Andorra

Pic d'Arcalís (2776 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Portem una primavera amb un temps força dolent, un cap de setmana més,  la cosa no millora, el mal temps ve de l'oest...
De Cardona a Castellfollit del Boix

Quedem al voltant de les nou al Bar-Restaurant el Parador a la Coromina, on després d'un bon esmorzar iniciem la ruta direcció a Segalers per tombar tot seguit cap a Sant...
Camí de Sant Cristòfol exprés

Distància: 27 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana, puntualment alta.Punt de sortida: la Farga de Moles.Durada total: 4:30 h.Bona volta per la frontera andorranocatalana,...
GR92: Portbou - El Port de la Selva

Aquesta vegada hem fet un parèntesi en el projecte actual del grup del GR. Efectivament, com saben els nostres seguidors, amb el grup del GR estem fent el recorregut del GR7...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...
Pic dels Pedrons (2.715 m.)

var Latitud_sortida = 42.560264; var Longitud_sortida = 1-765001; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de Campirme (2.633 m) amb esquís

La previsió del temps era força dolenta per al dia d'avui, però mirant amb detall les previsions semblava que podia haver-hi una petita finestra de bon temps a primera hora...
Setmana de neus i allaus

*allò de no plou mai al gust de tothom es podria aplicar a la neu aquest hivern. La manca de l'anticicló "típic" del gener que posar el comptador a zero pel que fa a allaus...
Casa Vicens - Gaudí

La Casa Vicens és el primer projecte important de l'arquitecte Antoni Gaudí. L'any 1883 va començar a construir una casa d'estiueig a la vila de Gràcia per al fabricant de...
Pic d'Anrodat

descens Pic d'Anrodat (foto: Pito Costa)Ja entenc que no té gaire sentit fer referència a una activitat realitzada fa més de 3 setmanes, però noi, no he trobat ni el moment,...
Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
Pic de l'Estanyó

Baixant el Pic de l'Estanyó (foto: Pito Costa)Petita finestra de meteorologia favorable per a fer una mica d'activitat abans que arribin els Reis. Sortida d'un parell de dies...
Volta al massís de madres

Alçada mínima: 1414mAlçada màxima: 2469mDistància: 23,66 kmTemps empleat: 9h34mDesnivell + : 1351mDesnivell - : 1305mRéal – Coll de Sansa – Coma de Ponteils – Roc...
Turó de Port Vell (2.489 m) amb esquís

Una ascensió relativament fàcil, tornant a la Vall de Rialb, que ja vam visitar la setmana passada. Aquesta vegada la sortida se'ns ha complicat una mica per causes diverses...
Per poc el Pic del Mil Menut (2779 mts.)

Aquesta setmana ens hem hagut de menjar bastant el cap per buscar un cim que tingues els següents condicionants: Després de les últimes nevades que no fos propici a les...
Balanç muntanyenc del 2017

L'Espardenyada, caminada popular pels voltants de la Pobla de Segur, passa a tocar dels rocs de Queralt Foto: Jaume FerrándezAcabant aquest 2017, em plau repassar algunes de...
Pic de Besalí (2.639 m) amb esquís

Avui hem iniciat la temporada d'esquí de muntanya amb l'acensió al Pic de Besalí, a la vall de Rialb. Aquest cim és com el germà petit del Pic de Font Blanca, que domina...
Diamant + lo gall sergi fa bon caldo

DIMECRES, 29 DE NOVEMBRESembla que el temps poc a poc va fent un tomb i l’hivern s’imposa. Ara comença a ser necessària la recerca del solet i les zones arrecerades del...
GR7: La Seu d'Urgell - Fórnols

Una nova etapa del GR7 entre la Seu d'Urgell i la petita població de Fórnols, a la Vall de la Vansa. Hem començat la jornada esmorzant el típic croissant al...
Pics de casamanya (2.752 metres).

Descripció de la ruta; Els pics de Casamanya estan situats entre les parròquies d'Ordino i Canillo, sent una de les ascensions més clàssiques i senzilles del principat...
GR7: Aixirivall - La Seu d'Urgell

Segona etapa del GR7 (quarta segons el pla inicial) des de la població andorrana d'Aixirivall fins a La Seu d'Urgell. Una etapa de transició entre les Valls d'Andorra i la...
Cursa de Muntanya de Tivissa

Para encarar la recta final de la temporada nos desplazamos hasta la población de Tivissa, cuna de los senderos de Gran Recorrido. En el año 1975 se pintaba en el entorno de...
GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4,...
Concurs Fotogràfic de la SEAS 2017

Aquesta foto ha guanyat el primer premi i el premi de la votació popular. Feta a Ridolaina (Cerdanya)Imatge presa al torrent de l'Infern, prop de Casserres (Osona)Imatge presa...
Un altre coll de categoria Tour

Coll de Serra-SecaAquest estiu ha estat especialment interessant des del punt de vista ciclista: començàvem amb un parell de rutes molt atractives per Capcir-Ariege, incloent...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
Esperó N Pic de Ríbuls (Andorra)

**Enfilem a repetir aquesta bonica hiperclàssica d'Andorra, al ample i recollit alhora circ de Pessons. Línia molt lògica resseguint l'esperó, que li treu ambient de...
Buscant l'ombra del Tossal del Faig (Nargó)

Distància: 23 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 3:30 h.Punt de sortida: Les Masies de Nargó.Excel·lent excursió matinal per a aquells dies de calor...
Pic de Pessons (2864 m.)

Tres mesos després de la darrera entrada al blog i una aturada forçosa a causa d'una lesió, reprenem el fil muntanyenc -ara ja en mode estival- en direcció a Andorra, el...
Anglada cerda

DILLUNS, 24 DE JULIOL.Primera sortida de vacances amb la família.Com tenim  per costum hem quedat amb la família Grau –Romero i Rosillo –Romero per fer una escapada...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
La ruta de les Marmotes

Aprofitant que estàvem a Andorra ens hem arribat a veure si podíem fer la ruta de les Marmotes per la zona de Soldeu-El Tarter.Iniciem la ruta a l'aparcament direcció a la...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
Una Contrabandistes (Adrall-Adrall)

Aquest cop hem fet una Contrabandistes circular, sortida i arribada a Adrall a l'Alt Urgell.Són passades les nou quan iniciem la sortida direcció a la Seu d'Urgell per pujar a...