Aigua

La Lloma Llarga

27/03/2019Aquesta vegada ens desplacem a la Marina Alta, la ruta de hui transcorrerà a cavall entre els termes de Llíber i Benissa, els quals formen part de la Vall de Pop,...
Moleta de Son Cabaspre per la Gran Canal

Moleta de Son CabaspreUn itinerari matinal i circular. Sortim del camí de la Coma d'en Llobera (Esporles), una pista de terra tancada amb una barrera. Des del mencionat camí,...
Visita a Bulgària

Vam entrar a Bulgària pel Sud-Oest ja que veníem d Grècia.  A la frontera, malgrat ser  simple i una mica caòtica, tot va anar...
El reflex del riu de Montserrat

Francesc Casanovas, 6a (180m)Els Plecs del Llibre, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Arribem a terra. Una pujada xafogosa, cinc tirades ben...
Travessa al Golfet de Falaguer

Al sud del Cap d’Oltrera s’hi forma el Golfet del Falaguer, un indret de difícil accés on trobem alguns penya segats prou interessants per a l’escalada...
Al voltant del tossal de Cambrils

27.10.19  El darrer diumenge d’octubre, i ja ben entrada la tardor, iniciem les sortides mensuals programades, també conegudes com “Les excursions del Samarra”....
Etiòpia (2ª part) i última al sud.

Mapa Gizi 1:2.000.000El quart dia sortim d’Arba Minch direcció al sud, triguem una mica més de dues hores en arribar al poble de Konso on passarem l'última nit d'aquesta...
Etiòpia (1ª part)

Mapa Gizi 1:2.000.000Aquest any amb la Irene hem escollit les nostres vacances a Etiòpia i Yibuti, dos països de l'Àfrica negra. Per nosaltres serà el primer contacte amb...
Viladrau: aigua i paisatge

Viladrau és sens dubte un dels indrets del Montseny amb més possibilitats per fer itineraris de muntanya, amb l'aigua i el seu paisatge com a ingredients principals. Us...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Volta pel Rafal i la Coma des Bous

Son TorrellaUna excursió de recorregut circular, ideal per aquesta època de calor, ja que discorre la major part per dins el bosc. Amb un tram (la coma des Bous) pràcticament...

473 - Sta Magdalena de Cambrils des de Fontcoberta 9.10.19.Els tres de la Catalunya Central per l’Eix transversal C25 van fins la sortida de Vic-Puigcerda on agafen la C17...
Cueva de los Arnales

Després de la intensa jornada de muntanya d'ahir al Tendeñera, avui toca tornar a casa però hem volgut aprofitar que estàvem per aquestes contrades per fer una activitat...
Tossal de Mirapallars. 100 cims

23 d'agost de 2019Segona jornada pel Montsec de Rúbies. Aquesta vegada per coronar el seu cim, el Tossal de la Torreta, sostre comarcal de  la Noguera,  i el Tossal...
Canals de núria i freser

En el municipi de Queralbs, just on hi ha l'aiguabarreig d'aigües del Riu de Núria i el Freser i trobem la Central Hidràulica de Daió a la qual i podem arribar per una...
El Gat, via Homedes, sortida Barbé

17.09.19  Molt de temps ha passat des d’aquell llunyà 7 d’octubre de 1984 en que vaig pujar a la roca del Gat, al massís del Pedraforca, per la via Homedes amb...
Tafanejar geografia: sot del bac

Sempre és bo, boníssim, descobrir nous indrets on escalar. L'altre dia se me va posar entre cella i cella l'idea de visitar una de les escoles d'escalada més antiga de...
Pilier dels palmerales

DILLUNS, 23 DE SETEMBREPortem dos dies d’escalada  i hem acumulat més de mil metres, ja és hora de fer un recés si no volem cremar-nos i avui dilluns ha sorgit...
Canals de Núria i el Freser

Avui hem recorregut els canals que, des del Riu de Núria i des del Freser, alimenten la central hidroelèctrica de Daió. Els canals passen per les Roques de Tot lo Món, una...
Un campionat molt disputat.

Rogaine Muntanyes d’Ordal – Gelida. Campionat de CatalunyaCategoria Superveterans 5-58-38  99 punts 2n. classificats de 4 equipsDistància recorreguda 27,1 km. 1040...
Un altre tomb per Cabrera

15.09.19  Tercera ressenya que dediquem en aquest bloc a la muntanya de Cabrera, al Collsacabra. En aquesta ocasió sortirem de Sant Julià de Cabrera per anar cap al coll...
Miradors de s'Arxiduc

Camí de sa MuntanyaIniciem aquest recorregut a ca Madò Pilla (actualment hotel Continental), situat en el punt quilomètric 68,3 de la carretera Ma-10 entre Valldemossa i...
Gorg del Molí dels Murris

De Les Planes d'Hostoles al gorg del Molí dels MurrisComarca de la GarrotxaDistància: 6km aproximadamentRuta no circular de poc desnivell, fàcil. Molta gent, molt transitat a...
Fites del pintrat

D'hora enfilem cap a la Vall de Remuñe, el dia és clar i net després de la pluja del dia anterior. La intenció és fer la via Yacks, però quan arribem al peu les plaques...
Trail de la Jovada,un xicotet gran poble

Espectacular el trail de la Jovada del 2019,no m'havia sentit mai tan ben arropat a una cursa per tota la gent del voluntariat. I com bé diu l'encapçalament de l'article la...
Pica d'Estats.

16 d'agost del 2019Aquest mateix estiu es compleix el 25è aniversari de la meva primera ascensió a la Pica d’Estats, llavors amb la meva companya i amb amics, en la que vam...

Barranco Aigua de Llinars v3a2II (Guixers, Lleida)

Barranco Aigua de Llinars es una bonita excursión acuática, de las más bonitas de la zona con pozas y zonas bien escavadas.
Roques del Masmut (931 m)

Dissabte 14 de setembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Matarranya.Temps aproximat: 4 h (11,5 km)Desnivell: 395 m (acumulat)Dificultat (1):...
Pala de montinier

Aquest estiu  vaig passar set dies per la zona d'Ainsa i el primer que veia quan treia el nas per la finestra era el cim de la Pala de Montinier. La qüestió és, que...
En kayak per mediano i el grado

De vegades trobar-se el got mig buit te els seus avantatges, així és que en la nostra excursió pel pantà de Mediano vam tenir l'oportunitat de poder passejar per les restes...
La Lucy i l'estació espacial internacional

Antiparkes, V (255m)Pic de la Solana de Llauset, Llauset.Cada dos per tres, després sopar, la Lucy surt a fer un vol pel pati del seu satèl·lit de llauna. Orbitant tan ràpid...
La Carbassa des de Coborriu

4.09.19  La dilatada i arrodonida muntanya de la Carbassa (2738 m), visible des de molts indrets de la Cerdanya, es troba situada entre les valls de la Llosa i de Meranges....
Un tomb per la Noguera

Sortim d'Artesa de Segre fent la primera parada al castell de Montsonís per seguir direcció a Rubió de Baix. D'aquí cap a Rubió de Dalt fen una visita abans al búnquer que...
Mont Ténibre (3.031 m) en travessia

Avui hem fet el que podríem anomenar etapa reina de la nostra travessia de cinc dies pel Mercantour. Hem fet la travessia entre el refugi de Vens i el de Rabouns, passant...
Pel camí vell de tuixent a josa

Antigament havia un camí que unia els llogarrets de Tuixent i Josa. Anava per la vora del riu. La carretera va malmetre la majoria dels trams.Un grup d'amics de Tuixent va...