n'hi ha d'altres...
Via gosa

DISSABTE, 15 D’ABRILAquesta Setmana Santa pugem  a Jou per passar una dies amb la família Rosillo i també pujarà la família Grau .L’objectiu és desconnectar de tot...
De Sant Corneli a Cardona

Aquest cop hem quedat a dalt a Sant Corneli per fer una zona de Peguera que teníem pendent, el glaç i la neu no ens deixaven passar.Tot esperant que anés arribant la...
Al Duraneu-Puigmal...

**aquesta muntanya tot i ser freqüentadíssima no li fa dissimular que té un dels bons descensos dels Pirineus orientals.. més quan se la pot enganxar amb la pols recent i...
Info bàsica per anar a Nova Zelanda

Aquest país isolat a l’altra punta de móns ens ha robat el cor , no per la seva escalada  sinó pels seus majestuosos paissatges, la seva...
Les imponents fonts de les feus

Aquesta setmana santa ha estat una passada. Tothom pujava a les Feus (localisme de la forma Deus). Una deu és una font, o surgència. Fa anys havia pujat a l'estiu i la veritat...

Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...

Racó dels presseguers

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 14 d’abril vam anar fins al Racó dels Presseguers que es troba en el Parc Natural de Tinença de Benifassà. El racó dels...
Escuain. Campanya estiu 1973 (1 de 2)

(1971, La Bufona C20, primera exploració). T. Sánchez, J. Mension, F. Pañella, Canela, Alfambra, A. Serra. Fot. Miquel MateuFa poques setmanes que vam rebre la grata sorpresa...
El camí de l'alsina per fruir de l'escalada

Feia dies que li anavem al darrera. A l'hivern perquè potser faria massa fred i a l'estiu perquè feia calor. Així que avui ens hem animat i ha estat un dia perfecte. Una...
De Ribes de Freser a Planoles

5.04.17  Per estrenar aquesta primavera com cal, els de la “colla dels dimecres” arribem a bona hora a l’estació de Ribes de Freser. Malgrat que quan hem sortit de...
CANELLES. Via NO T'ENGALLETIS.

8/04/17. Tornem cap a Ponent una vegada més, però aquest cop anem  a la presa de Canelles, un racó què encara no hem estat. La via No t’Engalletis, és sobre el paper...
GR-92: d’Aiguablava a Aiguafreda (275 m)

Dissabte 8 d’abril de 2017Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Empordà.Temps aproximat: 4 h 15 m (9,5 km.)Desnivell: 350 m (acumulat)Dificultat...
Serres de Cavalls i Pàndols

var Latitud_sortida = 41.037769; var Longitud_sortida = 0.598349; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Per les serres de Milany i de Santa Magadalena

Panoràmica de Vallfogona de Ripollès durant el primer tram de pujada cap al castell de Milany. Foto: Jaume FerrándezLa previsió meteorològica pel primer dia d'abril no era...
Folgueroles – Salt de la Minyona (864 m.)

Dissabte 25 de març de 2017Itinerari Jacint VerdaguerHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 4 h. (11,6 km.)Desnivell: 400 m....
Forat dels Lladres (Abella de la Conca).

Al llarg dels anys 60 en unes campanyes de la SIE vam poder visitar algunes cavitats en aquesta serralada de les que destacaríem l’Espluga el Congost per la seva amplitud,...

Les Graus i els Pèlags de Vilobí (328 m)

Dimecres 22 de març de 2017MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Penedès.Temps aproximat: 3 h 30 mDesnivell: 250 m. (acumulat)Dificultat (1):...
Pas del Tauló des de Raixa

Pas del TaulóUna volta entre els termes municipals de Bunyola i Valldemossa. Passarem per un divertit pas de caçadors on trobarem un malmenat tauló (poc fiable) que ajuda a...
El Negrell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Àrea Lleure de la Fou-Barranc de les Tosques-Canal Negra-El Negrell-GR7-Mas del...
Montsent

var Latitud_sortida = 42.101304; var Longitud_sortida = 1.843356; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Font del bosc negre, el toscar

Edat recomanada: A partir de 4 anys El dia 1 d’abril vam anar fins a la Font del Bosc negre a la vall del Toscar dins del Parc Natural dels Ports.  És un dels racons...
Circular per Tavertet

Balma de Monteis - Balma de Cortils - Rocallarga - El Pedró - Sant Corneli18.03.17  Itinerari pel sector del Collsacabra al nord de Tavertet, d’uns 13 Km de recorregut i...
Aitana

En aquesta ruta visitarem una de les muntanyes més emblemàtiques d’Alacant, Aitana que no sols és el sostre de la Marina Baixa sinó també de tota la província....
Memoria zero

DIMECRES, 22 DE MARÇAquesta setmana  les prediccions del temps no son gaire bones i volem aprofitar abans no es compliqui del tot.Inicialment sortíem el Josep i jo però...

Consum conscient

El Planeta Blau, és la llar de més de set mil milions de persones i la majoria d’elles necessiten vestir-se. Es calcula que produïm uns seixanta milions de tones de roba...
 Mines de Fluorita d'Ulldemolins (2)

...segueix de l'apunt d'ahir...     Coincidint amb el Dia Mundial de l'AiguaLa galeria inundadaL'existència d'un petit mur de contenció, permet l'embassament...
Cresta del Sol als Bassets. El Solsonés

Diumenge 12 de març de 2017La idea d'aquest diumenge era un altre, però veient com s'aixecà el dia amenaçant pluja, tot arribant a Solsona, comencem a buscar plans "B". Vaig...