Alfarras

Gran Diagonal

05-02-2020 Aragó Pantà de Santa Anna Via : Gran DiagonalEn el meu temps de descans forçat, he fet una llista (curta) de vies de IVº,  mes o menys, assegurades,...
La gran diagonal + esperó alfarras

DISSABTE, 08 DE FEBRERSanta Ana és un zona d’escalada esportiva per excel·lència, amb tots els seus ingredients, poca aproximació, grau potent, possibilitats de assegurar...
Via Gran Diagona de Santa Anna. La Llitera. Osca

Diumenge 12 de gener de 2020Tant anys anant per la carretera que passa per Alfarràs camí del Pirineu i sempre m'habia fixat en unes parets calcàries i al fons, un...
GR-92: Platges de Cubelles (4 m)

Dissabte 14 de desembre de 2019MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 hDesnivell: 10 m (acumulat)Dificultat (1): Fàcil.Programa:...

470.- AIGÜESTORTES – ESTANY LLONG  27/28-08-19Breu resum de una sortida especial27 Dimarts. 2/4 de 12.- Ens trobem a l’Agulla de Manresa, el capità Clarà, amb la...
Xin - Xan

01 –05-2019 Sopeira Presa i Paret d’Escales Via : Xin - XanAvui em de matinar em decidit fer una sortida llarga a terres llunyanes, el temps acompanya i aprofitem que es un...
Vies rea silvia + el jefe de santa ana

DIMECRES, 10 D’ABRILCom és normal de cada setmana el dilluns comencem a moure tecles per preparar la sortida de dimecres i aquesta vegada ha mogut fitxa el Josep, que en...
Grimpant per vadiello: pico de boron

(estem treballant per vostè. Perdoni les molèsties. Article encara no acabat)En Caseret d'Alfarràs hem diu que ha fet una mega excursió i que em vol portar. No li puc dir...
Trikiclimb

DIMECRES, 06 DE FEBRERAmb els missatges de captació durant la setmana sembla que dimecres serem pocs i finalment ho som. A les set i mitja, hora de trobada som tres els que hem...
La cresta de les roques roies

En arribant a la pressa de Santa Anna hi ha una cresta que recorda les agulles de Travessany. Ja sé que em direu una mica exagerat però el meu poc senderi me les recorda. Feia...
Gallinero (2728 mts.) des de l'Ampriu (1900 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquestes calorades i algunes pluges d'aquests últims dies han fet molt de mal a la neu del Pirineu, a veure...
Parc del Laberint d'Horta

Visito el parc del Laberint amb La Fàbrica del Sol una tarda ben plujosa, l'avantatge és que no hi ha ningú.El parc ocupa els terrenys d'una finca de la família...
La ferrata de les roies de pinyana

Em truca en Pinto. És dimarts. Demà pot sortir. Em proposa anar a fer la Ferrata de les Roies de Pinyana. No m'agraden les ferrates però no li puc dir que no. A més és una...
Dents de Finestres o Muralla de Finestras

El Montsec és un entorno que no deja indiferente a nadie, formando una accidentada orografía montañosa que alberga un gran número de lugares singulares. Precisamente en este...
La cova de salga

Ahir li vaig comentar a l'Antoni Satorra si em podia suggerir un racó per perdre'm per la tarda. No podia ser gaire llarg doncs el dia encara és molt curt. Al moment em va...
Passejant per la serra de la guineu

Avui he tornat a fer vaga a l'escola. El motiu: No podem tolerar que hagi presos polítics a l'Espanya feixista. Perdoneu que em posa en temes polítics però des de...
Pic de Pavots (3.121 m)

Dissabte 2 i diumenge 3 de setembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de nou del matí de dissabte.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 10 h (21 km)Desnivell: 1.630...
CANELLES. Via NO T'ENGALLETIS.

8/04/17. Tornem cap a Ponent una vegada més, però aquest cop anem  a la presa de Canelles, un racó què encara no hem estat. La via No t’Engalletis, és sobre el paper...
No t'en galletis

DISSABTE, 08 D’ABRILAquesta setmana hem quedat el Joan Asin, en Juan Carles Sanchez i jo per sortir, encara que inicialment tenim propostes diferents , aviat arriben a un...
Ontinyent - genoves 3/7/16

Aquesta setmana carretera i manta.80 kms a bon ritme entre Onti - Manuel - Genovés - Alfarrasí ...I a mig matí a gaudir de la IBERIAN RACE d'Ontinyent.Poca cosa mes, la...
Cabanera de taus a sant joan de l'erm

Aquesta és la continuació d'etapes anteriors com són:D'Alfarràs al Port d'ÀgerDel Port d'Àger a Sant Esteve de la Sarga (travessa del Montsec)De Sant Esteve de la Sarga a...
Cabanera de vilamolat a orcau passant per tremp

Cartell posat a l'inici de la cabaneraContinua l'aventura. Amb la colla d'Alfarràs voler resseguir la cabanera que anava d'Alfarràs a Andorra. En una primera sortida vam anar...
L'excursió curta a la serra llarga

(pendent d'acabar)Amb aquest joc de paraules vull expressar que en aquesta proposta vaig recórrer la Serra Llarga però ho vaig fer realitzant tres excursions curtes: Una a...
Cabanera de sant esteve de la sarga a vilamolat

Estem seguint la Cabanera que va del Pla de Lleida fins a Andorra. Fa prop de 30 anys que cap ramat el segueix però en Tonet va ser dels darrers pastors a passar-hi. Té molt...
Ressenyes del Sector Triangle Zurita.

Visita a aquest sector ideal per iniciació i escalar amb mainada: vies molt curtes de V i a un minut del cotxe. Les vies no patinen, están en un lloc molt tranquil,es poden...
Travessa per la serra de montderes

Una de les muntanyes més properes de casa és la de Montderes, ja hi vaig pujar al marc 2015, però vaig barrinar que es podria fer un recorregut circular que hauria d'acabar...
Pic del Salvaguardia (2.738 m.)

Divendres 3 i dissabte 4 de juliol de 2015Hora de sortida: Divendres el més aviat que es pugui.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 6 h. 30 m.Desnivell: 980...
La cabanera d'alfarràs al port d'àger

Avui he quedat amb la colla d'Alfaventur per resseguir la cabanera que anava d'Alfarràs a Andorra. Ens hem quedat al Port d'Àger però tenim moltes ganes de continuant...
Matinal a montderes

Hi ha dies que la vista es perd mirant mapes, i de sobte, s'atura en una muntanya que abans no recordes haver llegit mai. Això és el que em va passar amb la muntanya de...
El gr 3 continua endavant: marcatge a la terreta

Aquest cap de setmana ens hem trobat alguns representants del Centre Excursionista de Lleida, amb els companys d'Alfaventura, el veguer de la IX vegueria, en Lluís Florit i...
ESCENARIS DE LA BATALLA D'ALMENAR (Agost 1710)

Avui en Joan Ramon Gonzàlez ens ha portat d'excursió i ens ha fet fruir aprenent els detalls sobre el terreny de la decisiva batalla d'Almenar entre els austricistes i els...
Descobrir país: travessa de montdevi

Després d'haver donat voltes pel peu de la serra de Montdeí (De Trago al coll de Campell pel coll de la Marga, Des del Coll de Campell al Pas de la Savina i tornada per Roca...
Vf castellot de baells.

Baells és un petit municipi de 124 habitants, situat a la Comarca de la Llitera (Osca). Molt a prop de la població i trobem el Castellot de Baells, un gran bloc de...
 PUI  de  LLERÀS

PUI de LLERÀS

...
Les 3 ermites de la Llitera est

Distància: 65kmDesnivell: 1600mDificultat: en general baixa tot i que els descensos de St. Quillis i de St. Salvador tenen punts exigentsCiclabilitat: 99,5% Durada total:7hPunt...
Canals - la pobla llarga - genoves 19/1/2014

Primera sortida llarga amb carretera d'aquest 2014, amb Salva i Toni del club ciclista, i Jaume i Juanlu de la penya.Eixida ideal per acumular quilometres i que va contar amb 2...