Alps

Cresta del Diablo + Costerillou al Balaitous

Sovint, per proximitat i per assiduïtat, no valorem la força i l’instint salvatge de la nostra serralada, els Pirineus. Sovint ens referim als alpinistes,...
Mont Ténibre (3.031 m) en travessia

Avui hem fet el que podríem anomenar etapa reina de la nostra travessia de cinc dies pel Mercantour. Hem fet la travessia entre el refugi de Vens i el de Rabouns, passant...
Tête de l'Enchastraye (2.954 m) en travessia

Avui hem iniciat una gran travessia de cinc dies per la zona del Mercantour, en els Alps Marítims, a cavall entre la vall francesa de Tinée i la italiana de Val Stura. Ahir a...
Agraïment

01-09-219 Agraïment 01-09-219 Agraïment Avui diumenge  01 d’agost molts de vosaltres estareu preparant la tornada al treball, alguns  us heu guardat uns dies de...

Cerví, aresta del Leone des de Cervinia.

El Cerví, la muntanya icònica, una de les més reproduides i una de les més altes dels Alps, amb el seus 4.478 metres. I encara més si tinguéssim en compte la prominència...
GR5: Refugi de Rosuel - Tignes

Amb aquesta etapa del GR5 hem entrat de ple a la Vanoise, una de les zones més atractives dels Alps francesos, on hi ha un gran parc natural que, conjuntament amb el parc...
GR5: Landry - Refugi de Rosuel

Avui el nostre GR ens ha portat a iniciar la travessia de la Vanoise. Efectivament, des que ahir vam travessar l'Isère estem ja en aquesta zona, una de les més atractives dels...
GR5: Refugi de La Balme - Landry

L'etapa d'avui ha estat més fàcil que les anteriors. En realitat ha estat una etapa de transició en la que hem baixat del refugi de La Balme fins a la població de...
GR5: Plan de la Lai - La Balme Tarentaise

Segona etapa d'aquesta temporada del GR5 pels Alps francesos. El punt de partida ha estat el refugi del Plan de la Lai, situat al peu de la carretera de Bourg-St-Maurice a...
GR5: Les Chapieux - Refugi Plan de la Lai

L'estiu passat vam iniciar el GR5, el camí que ressegueix els Alps francesos des del llac Léman fins al mar Mediterrani. En realitat aquest GR ve de més lluny, ja que uneix...
Via exceso

DISSABTE, 25 DE MAIGAquesta setmana  hem tornat a quedar amb el Juan Carlos i com tenim per costum el dijous ens truquem per començar a perfilar la sortida.Normalment tots...
Rocamaura Antenes.

Es tracta del sector on es concentren els itineraris de diversos llargs de Roca Maura.Aquí hi trobarem desde via esportiva per fer només amb cintes fins a rutes d'artificial...
Coma de Gelis

Gener del 2019 Sant Llorenç de Montgai Cresta de Coma de GelisPer fi donarem complaença als companys que no paren de insistir de anar a fer aquesta via, finalment he cedit a...
Via marta

DIMECRES, 13 DE FEBRERAquesta setmana després d’uns quants estira i arronsa sobre si anar a esquiar o a escalar les opcions s’han repartit i a la proposta d’anar a...
Les dues clàssiques

Bastiments (2.881m) i Prat de Bacivers ( 2.845m) Vallter, Ulldeter.Puignal (2.913m) Er, La Cerdanya. Novembre. Cim del Bastiments. Dos pams de neu fresca. Els esquís...
GR5: Refugi Alfred Wills - Brévent

Finalment hem arribat a la sisena etapa, la darrera d'aquesta temporada del nostre recorregut pel GR5, el camí de gran recorregut dels Alps francesos. Avui hem arribat,...
GR5: Samoëns - Refugi Alfred Wills

L'etapa d'avui, la cinquena del nostre recorregut pels Alps francesos, ha estat molt interessant, amb diversos punts d'interès i amb el premi final d'una magnífica visió del...
GR5: Saint Gingolph - Novel

El GR5, la gran travessa dels Alps francesos, és un GR que recorre gran part dels Alps francesos des del llac Léman, a la frontera suïssa, fins a la ciutat de Niça, a la...
Sentiero Günther Messner

El Sentiero adrezzato Günther Messner és un recorregut clàssic de les Dolomites que recorre, amb un magnífic itinerari circular, el massís de l'Odle di Eores, a la regió...
Le Vieux Chaillol

Després d'uns dies d'escalfament pels Prealps calcaris, avui toca una incursió als Ecrins. El Vieux Chaillol és un cim còmode i agradable, sobretot si el comparem amb les...
Le Grand Veymont, Vercors, en ruta circular

El Grand Veymont és el cim més alt del massís del Vercors, un dels massissos calcaris dels Prealps amb més personalitat. Com que el conec poc, he aprofitat de ser-hi a prop...
Ferrata dels Estrets (de les Etroits), Devoluy

Continuo pels Alps, ara voltant pels Prealps francesos. Arribat al massís de Devoluy, situat entre els Ecrins i el Vercors, per omplir una tarda vaig anar fins una curiosa...
Staffal (1825 mts.)- refugi Gnifetti (3647 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shunnto Traverse.Mapa IGC, 1:25.000Després de seguir durant unes quantes setmanes els pronòstics de la meteo a la part Italo-Suïssa del...
ROCAMAURA. Via DEL

ROCAMAURA. Via DEL "MAÑO"

25/04/18.  Avui al final ens ajuntem quatre, per quedar ja ens hem fet una mica d’embolic. Anem cap a l’Estartit, entre una cosa i un altre arribem tard a la...
Volta al puig de Galatzó

Un itinerari circular, breu i exigent pel vessant oest del Galatzó. Recorrerem un paratge dur, casi sempre fora camí ni fites, per timbes i pregons tàlvegs. El punt de...
Olvena, via Cresta de la Cruz

26.03.18  Aquests dies previs a la setmana santa hem tingut l’oportunitat de fer una petita estada a Barbastro des d’on hem pogut anar a escalar a zones que normalment...
Pujada a Marmotes (Vallter 2000)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui era un dia on havíem d'afinar molt la punteria per no errar el tret i la veritat és que no hem encertat gens, l'escopeta...
Tête de Paneyron (2.785 m) amb esquís

Avui hem iniciat les activitats de la sortida de quatre dies a la zona de l'Ubaye, en els Alps del Sud. Ahir a la tarda vam sortir de casa i, després d'un llarg recorregut per...
Bttsenderisme al Mont Cenis (Alps)

Distància: 38 km.Desnivell: 1950 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Lens-le-borg (la Vanoise, Alps)Durada total: 6:30 h.Preciosa volta de BTTsenderisme al cim del Petit...
Per poc el Pic del Mil Menut (2779 mts.)

Aquesta setmana ens hem hagut de menjar bastant el cap per buscar un cim que tingues els següents condicionants: Després de les últimes nevades que no fos propici a les...