Alps

SuperTeixi, 6b (260 mts), Puntals d'Àger

No vaig tenir la sort de conèixer al Xavier Teixidó. Em diuen que era un muntanyer fort, amb mentalitat, multidisciplinar, i per sobre de tot, una persona de pau, de...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...
Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
Gouffre Berger, operació neteja 2016.

Cinquena edició del camp internacional al primer -1.000 m. i alhora 60 aniversari d'aquesta exploració. Tal com va passar en les anterior edicions un des propòsits del...
Pic du Fond de Peynin (2.912 m), amb esquís

Avui hem completat la nostra estada al Queyras amb una nova ascensió. El Pic du Fond de Peynin és també un clàssic de l'esquí de muntanya en aquesta zona alpina tan...
Pic de Foréant (3.081 m) amb esquís

Ja feia temps que volíem venir al Queyras, una zona dels Alps molt apta per a l'esquí de muntanya, situada a la part més propera de la serralada alpina. Quan vam programar la...
L'home dels nassos

Tossal de l'Estivella (2.338m) Port del Comte, Solsonès.Pedró dels Quatre Batlles (2.386m) Port del Comte, Solsonès.Vam estrenar la temporada, amb ànsies, tres dies abans...
Escalant a argentiere

Vam visitar la zona d’Argentiere a finals de setembre. Hi vam accedir amb el telecabina de Grans Montets. i justament era l’ últim dia de la temporada que funcionava. Vam...
Tour del Gran Paradiso

Seguint la tònica d’anys anteriors, aquest estiu també hem fet un petit trekking de muntanya de durada aproximada d’una setmana. La ruta ha travessat les valls de...
Escalades per l'Aiguille du  Midi.

Escalades per l'Aiguille du Midi.

Vam fer una estada de 3 dies en la cabana  discretament situada  sota el Refugi  de les Còsmiques. És molt mona, molt autèntica i...
Al cim del Brana (Alps de Kamnik)

Distància: 14 kmDesnivell: 1600mDificultat tècnica: mitjana-altaDurada total: 5:15Punt de sortida: Dom v Kamniski Bistrici (12 km al nord de Kamnik).Ascens directe a un dels...
Al cim més alt dels Alps de Kamnik: Grintovec

Distància: 15 km.Desnivell: 2000 m.Dificultat tècnica: mitjana-baixa.Durada total: 7h.Punt de sortida: Dom v Kamniski Bistrici (12 km al nord de Kamnik).Una de les darreres...
Tre cime de lavaredo

Ens trobem a la primera jornada de les Dolomites. Hem trobat un forat per aparcar al costat del llac d'Antorno, on aprofitem per menjar una mica. Desafiant la previsió...
Eslovenia (7): ascensió al mangart

La darrera descoberta dels Alps Julians serà el mont Mangart que és el tercer cim més alt d'Eslovenia. Es tracta d'un recorregut molt interessant però també un cim molt...
Eslovenia (5): sortida col·lectiva al pic vogel

Avui hem decidit tot el Campament que anirem a fer una sortida col·lectiva a una muntanya fàcil. Anirem al pic Vogel. El principal desnivell el farem en un telecabina que ens...
Eslovenia (4): ascensió al jalovec

Diuen que el Jalovec és la muntanya més bella d'Eslovènia. No tinc prou coneixement per poder opinar, però si que va ser una muntanya que ens va impressionar. Bona part de...
Les Vuardes, via Dérive, 300m, 7a

Les Vuardes és un paredot amb majúscules...300m verticals o desplomats amb molts sostres que ens poden recordar a primera vista Montrebei.Ull!... tot i estar alta,...
Tour del Cervino: Zermatt - Europahüte

Hem tornat a les terres del Valais per segon any consecutiu per completar el projecte que vam iniciar l'any passat: el Tour del Cervino, un GR que fa la volta completa a la...
Del refugi Giacoletti a Castello

A mitja nit ha deixat de nevar en el refugi V. Giacoletti i a tota la zona del Monte Viso en els Alps del Sud italians. Ha estat nevant des de mitja tarda fins a les 11 de la...

Muntanyes de pel·lícula 3 : els Alps

Continuem amb la sèrie dedicada a pel·lícules de cinema on la muntanya hi té un paper preponderant amb un recull de llargmetratges dedicats als Alps. Són molts els films...
Viso Mozzo, Punta Venezia i Punta Udine

Després de la històrica jornada d'ahir, en què vam pujar el Monte Viso, un dels cims més característics dels Alps, avui tenim prevista una jornada molt més fàcil, amb la...
Ascensió al Monte Viso (3.841 m)

Abans de les quatre del matí ja estàvem esmorzant en el refugi Quintino Sella al Monviso. En aquest refugi hi ha dos torns d'esmorzar: els que van al Viso esmorzen a les...
Refugi Quinitino Sella al Monviso

L'objectiu de la sortida d'aquest estiu als Alps és el Monte Viso, a la província italiana de Cuneo. És un cim rocós i de certa dificultat que té força prestigi en el món...
Brocken

Després de pujar l'any passat lo Ben Nevis, cim més alt d'Alba, nom gaèlic d'Escòcia, este any volíem continuar esta tradició tot pujant al cim més alt de Deutschland,...
Gran Paradiso amb esquís

El Paradiso, tant des del refugi Chabod (itinerari descrit) com des del Vittorio Emanuele, constitueix una ascensió clàssica i amb molt atractiu (molt freqüentada...
Pedraforca 360º

//--> Sortim de Gósol Coma de Cerneres i el Cadinell Pujant cap al Collell Baixem per la pista sota la cara nord del Pedraforca...
Puig-l'Agulla (810 m). Opcions de tarda.

IntroduccióUs deixem una curta pujada a la Creu de Montagut o Puig-l'Agulla. Una muntanya que estava inclosa a la primera llista dels 100 Cims de la FEEC però que es va...
Roca Alpina

Arribem a Chamonix a finals de setembre, estàvem motivadíssims per conèixer la zona d'Envers des Aiguilles i enfilar-nos pel granit i  les fissures...
Cròniques alpines

Aquest estiu, la roca , ni olorar-la. Una lesió al canell em va deixar fora de joc els mesos estivals. La veritat és que al principi em  va semblar una mica...
Coves del Llorito. Tarragona

Presentem les topografies de les pedreres subterrànies denominades en el seu conjunt com Coves del Llorito.Situació i accésTerme municipal de Tarragona, Tarragonès....
En homenatge a Quico Dalmases

Un poeta entre las nubes (Autoedició, 2014) és el títol del llibre que el muntanyenc basc Agustín Castiella dedica a l'alpinista català Quico Dalmases i Cunill, desaparegut...
Gran Combin, per l'aresta de Meitin

Continuem anant cap al nord i, la darrera aturada, la farem al Valais per intentar un dels grans quatre mils del Valais: el Gran Combin. Una muntanya amb diversos itineraris de...
Trekking de la Vall de Markha

//--> Contrast de colors de les muntanyes àrides Arribant a Yurutsé 2n dia. Pujant amb l'Stok Kangri al fons Ramat de iacs a...
Quiquillon d'Orpierre, diedre sud

El mes de setembre és molt bona època per marxar cap als Alps, enguany hem pogut reservar uns dies amb el Pep que intentarem aprofitar. Com que les ganes són grans, busquem...
Le gran ballon i el ballon d'alsace

últims 2km al Gran BallonEns trobem de viatge pel centre d'Europa, concretament entre els departaments de Haut-Rhin i l'Alsàcia, on hi trobem la zona dels Vosgos, un paradís...